Overstromingen - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Malu Loo - WaarBenJij.nu Overstromingen - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Overstromingen

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

06 November 2010 | Costa Rica, Tortuguero

Hallootjes allemaal!

Zo hier weer even een berichtje van ons vanuit een nog steeds regenachtig Cost RIca...We zitten inmiddels wel in Tortuguero wat het plan was, er ging heel wat vooraf...
De avond dat we het laatste berichtje hebben geschreven hebben we nog in een lokaal tentje gegeten, gelukkig wat goedkoper..De volgende ochtend werden we om 8u opgehaald met een shuttlebusje, we hadden toch maar voor safe gekozen zodat we goed over zouden komen...dachten we...Onderweg naar Manuel Antonio begon het natuurlijk weer te regenen, hoe dichter we bij de plaats Quepos kwamen(de plaats waar we zouden slapen, Manuel Antionio is het national park en de stranden) des te meer regen er viel...we zagen op een gegeven moment een parkeerplaatas waar de vissen uit de rivier zwommen..en wij maar afvragen hoe dat kwam...na 10 min rijden kwamen we erachter...de rivier was gewoon uit de oevers getreden door de vele regenval waarschijnlijk een nasleep van de orkaan die ook de carribien heeft getroffen. Met het gevolg dat we over overstroomde wegen moesten rijden met een paar km per uur en uit kijken dat we er niet afgleden en in de stroming van de rivier belanden...was even spannend, maar we hebben de plaats Quepos gehaald. daar werd ons meteen verteld dat de weg naar Manuel Antonio niet meer begaan was en ook de weg waar we vandaan kwamen zou dicht gaan...We hebben echt in 5 min. besloten om te maken dat we er weg kwamen en naar San Jose te gaan. Aangezien daat onze excursie zou beginnen. Gelukkig ging er nog wel een bus die er op wilde wagen naar San Jose te rijden, Wel weer een heel stuk over de overstroomde wegen gereden, behalve dat de bus beetje weggleed en scheef reeed ging de weg verder goed n hebben we San Jose berijkt.PFFF was een rit was dat zeg, de hele dagh in de bus...en ons heerlijke strand plan liep in de soep helaas! Maar we waren zooo blij dat we daar weg waren, de volgene dag zagen weop het nieuws dat in de plaats 21 doden waren gevallen door modderstromen, lucky us!
We hebben ons dus een extra dag in San Jose moeten vermaken, niet de meest veiligste stad op aarde, maar we hadden een goed hotel en we hebben de toeristenmarkt bezocht om van de schrik nog maar wat cadeautjes te kopen:)

DSe volgende ochtend werden we netjes opgehaald voor de trip naar Tortuguero, dit is een kanalen gebied erg mooie omgeving, veel watervogels, apen, krokodillen, schildpadden en weer een hoop regen, hahaha! Vanmorgen hebben een boottocht gemaakt door de riveiren en met grote rubberlaarzen in de modder door de jungle gewandeld, en wel heele grote spinnen gezien, ieehl! Gisteren nog het dorpje hier bezocht. We hebben all inclusief, dus we eten hier echt als mannen, haha, erg lekker hier! Zitten nu met een groepje bij elkaar om wat info in te winnen voor Panama. Straks hebben we lucnh en gaan we om 15.00 nog een boottochtje doen op de hoop schildpadden te zien...

Goed ga weer stoppen, er willen nog meer mensen op deze computer.
Hoop dat in Nederland alles goed gaat met jullie.
Ondanks de regen gaat het erg goed met ons, hoop lol, en leuke dingen gezien en gedaan!!
Hopen nog steeds op beter weer dat als we strx op het strand liggen we wel een kleurtje op doen!! Tot het volgende verhaal, we vinden het leuk om jullie reacties te lezen!!

liefs ons!

• 06 November 2010 - 18:27

Ron & Susanne:

ha nu ben ik de eerste na het lezen van dit avontuurlijke verhaal!
    We hopen dat er strax nog zon in voor jullie.
    Veel plezier nog!

xxx

• 06 November 2010 - 18:29

Robert:

Ha Dames,
    Leuk al jullie verhalen! Jammer dat het niet zulk goed weer is, maar leuk dat jullie ondanks dat goed vermaken.
    Geniet nog even van de trip!!

Groetjes,

Robert

• 06 November 2010 - 18:36

Joene:

Whehe, had je misschien toch voor Zuid Amerika moeten kiezen;) ik zit nl lkkr int zonnetje :)

• 06 November 2010 - 18:57

Marije:

Minder om te lezen dat jullie last hadden van overstromingen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere dingen te zien/ondernemen, dus komt wel goed.
    Zal duimen voor wat zon ;)

Liefs Marije

• 06 November 2010 - 20:03

Jannie:

Jeetje, wat een toestanen, al die modderstromen, ik las en zag het op TV... Doe maar voorzichtig. Hoe is het met je Spaans malu, lukt dat een beetje? Geniet van je vakantie en je avonturen, hartelijke groet Jannie

• 06 November 2010 - 21:37

Mark Jan:

Wauw wat een avonturiers! Maar Jannie heeft wel gelijk; doe voorzichtig.
    En na regen komt zonneschijn, maandag is het zonnetje er voor jullie, bikini's!!!

• 06 November 2010 - 22:30

Marianne:

Hallo M&M

Pppfff he he een berichtje heb wel in de stress gezeten hoor.Gelukkig gaat alles goed met jullie.Je hebt wel weer wat meegemaakt zeg.Hoop echt voor jullie dat het weer beter word.
    Wacht weer op het volgende verhaal.
    Veel plezier.

Dikke Kus mams

• 06 November 2010 - 23:52

Papa Malu:

Ik schreef in mijn vorige reactie al: het is maar goed dat ik alles niet weet.
    Gelukkig is het weer goed afgelopen, maar het moet best eng geweest zijn.

Wees voorzichtig en pas goed op jezelf.

Pa

• 07 November 2010 - 09:29

Herman Bakhuis:

Jeetje wat een saaije reis zeg, denk je dat je een spannende vakantie tegemoet gaat, maar nee, je zit in een slippende bus langs de afgrond. Hoe zaai kan een vakantie zijn. Houden jullie dit echt 4 weken vol?
    Belangrijk nieuws uit Sibculo; SVV'56 krijgt komend voorjaar Kunstgras.Op het werk druk,druk. De volgende vakantie is aanstaande, geluk voor Marieke dat deze volledigd is verzorgd; exclusief saaie toertochten en tarzan achtige bewegingen.
    Veel plezier de komende 2 weken.

Groet, Pa.

• 07 November 2010 - 15:39

Charlot:

Wat een verhalen! 'behalve dat de bus een beetje weggleed en wat scheef reed'. Jammer van jullie strand plannen, maar lijkt me wel tof om in een nat regenwoud te lopen, is ook mooi! Veel plezier en pas goed op jullie zelf!! zoen

• 07 November 2010 - 23:00

Marieke:

HE!
    een paar dagen liet Frank mij een nieuwsbericht zien: een bericht over San Jose, dat er overstromingen o.i.d waren en er zelf doden waren gevallen! Ik ik herrinerde me direct waar jullie zaten.. Gelukkig waren jullie net weg!

Veel plezier nog en hopelijk wordt het weer beter!

x

• 08 November 2010 - 10:31

Ria:

Hallo M&M leuk om weer iets van jullie te horen en te lezen. Weer van alles meegemaakt zo te lezen, we horen jullie spannende verhalen wel als we jullie weer ophalen. Geniet van al het moois daar. Liefs, Groetjes en een dikke knuffel voor jullie twee. Mams Marieke.

• 08 November 2010 - 12:18

Josephine:

klinkt wel als een film van Indiana jones!!!! jeetje wat spannend
    veel plezier nog

• 09 November 2010 - 14:59

Anja:

Leuk om jullie verhaal en belevenissen te lezen. Jammer van de regen hopelijk gaat het beter worden wat dat betreft, maar met zon ook weer niet te bruin worden, dat steekt zo af :-) bij ons.
    Hier is alles goed tot het volgende verhaal