Remie.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Remie.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Remie....

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

16 Januari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve mensen,

Eindelijk is het dan weer zover, een nieuw verslag. Hegt heeft even op zich laten wachten..dus ga er maar voor zitten, er is een hoop te vertellen!

Vorige week zaten we nog saampjes in Chili, daar hebben we de dag nadat we het verslag hebben geschreven een tour gedaan naar Valle de Luna(maanvallei), hiervan dachten we heerlijk in een bus te kunnen zitten en wat dingen te gaan bekijken, maar helaas er moest ook gewandeld en geklommen worden...uiteindelijk bleek het zeker de moeite waard! Super mooi uitzicht! Bij terugkomst hebben we weer lekker gegeten in het dorpje..en lekker geslapen.
Volgende dag hebben we lekker rustig aangedaan en ,s avonds om 23.00 hebben we een excursie gedaan naar een soort sterrenwacht wat echt interessant was. Informatie werd gegeven door een canadese man, we kregen uitleg over sterren, planeten enz. Daarna mochten we nog door 8 verschillende telescopen kijken, wat nog voor een mooie foto van de maan heeft gezorgd!
om 3.00 lagen we dan eindelijk in bed, uitgeslapen en laatste dagje gespendeerd in het dorpje en nog wat op ons terras gezeten. De spullen allemaal gepakt, wantde volgende dag zijn we om 5.00 vertrokken richting het vliegveld. Het was een erg klein vliegveld met echt een controle van niets! Netjes onze fles wateweggegooid, zien we even later gewoon mensen hun water uit hun tas halen. Nah goedna een redelijk goede vlucht aangekomen in Santiago, waar echt het verschrikkelijkste moment van de hele reis aangebroken was...afscheid nemen van elkaar...bah wat erg zeg! Maar ja ik had zelf de keuze gemaakt dus ja..ik moest wel! haha! Ik heb mijn volgende vlucht naar Buenos Aires gevnden en Jeffrey terug gegaan naar huis, die daar gelukkig helemaal veilig is aangekomen. Mijn vlucht verliep na enige vertraging verder ook prima. Om 17.30 aangekomen in Buenos Aires, daar wat geld gepind en op zoek gegaan naar vervoer richting de stad, gelukkig snel gevonden, wilde snel naar het hostel. Deze had ikpaar dagen eerder al geboekt. Hier kwam ik op een dorm voor 6 personen waar al 2 meiden sliepen, uit Nederland en Australie. Gelukkig meteen aanspraak, was alleen zo moe dat ik maar niet mee ben gegeaan eten, had toch al in het vliegtuig gegeten.
Volgende ochtens gelukkig stuk fitter en ben ik met Elise(Nederlandse meisje) op pad gegaan, het was haar laatste dag in BA dus ze wilde nog wat zien. Hier zijn we naar een andere wijk Palermo gegaan en naar downtown. {s avonds hebben we op een terras met ook het Australische meisje Beth gegeten waar we als verrassing nog een tangoshow kregen voor onze neus, echt super mooi om te zien!
Zaterdag zijn we met een groepje naar La Boca gegaan, een kleurrijke buurt met allemaal shopjes, terrasjes en tango, erg toeristisch maar zeker leuk om gezien te hebben! Hier in de wijk waar het hostel zit, San Telmo, gelunched. {s avonds hebben we in het hostel een tangoles gehad van een van de meiden die hier werkt, super grappig om te doen, maar zoanders dan de tango die je bij ons leert. Het ging beetjeom de basis, wil nog kijken of ik een echt hele les met pasjes ook nog kan doen. Daarna uiteten gegaan met Beth en een inmiddels gearriveerd meisje uit Engeland,Ale.
Zondag was er een antiekmarkt in de wijk, een super grote markt met ook echt antieke dingen, maar ook toeristische kraampjes, er werd tango gedanst en overal mensen, was echt super druk!! Maar zo leuk om te zien, daar uurtje of 2 rond gewandeld en nog drankje op het terras gedaan.,s middags tukkie gedaan en wat gelezen heerlijk gerelaxed, het is hier ook ergwarm, waardoor je ook wel sneller moe bent, maar je hoort mij niet klagen, wetend dat het in Nederland wat vriest en koud is! Hier was het net nog 25 graden(het is nu 23.13). Tegen 21.00 met aantal mensen uit het hostel steak gegeten, was gezellig en ook goed te eten. Overal kan je het eten en grote hompen vlees, echt niet normaal...gelukkig had ik een beter stukJE!
Vandaag is het maandag en ben ik met Ale naar een grote begraafplaats hier geweest die in een chique wijk ligt, hier wat rond gewandeld en hadden we daarna in Palermo met Beth afgesproken om te lunchen. Vandaag ook een tour geboekt om naar Iguazu te gaan, grote watervallen op de grens met Brazilie. Hier ga ik morgenavond met een 19urige busrit naar toe, zaterdagochtendkom ik dan weer terug in BA.
Vanavond ben ik met een stel van het hostel naar een optreden geweest van een grote bekende percussieband hier, dat was zoooo gaaaf! Voor degene die willen kijken op youtube, band heet la bomba de tiempo. Hier ben ik net van terug, ga zo mn bedje opzoeken, moet morgen mn spullen pakken voor de trip en nog wat dingetjes kopen en geld pinnen enzo!

Zoals jullie lezen genoeg te doen en vermaak mij ook prima, maar wel weer wennen om alleen te reizen!

Ik laat jullie weten hoe de watervallen waren...

liefs

  • 17 Januari 2012 - 09:12

    Papa Malu:

    Lieve Malu,

    Goed te horen dat je niet alleen door een miljoenenstad zwerft maar aanspraak hebt en met anderen activiteiten onderneemt.
    Het weer is hier, na heel veel regen, prima. 's nachts een beetje vorst en overdag zon en 4 graden.
    Verder gaat hier alles goed. Zie er echt naar uit om je volgende week vrijdag in Dusseldorf op te halen.

    Geniet er nog van en doe geen domme dingen.

    Pa

  • 17 Januari 2012 - 10:15

    Charlot:

    Whaaah Malutje! Weer op jezelf aangewezen. Stoer hoor. Zal vast niet meevallen na zo intens met Jeffrey samen te zijn geweest. Geniet van je reis! Dikke liefs

  • 17 Januari 2012 - 10:18

    Charlot:

    Trouwens, op het programma 3 op reis waren twee afleveringen gewijd aan Buenos Aires, dus heb een idee waar je bent. LIjkt me echt super! Hij raadde ook aan naar het gebied la Pampa te gaan, is ook heel mooi! Naja, ik moet iig veel aan je denken :) liefs

  • 17 Januari 2012 - 14:25

    Benny En Marieke:

    Heyyy lieve malu.

    zal inderdaad wel erg wennen zijn alleen. Als het afscheid erg moeilijk was, dan houd het in dat jullie vakantie samen een groot succes was!!!! Ik ben erg benieuwd naar de Watervallen. Geniet nog van je laatste dagen. Als jij terugkomt gaan Benny en ik net een dagje weg en komen de 28ste ' savonds laat weer terug. De 29ste lijkt me leuk om elkaar weer te zien!!! Maar we zien wel. Pas goed op jezelf en veel plezier.

    Liefs X

  • 17 Januari 2012 - 17:25

    Je Moeder.:

    Lieve Malu.

    Is zeker even wennen om alleen verder te gaan.Maar heb begrepen dat je je draai weer hebt gevonden.Straks mooi naar de watervallen.Leuk je even gesproken te hebben.Geniet ervan.

    Dikke Kus van mij.

  • 18 Januari 2012 - 12:33

    Ria Bakhuis:

    Hallo Maluuuutje,
    Even wennen om weer alleen [nou ja alleen er zijn voldoende mensen om je heen denk ik..] te reizen.Ook fijn om te lezen dat Jeffrey heelhuids weer in Nederland is aangekomen. Ik lees wel uit je schrijven dat het daar heel erg mooi is en dat er veel valt te beleven. We zien het volgende verslag over de watervallen met spanning tegemoet. Malu, pas de laatste weken goed op jezelf op!! We lezen wel hoe het allemaal verder met je gaat. Groetjes Ria Bakhuis.

  • 21 Januari 2012 - 19:15

    Lin:

    Lieve Malu! Dapper in je eentje in Z-A :-) En wat een belevenissen heb je meegemaakt! Ik ben benieuwd naar je avonturen van afgelopen week. Met de katten gaat het goed. Garfield en Witje lijken zowaar vriendjes te worden. Ze geven elkaar af en toe een kusje en snuffelen wat aan elkaar. Witje en Zwartje heb dagelijks meerdere dolle buien waarin ze rennen vliegen en stoeien...Wij houden ons hart vast, maar het gaat altijd goed. Een stoeipartij eindigt vaak in een paar dikke likken naar elkaar en ze zijn weer schoon :-) Nog maar een paar dagen en dan is de logeerpartij voorbij :-( Dat vinden wij stiekem wel jammer! Geniet volop van de laatste dagen & thuis wachten dan de katten en je mannetje! Veel liefs

  • 22 Januari 2012 - 10:13

    Susanne:

    Hey Malu!

    Eindelijk ff tijd om je verslag te lezen!
    Ben heeeel benieuwd naar de foto's en de verhalen natuurlijk.
    Geniet er nog van en ik spreek je als je thuis bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2012

Waaauw!!

16 Januari 2012

Remie....

08 Januari 2012

Een hoop moois gezien!!

04 Januari 2012

Even bijkomen...

30 December 2011

Foto´s!
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 77377

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: