Oase van rust - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Malu Loo - WaarBenJij.nu Oase van rust - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Oase van rust

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

21 December 2011 | Peru, Huacachina

Dat is de plek waar wij nu zitten, heerlijk aan het bijkomen.

Laten we eerst verder gaan bij waar wij het vorige verslag geeindigd is..
Zondagavond op tijd gaan slapen om maandag ochtend om 2.45 een taxi te nemen naar het busstation. De bus vertrok netjes op tijd, en het waren heerlijke stoelen. De reis naar Paracas duurde 4 uur. Hier werden we van het busstation opgepikt door iemand van een reisbureautje, bij het reisbureautje konden we onze tassen achterlaten om verder te kunnen die dag. We gingen rond 8.15 de boot op om een trip te doen naar de Islas Ballastas. Dit zijn rotsige eilandjes zo´n 1/2uurtje van de kust. Helaas was het erg mistig en hebben weonderweg weinig kunnen zien. Gelukkig de eilanden wel, deze waren voorzien van 1000en vogels, zeeleeuwen en pinguins. Erg leuk om te zien, gelukkig niet ondergepoept! Deze trip duurde zo´n 2 uur en aangekomen aan wal zijn we terug gegaan naar het reisbureatje. Hier hebben we voor de middag nog een trip naar het natrional park geboekt. Hier gingen we met een busje naar verschillende uitkijkpunten in de woestijn. Zie foto´s (deze gaan we zo proberen te plaatsen).
Om 15u ´s middags waren we weer terug in Paracas, hier hebben we nog wat rond gelopen en wat gedronken om vervolgens met de bus om 17.30 naar Ica te vertrekken. Een uurtje rijden. Hier werden we gedropt bij een erg luxe hotel, waar we bijna niet naar binnen durfde, toch maar vanaf daar een taxi geregeld. De taxi die aangereden kwam was zeer bijzonder. Het was een soort kermisatractie qua uiterlijk. Deze heeft ons naar Huacachina gebracht, een oase tussen de zandduinen. Hier hebben we gelukkig een kamer kunnen bemachtigen, helaas wel 2 aparte bedden, maar we hadden geenz in om verder te zoeken. Het hostel is verder prima. Bij de balie meteen bustickets en een trip voor vandaag geregeld.
Daarna nog een hapje gegeten en was het inmiddels ook alweer 22.00. Tijd om naar bed te gaan.
Vanmorgen hebben we heerlijk uitgeslapen en daarna rond de oase gelopen en heerlijk aan het water wat gegeten en gedronken.
Voor vanmiddag staat er een buggytoer gepland. We gaan met een buggy de zandduinen in en gaan sandboarden.
Morgen om 11.30 nemen we de bus naar Nazca om de beroemde Nazca lijnen de bekijken. We hebben besloten om niet te gaan vliegen. Jeffrey twijfelde over de manier van vliegen hier en het onderhoud van de vliegtuigen, dus ja toen hield het voor mij natuurlijk helemaal op! Je hebt er wel een uitkijkpunt waar je een aantal lijnen kan zien, hier gaan wij dus naar toe.
á avonds om 22.00 nemen we de nachtbus met bedden naar Arequipa.

Liefs ons

@Charlot; Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@Jannie; ik ben wel op dezelfde tijd in Argentinie, maar meer in het noorden..jammer!Veel plezier!

@Linda en Daan; doe de katten een knuffel terug en ben blij dat het ´goed´gaat met ze!Houden jullie het ook nog met ze uit??

• 21 December 2011 - 19:54

Marieke En Benny:

wat goed, alweer een leuk verhaal. ik zie nog geen foto's maar misschien komen deze nog!!! wij zijn benieuwd! Veel plezier en geniet van oase van rust!!

Liefs Benny en Marieke

• 21 December 2011 - 20:08

Pa Van Loo:

Mooi om te horen dat het goed met jullie gaat. Hier gaat alles zijn gangetje. 2 bedden is toch normaal als je niet getrouwd bent. Nou ik wens jullie nog heel veel plezier. Als Linda mij belt over de katten dan neem ik niet op.

• 22 December 2011 - 08:02

Linda:

Hey vakantiegangers! Wat een heerlijke foto's en totaal niet jaloers na de mooie reisverhalen ;-) De katten bellen misschien wel je pa om om te zeggen dat ze het hier prima naar hun zin hebben! We maken foto's en zal Daan vragen om die te mailen naar jullie. Op naar een volgend mooi reisverhaal! Liefs

• 22 December 2011 - 11:34

Je Moeder:

Heee al weer een verhaal dat is mooi.En fotoooos ook nog wat mooi zeg.Jullie genieten echt.Ben blij dat het met de katten goed gaat.
    Geniet ervan en pas goed op elkaar.

Dikke kus van mij.

• 22 December 2011 - 12:34

Marije:

Hey na een stroeve start klinkt dit allemaal top! Geniet ervan samen en ik kijk uit naar meer mooie foto's!

Xx

• 22 December 2011 - 16:59

Suus En Pim:

Hey!
    Volgens mij vermaken jullie je daar wel!!! Leuke verhalen weer! Geniet ze nog en we wachten op een nieuw verhaal!
    Liefs Pim en Suus

• 23 December 2011 - 09:34

Susanne En Ron:

Hey!

Wat een verhalen zeg! Super dat jullie er (veilig) aangekomen zijn!

Ik was natuurlijk weer te laat om te bellen.....:-l

Dus bij deze nog eeeeeennnn heeeeeeeeeeeeeeellle fijne reis en we zien graag alle verhalen nog tegemoet!!!!!

xxxxx van ons

• 23 December 2011 - 21:03

Charlot:

Jeeeej! Ik krijg een persoonlijke felicitatie! Dankjulliewel! Wat een prachtige foto's al, ziet er mooi uit daar. En inderdaad, die taxi lijkt meer op een kermis dan een auto :) veel plezier met z'n twee! liefs