Tarzan and Jane - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Malu Loo - WaarBenJij.nu Tarzan and Jane - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Tarzan and Jane

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

02 November 2010 | Costa Rica, Santa Elena

Halloootjes!

Hoe is het daar in Nederland? Regent het net zo hard als hier? Pff we zitten gewoon uit verveling op het internet, maar wel leuke dingen te vertellen;

Zondagavond nadat we het verhaal hadde geplaatst zijn we met eenvan de broers van het hostel en nog een ander meisje ui Australie de stad in gereden. ij had een mooie luxe auto en wist on alles te verellen, er leuk en interessant. Scheeld dat het niet druk was in het hostel en kon hij gewoon weg! Highlights van Guatemala City gezien en bij een lokaal hotdogtentje gegeten, waarbij je normaal hard zou doorlopen, omdat het er niet uit ziet. Maar het was veassend lekker en onze buiken hebben het overleefd:) En de goedkoopste maaltijd ooit gehad!
Terug in het hostel nog een filmpje gekeken en toen naar bed. Om 3u ging dewekker, de andere broer ewekt, hij bract ons naar het vliegveld!
Daar verliep alles vlekkeloos en 1,5 uur later stonden we op Costa Ricaanse bodem! We hebben daar bij een infortiepunt bus geregeld naar Monteverde, waardoorwe direct doorkonden, ideaal! Wel wat geregel met overstappen, maar ging allemaal goed. Rond 1pm waren we hier. Meteen bekeken wat wewilden doen en ilden we het stadje doorlope, maar dat werd tegengehouden door gigantische regen...en niet tevergeten harde onweer, eenklap leek wel een bom die ontplofte, niet normaal meer!
Wel herlijk en erg duur gegeten. Welocome to Costa Rica, hetland voor de rijkeren onder ons...wat een verschil mt Guatemala. Daarna heerlijk op tijd naar bed.

Vanmorgen om 7u opgestan om hetweer te bekijken en gelukkig was het droog en scheen het zonnetje zelfs. Bij de receptie hebben we een canopytour geboekt en werden we m 8u opgepikt. Aangekomen daar kregen ween hele stellage aan, inclusief helm en hndschoenen. Met een busje werden we ergens gedropt en begon het grote avontuur. Ongeveer 12 ziplines waar je aangehangen werd met je hele stellage door de rainforest gevlogen...echt super gaaf en super hard ging het af en toe, vooral de laatste waarbij we met zn 2en moesten en km lang zweef je over de zipline en zatenm we aan elkaar vast. Erg leuk filmpje geworden:) AA het eind van de canopy begon het enste..de tarzanswing, voor ons de Jane swing...WHHHAAAAHH wat eng, hhhaha, maar de adrenaline gierde door ons lichaam, je hing aan een touw aan de boom, ong vnaf 8m moesten we springen en zwierde je door de bomen...maar we hebben alles overleefd!
Daarna nog in alle rust een uurtje door de forest gelope, erg mooi over grote hangbruggen met een super mooi uitzicht.
We waren geukkig op tijd en bleef het doorg, we zaten ngn iet in de bus of het begon wee mt de ellende, en nu nog steeds, regen en onweer:(
HIerdoor ook besloten om heir geen dag langere blijven, dus gaan we morgen richting het zuiden een ander park en jawel the beach te bezoeken, jeeeuh! Hopen op beter weer! HIer blijven we 1,5 dag en gaan dan woensdag weer naar San Jose, waar we donderdag op worden gepikt om naar het noorden aan e kust naar Tortuguero te gaan!

Met ons gaat het verderallemaal goed, erg naar ons zin. Wel wat moe door het gekke ritme wat we hier hebben. Maar we weten waar we het voor doen!! Terug komen met super leuke verhalen en foto's!!!!

Wij gaan zo toch door de regen een eettentje zoeken...

liefs ons en X voor Benny(en de rest naruurlijk;) )

• 02 November 2010 - 21:42

Joene:

Dames!! Canopy is cool hè!!:) hebben wij gedaan in Bolivia! :D

Morgen gaan wij naar Argentinië! Trwns dat moe zijn kennen we wel!;) ritme is ook ver te zoeken hier!! Maar idd het worden mooie verhalen:)

Veel plezier nog samen!

X joene

• 02 November 2010 - 22:38

Juut:

Haa Dames!!

Dat klinkt goed al die verhalen!! Ik blijf de verhalen volgen, dus ben alweer benieuwd naar jullie volgende avonturen!
    succes!!!

xxx

• 03 November 2010 - 09:08

Papa Malu:

Goedemorgen Dames,

Nou, hier regent het ook en voor de rest van de week wordt het niet veel beter. geweldig dat julie dit allemaal beleven behalve het onweer, want ik weet dat Malu daar een bloed hekel aan heeft.
    Gisteren nog in je huisje geweest, zal morgen nog eens kijken of het droog gebeleven is.
    Verder nog heel veel plezier toegewenst.

Pa

• 03 November 2010 - 10:06

Marjon:

Hoi Malu, Geweldige verhalen weer.Je verlegd nog steeds je grenzen,wel wat anders dan die rivier oversteken bij 14 Falls. groetjes marjon.

• 03 November 2010 - 11:56

Marianne:

Hallo M&M

Nou ik had jullie wel eens willen horen gillen.Oorverdovend volgens mij hahah.
    Hoop voor jullie dat het weer wat beter word.
    Malu met de katten gaat het allemaal goed ze willen niet weer terug hoor hahah grapje.
    Heel veel plezier.

Dikke Kus mams

• 03 November 2010 - 16:25

Charlot:

Ja dat is niet zo gek dat jullie moe zijn met zo'n druk programma! Klinkt echt tof allemaal, regenwouden en nu naar t strand! Lekker genieten! Dikke zoen Lot

• 03 November 2010 - 20:38

Cindy:

Hallo Malu en Marieke,

Leuke verhalen schrijven jullie, ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier nog!

• 06 November 2010 - 15:00

Ria:

Hallo M&M Het is al weer enkele dagen geleden dat jullie hebben gemaild maar ik hoop dat alles nog steeds goed gaat met jullie. Hier gaat alles nog steeds goed. Het lijkt mij ook wel spannend om aan lijnen door de bossen te zweven, daar gaat je maag denk ik ook wel een beetje van kriebelen. Dames tot een volgend berichtje maar weer. Liefs en Groetjes moeder Marieke.