Even bijkomen... - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Malu Loo - WaarBenJij.nu Even bijkomen... - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Even bijkomen...

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

04 Januari 2012 | Bolivia, La Paz

Ja ja hier is weer een nieuw verslag..het duurde even, maar het was er gewoon niet van gekomen.

Op dit moment zitten we in La Paz, Bolivia. Lekker aan het bijkomen in een goed hotel.

Vanaf Machu Picchu zijn we ´s avonds terug gegaan met de trein en bus naar Cuzco. Ze hadden in het hotel alleen nog maar 2 bedden vrij in een dorm, inmiddels was het al 23.30 en geen zin meer om wat anders te zoeken. Nou dat hebben we geweten, gigantische stank, warm enz. Het was een kort nachtje, want om 8.00uur vertrok onze bus naar Puno. We hadden een rechtstreekse bus, de route was echt super mooi! Tegen 15.30 kwamenwe aan in Puno en stond er gelukkig iemand van het hostel op ons te wachten. Hier onze spullen gedropt en meteen onze foto´s op een USB stick gezet, zodat deze veilig staan! OP het moment dat we het stadje in wilden om wat te bekijken en te eten begon het keihard te regenen....hmmzz...overlegd met de dame achter de receptie of eriets heel dicht bij was..nou nee niet echt. Het enige wat ze voor ons kon doen was een pizza bestellen en laten bezorgen in het hostel..nou dat lieten we ons geen 2x zeggen..en het was nog goed ook!
Daarna in de kamer onze spullen bij elkaar gepakt voor de volgende dag. Die ochtend werden we om 7.45 opgehaald voor de excursie naar het Lake Titicaca..hier gingen we op de boot om de drijvende eilanden te bezoeken. Jammer waswel dat het toeristisch was, maar toch erg leuk om te zien. Vervolgens gingen we door naar een ander eiland waar we die nacht bij een lokale familie gingen overnachten. Aangekomen op het eiland werden we voorgesteld aan onze gastmoeder. Elke moeder had 4 gasten. Wij verbleven met nog een Nederlandse man en een Brzailiaan bij deze vrouw. Wij hadden een eigen kamer, het was echt een leuk huisje.
Na de lunch wat zelf door de gastmoeder gemaakt was vond de gids het leukom een klim naar de top van het eiland te regelen. Nou pfff wat erg zeg! Het eiland ligt al op een hoogte van 4000m en dan ook nog een een paar 100m klimmen. Dit was behoorlijk zwaar. Maar uiteindelijk hebben we de top gehaald na een uur lopen, het zorgde wel voor een prachtig uitzicht! Gelukkig ging naar beneden een stukkie makkelijker en waren we net voor hetdonker weer terug in het huisje. Hier kregen we een goede maaltijd voorgeschoteld en konden we nog even rusten op bed. Die avond gingen we naar een lokale kroeg om oud en nieuw te vieren. Om 23.30 besloot de band er mee op te houden, omdat ze waarschijnlijk thuis nog een feestje wilden vieren. Na een hoopoiverleg en wat geldinleg speelden ze toch door...maar ja dan wel tot 23.55 en werd ook daadwerkelijk op dat tijdstip het nieuwe jaar ingeluid, hahaha! We keken elkaar aan van nah ja t zal wel, laten we maar mee doen!
De volgende morgen werden we weer verwacht en via een ander eiland(waar wij mooi op de boot zijn gebleven en geen zin hadden om weer eens 544 treden op te moeten voor een lunch) terug gegaan naar Puno. In het hotel de foto´s weer veilig gesteld en het dorpje bezocht om nog wat te eten.
De volgende ochtend zijn we met de bus vertrokken naar onze volgende bestemming Bolivia! T was een wat vreemde busreis, de grensovergang ging erg makkelijk, we moesten alleen in een andere plaats overstappen op een andere bus. Dat betekent een straat vol met bussen, nergens staat waar ze naar toe gaan, 100 toeristen die allemaal ergens anders naar toe moeten...jullie begrijpen het al, het heeeft even geduurd maar uiteindelijk de bus gevonden die naar La Paz gingen, scheelde dat er 25 koreanen bij ons in zaten die we makkelijk konden volgen. Onderweg nog een bizarre oversteek gehad, de bus moest op een vlotje het water over en wij vervolgens met andere bootjes om aan de overkant in een chaotische omgeving de bus weer te vinden. Maar we hebben het weer gehaald! Om 17.00 kwamen we aan in La Paz, mooi hotel waar we nu aan het bijkomen zijn.Zitten in een redelijk toeristische buurt, wat wel handig is , aangezien La Paz niet de meest veilige stad is. Hier lopen we wat rond, bezoeken wat winkeltjes, bekijken we dode lama´s, lamafoetussen en nog meer hekserij op de heksenmarkt en kopen we nootjes bij lokale vrouwtjes. Zoeken we wat goede restaurants op, oftwel we vermaken ons hier prima!
Voor morgenavond hebben we een nachtbus naar Uyuni geregeld vanwaar we meteen vrijdag door gaan op excursie naar de Zoutvlakten van Uyuni. Deze duurt 3 dagen en worden we de 3e dag afgezetbij de grens met Chili, en vanaf daar gaan we met een bus verder naar San Pedrode Atacama waar we nog 3 dagen zullen verblijven voordat Jeffrey weer naar huis gaat:( Maar gelukkig duurt dat nog een weekje en gaan we nog veel leuke dingen doen!

lief ons

p.s. foto´s gaan we zo nog even proberen te uploaden!

• 04 Januari 2012 - 20:38

Joene:

Zo herkenbaar alles!!;) bereid je voor op vannacht richting Uyuni! Thats gonna be à hell of a ride!

X

• 04 Januari 2012 - 20:43

Papa Malu:

Hoi Malu en Jeffrey,

Weer een schitterend verhaal. Fijn om te vernemen dat jullie je goed vermaken. Hier regent en stormt het al de hele week met temperaturen van boven de 10 graden. Verder gaat hier alles zijn gangetje.

Ik wens jullie nog heel veel plezier.

Pa

• 04 Januari 2012 - 20:44

Jannie:

Wat een geweldige reis Malu, wij vertrekken vrijdag naar BA en trekken dan door naar het zuiden, naar Patagonie... heel veel zin, als ik jullie zo hoor, is het een ware belevenis. Geniet en doe voorzichtig! GroetjesJ.

• 04 Januari 2012 - 21:07

Marije:

Erg leuk verhaal weer. In feb plannen we maar ff een avondje ;) genoeg foto's te bekijken en verhalen aan te horen. Fijn dat jullie het samen ook zo leuk hebben, is toch de ultieme test ha ha. Veel plezier nog! Xx

• 05 Januari 2012 - 10:02

Susann En Ron:

Heeeeeeeeeeerlijk!!!!!

• 05 Januari 2012 - 12:02

Marjon:

Ik geniet van je verhalen,veel plezier nog,groetjes

• 05 Januari 2012 - 12:03

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.
    Wat een mooi verhaal weer.Jullie moeten zeker even bijkomen.Mooie fotooos weer.Ik zie op de foto WIJ dat je zeker even bij moet komen volgens mij????Ik zie iets in de ogen van je Malu hahaha.Jullie genieten wel hoor heerlijk.Nog heeel veeel plezier samen.

Dikke Kus van mij.

• 05 Januari 2012 - 15:52

Lin:

Wat een belevenissen en wat zien jullie veel! Ook leuk om weer nieuwe foto's te zien :-) Veel reisplezier! Liefs

• 05 Januari 2012 - 18:47

Benny En Marieke:

Dat gebakje moet nog even op zich wachten en je moeder vond het een beter idee om dan een nieuwe voor je te halen. al die schimmel erop voordat jij terug bent ;). Weer erg mooie foto's. Hier in Nederland hebben we veel regen en wind en in Groningen dreigen dijken door te breken door de storm. Verder gaat hier alles zijn gangetje.

Veel plezier nog samen! Wat gaat de tijd toch alweer snel.

Liefs ons.

• 06 Januari 2012 - 11:05

Charlot:

Wauw, ziet er fantastisch uit allemaal! Bolivia alweer! Ik blijf jullie volgen! Dikke liefs