Waaauw!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Waaauw!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Waaauw!!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

24 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Dat is hoe ik het probeer om Iguazu in een woord te beschrijven, wat eigenlijk onmogelijk is..

Hier het laatste verslag van deze reis, want morgen vertrek ik weer richting het koude Nederland...watvoor een verschil van zo{n 30 graden zal zorgen...brrrr.

Vorige week dinsdag ben ik eind van de middag met de metro richting het busstation gegaan, er gingen nog toevallig 3 mensen vanuit het hostel naar het busstation en ik was hun reddende engel. Ze waren lichtelijk in paniek omdat ze niet wisten hoe de meto hier werkte. Gelukkig goed aangekomen en op zoek gegaan naar de bus in een groot busstation metwel 75 platformen, gelukkig was ik ruim op tijd en kon ik de juiste plek gaan zoeken.
HIer de juiste bus gevonden en deze vertrok netjes optijd. Ik had echt een relaxte stoel, nou ja het was eigenlijk meer een bed, dacht dat de bussen in Peru luxe waren, maar dit was echt het uiterste..heerlijk geslapen dus en toen viel de 19 uur reizen uiteindelijk ook erg mee. Ik had vanuit Buenos Aires de trip geboekt, had een keer geen zin om alles uit tezoeken, dacht lekker lui alles voor mij te laten regelen. Er zou, ja er ZOU, iemand op het busstation wachten in Iguazu...en ja hoor er was weer eens niemand, na een uur daar te hebben gewacht en rondgelopen besloten een bus te nemen naar het hostel wat iets buiten het centrum lag. Gelukkig was het een vriendelijke buschauffeur en stopte voor het hostel. Hier aangekomen moest ik ng even wachten voorik de kamer in kon en heb meteen maar uit laten zoeken hoe het nu p'recies zat met de eboekte tour enzo. Bleek er om 15.15(was om 12.00 aangekomen) nog steeds iemand op het busstation te staan op mij te wachten, nou daar geloofde ik dus heeeelemaaal niets van!! Nah goed, die meneer is naar het hstel gekomen om mij dingen voor de komende 2 dagen te geven en zo kwam alles toch weer goed, haha! {s middags wat bij het zwembad gehanen en je ook ng even gezwommen, jullie geloven het niet, maar echt waar, het was zoooo warm daar dat i het wel nodig had!

Volgende ochtend werd ik om 7.30 opgehaald om deArgentijnse kant van de watervallen de bezoeken. Met een bus naar het park gereden en entree betaald...en ja toen begon het..het moment waarop ik spijt kreeg van de geboekte tour....we moesten een pasje als ketting om dat we bij onze gids hoorden en toen kwam het allerergste hij stak een paraplu op die we moesten volens, hahahahahahaha! Nou ik heb het pasje geweigerd om te doen, heb m snel in mn tas gestopt, dacht die man weet ik zo ook wel te vinden..uiteindelijk viel het ng wel mee, hij gaf verder niet cht informatie, we werden wel vrij gelaten en heb dus gewoon zelf rondgelopen gelukkig! Vanaf de Argentijnse kant sta je als het ware bovenaan de waterval en zie ja al het water naar beneden denderen...echt zooo gaaf. We begonnen bij de devils throat, echt een gigantisch sooort van gat waar van alle kanten het water in viel vanuit de rivier. Via een lange brug ver de rivier kon je daar naar toe lopen, super moooie omgeving! Vervolgens had je nog2 looproutes op verschillende levels om de watervallen te bekijken, het is beetje moeilijk te omschrijven zo, dus ja jullie moeten dan toch maar de foto{s komen bekijken. Natuurlijk weer veeeel te veel gemaakt, maar ja het was ook zo erg mooi!
In totaal toch zo{n 7 km gelopen die dag om alles te kunnen zien, echt zweten, was daar zo warm.
Tegen 16.30 was ik weer terug in het hostel. {s avonds heb ik in het dorpje gegeten met een australisch meisje die bij mij op de kamer sliep en nog een Zwitsers meisje.
Volgende ochtend werd ik om 08.00 opgehaald, moest ook mn spullen meteen meenemen om afgezet teworden op het busstation. Vandaag op naar Bazilie! Hier zouden we de andere kant van de watervallen bekijken, een soort van panoramisch beeld. Iedereen zei dat dit wat minder was enzo, nou ik vond het weer super mooi! Een wandeling gemaakt en telkens weer andere uitzichten. Deze trip duurde een halve dag, het is inderdaad wel wat kleiner dan de Argentijnse kant.
Na deze trip ben ik afgezet bij het busstation en nog even het dorpje ingelopen, had nog wat tijd over voordat de bus vertok. Helaas deden ze daar aan siesta en zaten zowat alle winkeltjes dicht. Mezelf maar getrakteerd op een ijsje en weer terug gelopen naar het busstation. Daar nog omgekleed en om 16.30 vertrok de bus weer richting Buenos Aires. Deze keer had ik een cama, stoel die niet helemaal plat kon zals de heenweg, meer zoals we in Peru gewend waren. Prima zou je zeggen, maar niet als er veel locals inzitten met schreeuwende kinderen en huilende kinderen....dus slecht geslapen deze keer.
Om 11.15 aangekomen in Buenos Aires en met de metro naar het hostel terug gegaan. Hier mn spullen gedropt en afgespoken met het Australische meisje die ik ng kende van die week ervoor. Samen wat gegeten in de stad en nog ff op bed gelegen. {s avonds wilden we naar een soort fair, straatmarkt met traditionele dans enzo. Alles uitgezocht hoe er te komen enzo, ging ng een australische jongen uit het hostel mee, wij op naar het busstation om daar de juiste bus te zoeken, helaas wist niemand waar de bus vertrok en waar of wat die fair was...hmmzz vaag! Uitiendelijk een mevrouw achter een eetkraampje wist ons een andere bus te vertellen, deze wel gevonden en de buschauffeur gevraagd. Die gaf aan het et weten en dit was de juiste bus, nou ja wij maar ingestapt en zou een uur duren, wij dachten een uur buiten de stad. Maar nee de bus ging kris kras door de stad om uiteindelijk maar 3km vanaf ns hostel uit tekomen, haha, sightseeing BA gehad die avond. Aangekomen op de plaats van bestemming was er niet iets van een markt te zien ofzo..wij wat mensen gevraagd..die aangaven ja hier zou hetwel moetenzijn..bleek dus helemaal niet aan de gang te zijn!! Belachelijk!!! Daar uiteindelijk maar wat gegeten en wekonden er eigenlijk wel om lachen, dezelfde bus maar weer terug genomen, haha! Hele avond besteed aan een 2 uur durende busreis en wat gegeten. Scheelt dat de bus dan weer niet duur is...

Zondagochtend heb ik de markt hier weer bezocht, nu de andere helft die ik vorige week niet heb bezocht, het blijft leuk om er rond te lopen. s middagswat op internet gezeten en verder eigenlijk weinig gedaan.
Gisteren wat gesjopt en s avonds met een groepje wezen eten.
Vandaag eigenlijk niks aan het doen, het is gek....eigenlijk is het te lang om in zon stad te zijn, omdat ik alles wat ikw ilde zien al gezien heb. Het is echt zoeken naar iets om te doen. Heb vandaag mn tas maar alvast gepakt.
Vanavond gaan we met een groepje in een andere wijk eten, en het is mijn laatste avond!
Ben zeker blij dat ik hier naar toe ben gegaan, maar achteraf had ik er korter kunnen blijven.
Morgen om 14.40 heb ik een shuttleservice geregeld naar het vliegveld. Mooi op tijd, kan ik daar rustig inchecken en nog wat eten vor dat de 48 urige reis begint, haha!
Vlieg eerst naar New York waarik 12 uur overstaptijd heb, dan via Londen weer naar Dusseldorf, hele rit voor deboeg dus nog! Vrijdag ben ik dan weer thuis!

Leuk dat jullie de verslagen lezen en de reacties plaatsen, altijd leuk m dat hier te lezen!

Tot snel in Nederland!

Liefs

  • 24 Januari 2012 - 16:46

    Marieke En Frank:

    Hee malu!

    Klink ontzettend gaaf dit allemaal. Hebben de laatste dagen wel over je gehad, en aan je gedacht. We wensen je een hele goede terugreis, doe voorzichtig enntot snel!

    Liefs

  • 24 Januari 2012 - 17:01

    Papa Malu:

    Hallo Malu,

    Blij weer iets van je te horen. Geweldige dingen die je daar mee maakt en je zult straks wel moeten wennen in Nederland.
    Hoop je a.s. Vrijdag in gezondheid op te kunnen halen in Düsseldorf.

    Prettige terugreis.

    Pa

  • 24 Januari 2012 - 17:19

    Koene:

    Zet de koffie/thee maar vast warm want ik kom zeeeeeeker ff kijken of jouw foto's mooier zijn dan die van mij;)

  • 24 Januari 2012 - 17:43

    Je Moeder.:

    Lieve Malu.

    Klinkt allemaal erg mooi.Ik kom zeker kijken naar de fotoooos ben erg benieuwd.Ben blij dat je er vrijdag weer bent.Ik wens je een goeie vlucht pfff erg lang hahha.
    Tot vrijdag.

    Dikke Kus van Mij

  • 24 Januari 2012 - 18:34

    Lin:

    Lieve Malu, Heerlijk om vanuit het koude Nederland met je mee te hebben gereisd :-) Maak er een laatste topavond van & dan hup die lange reis tegemoet. Een fijne terugvlucht en succes met wachten op New York! Vrijdag zien de katten je graag weer terug :-) Wij gaan ze stiekem wel missen!!! Veel liefs en tot snel!

  • 24 Januari 2012 - 20:45

    Charlot:

    Wauw Malutje, vrijdag alweer thuis! Wat gaat die tijd toch snel. Heeele goede en veilige reis terug, ik kan niet wachten om de foto's met je te bekijken! liefs

  • 24 Januari 2012 - 22:38

    Ria Bakhuis:

    Hallo Malu, fijn dat je het leuk hebt gehad. Maar ook fijn om je binnenkort weer in levende lijve in Sibculo te zien. Ben erg benieuwd naar je mooie foto's Geniet nog even en tot...??...??

    Groetjes van Ria Bakhuis.

  • 25 Januari 2012 - 10:39

    Marjon:

    Ik heb weer genoten van je verhalen,sterkte met omschakelen,groetjes

  • 25 Januari 2012 - 21:24

    Benny En Marieke:

    Foto's foto's foto's, wij willen foto's zien!!!!! hahahaahahah. Een hele goede reis terug gewenst naar Nederland. Hopelijk kun je nog een glim van New York mee pikken!!! Jaloers :). We horen graag van je als je weer terug bent en kijk maar als we elkaar zondag ff kunnen zien! Heel veel liefs B&M.

  • 26 Januari 2012 - 08:44

    Cindy:

    Hey Malu,
    Dat is dus een supervakantie :-) Ben benieuwd naar de foto's.
    Goede terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2012

Waaauw!!

16 Januari 2012

Remie....

08 Januari 2012

Een hoop moois gezien!!

04 Januari 2012

Even bijkomen...

30 December 2011

Foto´s!
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 77374

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: