Bloed,zweet en tranen..... - Reisverslag uit Lima, Peru van Malu Loo - WaarBenJij.nu Bloed,zweet en tranen..... - Reisverslag uit Lima, Peru van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Bloed,zweet en tranen.....

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

19 December 2011 | Peru, Lima

Dit zijn de dingen die gebeurde vlak voor en zelfs op de dag van vertek, oftewel nog niet uitgerust weggegaan. Om 07.30 zaterdagochtend vertrokken we richting Dusseldorf waar wij ruim op tijd aankwamen. Nog even rustig wat gedronken, omdat de incheckbalie nog niet open was. Om 10.10 ging de balie open, tot onze grote schrik bleken wij beide niet op de passagierslijst te staan van de vlucht. We werden naar een andere balie verwezen waar ze ons zouden kunnen helpen, nou van helpen kwam niks..we werden voor het blok gezet, of terug naar huis of een nieuwe ticket te kopen naar Madrid voor wel 900 euro(deze hele ticket is bijna duurder dan onze ticket die we al geboekt hadden). Dit kwam omdat we hadden geboekt via vliegtickets.nl met American Airlines, maar de vlucht werd uitgevoerd door Iberia. Mevrouw van Iberia heeft gebeld met AA om het te checken, maar zij gaf aan dat wij op geen enkele vlucht bekend waren!?!? Ik zag allerlei scenario´s door mijn hoofd gaan, waaronder dat ik weer leuk op de bank thuis zat en mijn katten weer op zou kunnen halen..nou daar dacht mijn vader gelukkig anders over, die heeft voor ons de tickets snel gekocht zodat wij toch naar Madrid konden gaan en het daar met AA uit zouden moeten zoeken. Snel afscheid genomen van mijn ouders, want inmiddels hadden wij niet meer zoveel tijd en moesten we nog stressen om bij de gate te komen..gelukkig hebben wij de vlucht gehaald en veilig aangekomen in Madrid, waar we het verder moesten regelen. Intussen hadden onze vaders in Nederland contact gehad met elkaar en met vliegtickets en American Airlines die aangaven dat als je niet met de juiste vlucht/ticket gaat alle overige vluchten dan worden gecancelled..waaaah weer stressen! Bleek dat AA in Madrid dicht zat, gelukkig Iberia wel open. Daar hebben we ons verhaal uitgelegd, en tot onze grote verbazing begreep zij het niet, want ze kon heel leuk onze tickets uitprinten en we stonden gewoon overal op de lijst! Nou daar zakt je broek toch van af!? Nou goed, lang verhaal kort te maken;) de tickets geregeld en inmiddels wel hoop tijd verloren, toch besloten naar het hostel in Madrid te gaan, die wij vanuit huis al geboekt hadden. Uiteindelijk een goede beslissing geweest, heerlijk bedje, vriendelijk ontvangst en nog even rond gelopen en wat gegeten. Toch nog beetje kunnen genieten van de avond.
Volgende ochtend om 6u met de metro naar het vliegveld gegaan, en na een kruisverhoor wat we wel niet gingen doen, en waarom ik langer blijf dan Jeffrey en waarom hij naar Londen gaat op de terugweg, mochten we inchecken. Joehoeee we mochten naar Amerika en kregen tevens de tickets naar Lima, dit kon niet meer misgaan, en dat ging het gelukkig ook niet! Welcome to Miami;) daar hadden we een overstap tijd van 4u, nou daar werd onze conditie alvast op de proef gesteld, want we moesten kilometers lopen naar de douane, gelukkig een vriendelijke man. Aangekomen bij de gate bleek dat er 8 mensen vrijwillig een dag later wilden vliegen, omdat die waren overgeboekt. Een chaotische bedoeling en vrolijke mensen van de luchtvaartmaatschappij die al zingende de wachtende mensen bezig hielden. We kwamen nog aan de praat met een Peruaanse familie die in Nederland had gewoond en wel in Hengelo, en ja ze kenden Almelo, hoe grappig is dat? Na wat tips te hebben gekregen konden we gelukkig boarden. Iedereen zat door elkaar in het vliegtuig waardoor er nog geruild moest worden, dat gold ook voor ons. Gelukkig konden we toch nog naast elkaar zitten! Na een vlucht van 5 uur aangekomen in Lima, daar stond gelukkig iemand op ons te wachten en heeft ons netjes bij het hostel wat we in Nederland al geboekt hadden afgezet. Heerlijk ons bedje ingedoken!!

Vanmorgen rond 9u eruit gegaan, want er stond een ontbijtje op ons te wachten...dit heerlijk op een terrasje in het zonnetje opgegeten;)
Daarna eindelijk douchen en hebben we hier in het hostel een bus en excursie geboekt voor morgen! Dat betekend vannacht om 2.45 weg, we gaan dan al richting het zuiden en gaat onze reis hier echt beginnen!
Vanmiddag in Lima de tourist uitgehangen en hebben we met een sightseeing tour Lima verkend. Nog een museum bezocht, ja ja cultureel uitstapje.

Nou mensen dit was het wel weer voor vandaag, wij gaan zo beetje op tijd slapen zodat we morgen hopelijk fris en fruitig zijn!

Liefs ons

• 20 December 2011 - 06:33

Jeroen Kunst:

Malutje!! Wat een verhaal zeg! Hopen dat de rest van de reis wat beter verloopt!!

¡Disfruta!

Besos, joene

• 20 December 2011 - 08:09

Linda:

Hey lief stel! Wat een hectiek voor vakantie, maar na zoveel ongeluk kan het niet anders dan dat de rest van de reis goed gaat! Zwartje en Witje maken het goed :-) Elk zoeken ze hun eigen plekje op. Witje loopt lekker rond. Zwartje en Garfield hebben soms nog wel moeite en blazen en grommen dan. Jullie krijgen een dikke knuffel van ze! Veel liefs en heel erg veel plezier!!!

• 20 December 2011 - 09:37

Bastiaan:

Nou, fijn begin! Hopen dat de rest van de reis jullie makkelijker verloopt! Succes en veel plezier!

• 20 December 2011 - 10:48

Charlot:

Oei oei, wat een stress zeg allemaal! Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen. Wel een héél raar verhaal dat ze in Dusseldorf niks van jullie tickets wisten, eng! Nu lekker genieten! Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen! liefs

• 20 December 2011 - 12:23

Ria Bakhuis.:

Hallo lieve ons, ik hoop dat de rest van de vakantie verder een beetje volgens jullie planning zal lopen... Wat kan er dan in even tijd veel mis gaan!! Wel een vreemd verhaal dat jullie bij het ene vliegveld niet en bij het andere wel ingeschreven staan?? Geniet samen lekker van jullie vakantie en ik wacht weer op een volgend 'spannend' reisverslag.

Groetjes Ria Bakhuis.

• 20 December 2011 - 16:51

Marieke En Frank:

Oh jee wat een stress zo op het puntvan vertrek!
    Gelukkig kunnen jullie nu lekker uitrusten en genieten van alles!
    Veel plezier, en tot een volgend bericht!

• 20 December 2011 - 16:57

Vader Van Loo:

Mooi dat het allemaal uiteindelijk goed is gekomen. Heb maandag de container aan de straat gezet en vandaag weer opgehaald dus daar hoef je ook niet meer over in te zitten.
    Geniet er van en pas goed op je zelf.

• 20 December 2011 - 17:13

Judith:

Idd bloed zweet en tranen!!! Pffff.... gelukkig alles weer goed gekomen! Nu genieten van jullie reis en ik zal de site in de gaten houden voor natuurlijk mooie foto's!!! Groetjes Judith (Horenberg)

• 20 December 2011 - 17:56

Jannie:

Hé Malu, wat leuk, misschien kom ik je nog tegen in Argentinie... ik vertrek de 6de en kom de 29ste terug... we gaan naar Patagonie... hoe vind je die? Geniet ervan en veel liefs!

• 20 December 2011 - 18:43

Marieke 1:

Heyyyyyyyy Malu en Jeffrey.

Wat fijn om wat van jullie te horen en wat fijn dat de heenreis zo soepel is verlopen ;). Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen in Lima. Nu kan het genieten echt beginnen. Kan niet wachten tot het volgende verhaal! Geniet samen en gaan jullie maar lekker te toerist uithangen daar!

In NL Is het eerste echte beetje sneeuw op aarde beland. Vanmorgen glibberen naar mijn auto door de sneeuw. Verder voor nu geen nieuwtjes!

Liefs Marieke en natuurlijk ook Benny.

• 20 December 2011 - 21:30

Je Moeder:

Lieve Malu en Jeffrey.

Na veel gestres toch alles goed gekomen gelukkig.Nu lekker genieten samen.Op naar het mooie avontuur.Kijk uit naar je volgende verhaal.

Dikke Kus van mij.

• 21 December 2011 - 17:37

Arjen:

je zit er al lekker in ..

have fun