Rio Dulce(zoete rivier) - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Malu Loo - WaarBenJij.nu Rio Dulce(zoete rivier) - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Rio Dulce(zoete rivier)

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

28 Oktober 2010 | Guatemala, Flores

Hallo lieve mensen,

Hoe is het daar in het koude Nederland?
Hier in Guatemala nog steeds goed, vandaag wel wat regen gehad.

Laten we beginnen bij waar we geeindigd zijn....op weg naar de salsales...we zaten netjes op tijd te wachten in het hostel..totdat er een echt don Guan binnen kwam, haha, puntlakschoentjes aan, lang haar, blousje iets te ver open..maar hij kon wel goed dansen. Erg leuke les gehad, ging nog Nederlands meisje mee en 2 Deense jongens. Volgende dag konden we de heupjes goed voelen, maar gelukkig zaten we de volgende dag in de bus op weg naar Rio Dulce..Eerst moesten we naar Guatemala City om daar op de grote bus te stapppen. Voordat de baggage er in kon, moest het gecontroleerd worden, wij hadden onze backpacks in de flightbag gedaan en op slot gedaan, zou een heel gedoe zijn om die dingen weer uit te pakken. In gebarentaal uitgelegd dat het niet kon, dat de sleutel in de tas zat( wat natuurlijk nooit kan), maar het bleek goed te zijn en we konden zo doorlopen;)
Busreis verliep verder goed, totdat we bij Rio Dulce waren, we hadden netjesop tijd aan de chauffeur gevraagd of hij bij ons hostel wilde stoppen...Si Si...totdat de bus bij het busstation stopte en iedereen verzocht werd uit te stappen..stonden we daar met ons goede gedrag..het betekende dat we de langste brug van midden amerika(volgens de lonely planet 30 minute walk) ove moesten lopen met onze zware tassen. Taxi koste 15 Quetzal(1,50 euro) En ja voor degene die Malu kennen, dat is natuurlijk te veel..Malu een grote truck aangehouden( zo{n hele gave Amerikaanse ) Aardig mannetje die ons wel een lift wilde geven naar de andere kant van de brug waar ons hotel zat..echt gelachen! Veilig in het hotel aankwam waar zich het volgende probleem voordeed...echt niemand sprak daar Engels..zo wordt ons Spaans overigens wel beter..maar het blijft een obstakel.
Gisteren hebben we vanaf ons hotel in Rio Dulce een boottrip gemaakt over de rivier naar het plaatste Livingston. Erg mooie omgeving, ontzettend groen allemaal, vogels, rieten hutjes en gigantische luxe boten. We deden een dagtripje dus gingen {s middags weer terug.
Afgelopen nacht werden we helaas wakker van de harde regen en vanmorgen trilde we ons bed uit van de onweer helaas..Geluk was weer dat we een reisdag voor de boeg hadden naar Flores..Tussen de lokale mensen in een gammele bus maar wel met airco gingen we tochrichting de zon. Onderweg nog wel een lekke band gehad met de bus, maar bandje verwisselen hebben ze daar vaker gedaan.
Vanmiddag op tijd aangekomen hier in Flores, waar ze weer internet hebben. We hebben voor morgen een trip naar Tikal geboekt, daar zijn een van de grootste maya ruines, erg benieuwd, worden om 4.30 opgehaald, gaan nog mt een aantal anderen. Zitten nu echt in een backpackers gebeuren, nog niet zoveel blanken bij elkaar gezien hier in Guatemala.

We gaan zo ons bedje opzoeken om morgen er weerop tijd uit te gaan!
Welterusten!!

liefs ons

• 29 Oktober 2010 - 06:41

Papa Malu:

Omdat ik 's morgens als eerste mijn mail open ben ik vandaag weer de eerste die reageert. Ja voor 1,50 euro geen taxi nemen dat komt me bekend voor. En auto's met pech ed. kan ik me ook nog herinneren uit Kenia. Volgens mij zoekt Malu het gewoon op.
    Hier in Nederland weinig nieuws. Morgen Heracles - Ajax en het weer voorspelt niet veel goeds.
    Ik wens jullie in ieder geval nog heel veel plezier en pas goed op je zelf.

Pa

• 29 Oktober 2010 - 07:13

Marije:

Ha ha heb je nog foto's gemaakt van de Don Juan? Fijn als men Engels spreekt he? ;) Nog even en je kunt je moeiteloos in div. talen verstaanbaar maken. Waar zo'n reis al niet goed voor is.
    Enige nieuws hier is dat ik vanaf januari weer op zoek mag naar ander werk helaas.

He meiden: take care en geniet ervan!

Liefs

• 29 Oktober 2010 - 11:55

Ria Bakhuis:

Hallo M&M leuk om weer iets van jullie te horen.
    Zo te lezen maken jullie weer van alles mee. Hier gaat alles goed tot nu toe zijn er geen schokkende dingen gebeurd.
    Geniet van al het moois dat jullie daar beleven.
    Liefs en groetjes, mam Marieke.

• 29 Oktober 2010 - 14:52

Marianne:

Hallo M&M

Houden jullie de heupjes wel in beweging hahah.
    Ja hoor dit kan alleen met Malu maar beter in een mooie Truck als in een stink taxi.Mooi hoor heb je dat ook een keer beleefd.
    Heel veel plezier pas goed op elkaar.

Dikke Kus mams.

• 30 Oktober 2010 - 17:09

Charlot:

Oei onweer! Dat zal je wel niet zo fijn hebben gevonden Malu! Klinkt fantastisch allemaal! Blijf die truckers aanhouden om geld te besparen ;) Kus!

• 31 Oktober 2010 - 17:11

Marieke (en Frank):

He!

Leuk verhaal weer, verrassend dat jullie geen taxi voor € 1,50 hebben genomen haha! Het weer wordt hier steeds slechter, dus geniet ervan daar!

X Marieke en Frank