Een hoop moois gezien!! - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Malu Loo - WaarBenJij.nu Een hoop moois gezien!! - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Een hoop moois gezien!!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

08 Januari 2012 | Chili, San Pedro de Atacama

Hee allemaal!

Hier weer een berichtje van ons. We zijn weer een aantal dagen verder, en super mooie dagen eigenlijk!
Na een verschrikkelijke busreis(ja Jeroen je had echt gelijk) wat bestond uit 180km offroad..wat leek op 600km zijn we aangekomen in Uyuni. We hadden vanuit La Paz de excursie naar de Salar de Uyuni geregeld. Dit is de grootste zoutvlakte ter wereld. Bij aankomst in Uyuni stond er een mevrouw ons op te wachten, hier namen we een taxi naar het reisbureautje waarvan de excursie zou zijn, en met nadruk op zou, want we werden weer bij een andere groep in de jeep geplaatst. Deze groep bestonden uit 5 Argentijnse geneeskunde studenten. Waar we achteraf super blij mee waren. Erg aardige mensen, die en engels en spaans spreken, voor ons dus een tolk, ideaal! Na een wat stroef begin, slaapzakken waren niet geregeld, stempels in paspoort voor ons om naar Chili te gaan zouden in Uyuni geregeld moeten worden, maar moest toch maar aan de grens. Goed, uiteindelijk met zn allen in de jeep en op weg! We begonnen bij een treinkerkhof, hier waren de eerste treinen van Bolivia te zien die er al behoorlijk wat jaren staan. Hierna reden we door naar de Salar(de zoutvlakte), omdat wij in het regenseizoen hier zijn lag er een soort van spiegel over de vlakte, wat een erg apart gezicht gaf. Hier een paar stops gemaakt voor foto´s en de lunch. Deze werd verzorgd en zo achterin de auto opgediend, haha!
Door de regenval(wat wij overigens niet veel hebben gehad:)) was het niet mogelijk om bij het hostel te slapen wat ze gepland hadden, maar moesten we een stukje omrijden naar een andere overnachtingsplek. Nou hier waren we in een spookstad beland. Niks te beleven, pikdonker. We sliepen met zn 7en op de kamer, gelukkig aardig goed kunnen slapen. Volgende morgen om 7.30 ontbijt, waarnaar we weer in de jeep vertrokken naar de volgende bestemmingen. Deze dag bestond uit het bezoeken van rotsformaties,meren, met 10tallen flamingo´s, echt super mooi landschap overal. De foto´s gaat dit keer niet lukken om te plaatsen, omdat het internet erg traag is.
Aan het eind van de middag kwamen we aan bij onze 2e overnachtingsplek, hier hadden wij een eigen kamer, dat was wel lekker. Nadat we onze spullen gedropt hadden nam de driver ons mee naar het Lago Colorado, dit meer gaf met name een rode kleur, vermengd met wit en groen en nog eens mooie flamingo´s, zoo apart!
´s avonds kregen we op tijd ons diner, om op tijd naar de bed te gaan. Echt een verschrikkelijke nacht, slecht geslapen. Om 5.00 stond het ontbijt weer voor ons klaar om evenlater weer te vertrekken met al onze spullen. Via een woestijnweg kwamen we aan bij een plek met geisers, hete baden en het Lago Verde met daarachter een vulkaan. Echt een plaatje weer om te zien!
Toen snel doorgereden want wij moesten de grens over naar Chili, onze 3e bestemming! Daar gelukkig op tijd aangekomen, de driver had soms moeite om het gaspedaal te vinden deze dagen...daar hebben we afscheid genomen van de groep Argentijnen(nog wat tips gekregen voor in Buenos Aires). Hier samen met hun de juiste bus voor ons gezocht en zijn zij terug gegaan naar Uyuni en hebben wij de bus genomen naar San Pedro de Atacama, waar wij nu dus zitten! Hier was het wat lastig, we hadden een hostel geboekt via internet in La Paz, het was zoeken en zoeken, uit eindelijk met al onze spullen zo´n 30 min te hebben gelopen hebben we het gevonden, welkomst was niet echt denderend, maar goed toch besloten om hier te blijven.
Eindelijk kunnen douchen, waarbij we wel zowat 2e graadsbrandwonden op hebben gelopen, maar we zijn weer schoon! Daarna even het dorpje ingelopen, tour voor morgen geboekt. Gelukkig om 16.00 weg:). Nog even op een terrasje gezeten en wat gegeten. Het is hier wel meteen weer stuk duurder dan in Peru en Bolivia. We zitten hier t/m donderdagochtend, dan gaan we richting het vliegveld van Calama. Jeffrey vliegt dan terug naar huis en ik heb vorige week een vlucht geboekt naar Buenos Aires. Leek me toch wat veiliger en idealer. Vanuit daar ga ik dan naar de Iguazu watervallen en in BA zelf vanalles doen!

Hoe is het verder daar in Nederland? Nog niet overstroomd en weggewaaid...oja, wij hebben trouwens hier volop ZON!!! Dus we gaan nog even bijkleuren deze dagen:)

Nou lieve mensjes, dit was onze update...wij gaan zo ons bedje opzoeken...zijn trouwens ook weer uurtje in de tijd vooruit gegaan, dus weer dichter bij jullie...4 uur verschil nu nog!

liefs ons

• 09 Januari 2012 - 06:33

Joene:

:D

• 09 Januari 2012 - 11:33

Benny En Marieke:

Heyyyyyyy

wat veel geregel, veel plannen en vooral vaak vroeg opstaan zeg. Respect. Geniet nog even van jullie laatste dagen lekker samen!!!

Liefs Ons.

• 09 Januari 2012 - 12:19

Eik Jansema:

He Malu en Jeffrey.

Leuke verhalen en foto's, blijf genieten de laatste dagen en maak vooral nog een paar mooie foto's zodat we hier ook nog een beetje sfeer kunnen snuiven.

grt Erik

• 09 Januari 2012 - 16:35

Lin:

Maak er nog een paar fantastische dagen samen van & alvast een mooie verjaardag voor Jef!!! Veel liefs

• 09 Januari 2012 - 18:10

Papa Malu:

Leuk om weer iets van jullie te horen. Het is dus echt een avontuur maar dat was ook wel te verwachten.
    Malu je kunt me een plezier dien: ga met Jeffrey terug naar Nederland.
    Aangezien je toch niet naar je vader wil luisteren wens ik je heel veel plezier toe, wees voorzichtig en pas goed op jezelf.

Pa

• 09 Januari 2012 - 20:04

Charlot:

Jee, wat vliegt de tijd toch! Geniet nog even met z'n tweetjes, en dan weer op jezelf Malutje! Spannend hoor! Dikke liefs

• 09 Januari 2012 - 21:18

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.
    Mooi verhaal weer.Jeee wat gaat de tijd snel.Geniet nog samen van de laatste dagen .Ja en dan alleen verder zal wel even wennen zijn.
    Heel veel plezier en doe voorzichtig.

Dikke Kus van mij.

• 10 Januari 2012 - 11:49

Marieke En Frank:

Hee malu en jeffrey!

Mooi verhaal weer, ben benieuwd naar de foto's!
    Geniet nog maar even van de dagen dat jullie samen zijn.

Liefs frank en marieke

• 12 Januari 2012 - 19:53

Beits:

Hai Malutje!
    Wat een schitterende foto's, je bent weer druk in de weer met die mooie camera van je zo te zien! En heerlijk om weer lekker op pad te zijn.. en dit keer met 'n vriendje :D Voorzichtig straks in je uppie!

liefs oet grunn (waar het ook bijna tropisch weer is..10 gr!)