op een onbewoond eiland...... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Malu Loo - WaarBenJij.nu op een onbewoond eiland...... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Malu Loo - WaarBenJij.nu

op een onbewoond eiland......

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

16 November 2010 | Panama, Panama-stad

Hola mensen!!

Zo, volgens ons werd het weer tijd voor een verslagje..het zal ook tevens het laatste verslag worden van deze reis, morgenvroeg vertrekt ons vliegtuig namelijk alweer...zooo snel voorbij gegaan, alhoewel we terug denken aan het begin van de reis dat het soms al wel weer hele tijd geleden is.

Het vorige verslag was geschreven in Bocas del Toro, waar we die avond lekker hebben gegeten en we in een party hostel sliepen, dus maar klein beetje gebruik van gemaakt. Voordat iedereen echt bezopen rond liep.
De volgende ochtend pannenkoeken gebakken waarnaar we een leuke Fransman zover hebben gekregen om met ons mee te gaan naar een snorkelpunt..met volgens de man van de boot een klein strandje..wat bij nader inzien wel heel letterlijk genomen was en wij amper de voeten op het 'strand' konden zetten of we stonden tot onze knieen in het water, met als toppunt lekgeprikt door verschrikkelijke zandvlooien! Of tewel. het was niet echt een succes, die paar kleine visjes wat we gezien hebben....
Gelukkig werden we wel weer opgehaald door ons bootje en hebben we na een warme douche met een groepje gegeten in town.
De dag erna zijn we naar een eilandje geweest met een echt strand en heerlijk helder water. Met een groepje de boot gedeeld en daar een paar uurtjes in het zonnetje vertoeft.
's avond niet te laat naar bed gegaan, want we hebben het plan weer eens omgegooid. Bijna iedereen raadde ons aan om naar San Blas te gaan, een archipel die per jeep en boot te bereiken is vanuit Panama City. We hebben onze busreis naar Panama City vervroegd, wat een busreis van 10 uur was die zaterdag. Met vertrek 6 uur! Hadden ze ons verteld") Maar het bleek heel leuk 1,5 uur later te zijn...
Nou goed de busreis viel uiteidenlijk heel erg mee, in Panama City een taxi naar een hostel genomen en meteen een trip nar San Blas geboekt. Dit is een eilandengroep die nog wordt beheert door de Kuna's een indianenstam. Bij een van die families verbleven wij op het eiland. "s ochtends om 5u werden we opgepikt door de driver met een mooie jeep. Die dacht dat we op het circuit reden...wat een hoop geslinger tot gevolg had. Uiteindelijk met 6 mensen naa het zelfde eiland. We werden met de jeep bij een punt afgezet waar de Kuna's m et hun boot op ons stonden te wachten. We kwamen aan op een echt soort onbewoond eiland gevoel...zeeer klein, 2 min. en je wa het eilandje rond. Maar erg leuke ervaring. Slapen in een hutje op een eilandje. Maaltijden waren inegroepn en was erg goed geregeld. Nou onze 2 dagen bestonden uit strand liggen, slapen op het strand, zitten op het strand etc. Is dit geen goede afsluiter van onze vakantie!? Wel blij dat we weer weg konden vandaag, want ook een douche konden we vergeten, ja een zee douche, nou nee dankjwel!
Vanmorgen na een heerlijk ontbijtje het eilandje verlaten en om 12.30 terug bij ons hostel in Panama City. Hier een koude douche genomen, wat nu niet echt uitmaakte, we waren weer schoon, nou ja schoon, dat zijn we al een tijd niet meer....hahaha!
Ook deze dag stond weer volgepland. Eerst hier de straat op om van de skyline van de City te gnieten wat foto's te maken. Nou die jurkjes hadden we beter thuis kunnen laten, want we werden nogal nagefloten door zo'n 10 bouwvakkers, hahaha!
Vanuit dit punt een taxi genomen naar Miraflores Locks, de sluizen van het Panama Kanaal. Hier eerst een voorlichting gekregen waarnaar we rond konden lopen. Vanaf 15u zouden de schepen passeren. Dit hebben we gelukkig mee mogen maken, echt zoo indrukwekkend. Hoe het ten eerste vroeger gemaakt en met name bedacht is door de mens. Echt grote schepen gingen erdoor, mooi om te zien!
En ja toen hadden we nog wat laatste geld en tijd...en ja we zijn en blijven vrouwen dus hebben we een van de grootste shoppingmalls bezocht. We wilden er met de bus vanaf het kanaal nar toe, bleek een stukje lopen te zijn vanwaar de bus vertrok, onderweg stopte er een auto met de vraag waar we naar toe moesten, en het antwoord was jullie mogen mee! Bleek een mexicaanse hoge Piet te zijn met zn driver. Maar goed het scheelde ons weer geld")
uiteindelijk viel de schade mee van wat we gekocht hebben.
Nou na dit berichtje gaan we onze tas pakken, tegen de tijd dat jullie het lezen zitten wij zowat in het vliegtuig op weg naar huis.

Iedereen bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen als je hier zo zit! Wij hebben hier een super tijd gehad, hoop leuke en mooie dingen gezien en gedaan! Tot snel!!!

liefs ons

• 17 November 2010 - 08:59

Papa Malu:

Mooie verhalen en ik gun het jullie van harte, maar ben wel blij als ik jullie donderdag weer in goede gezondheid in Almelo zie.

Ben benieuw naar de foto's en zal daar wel een dag voor uittrekken.

Pa

• 17 November 2010 - 10:08

Beitske:

Haai M&M! Klinkt als een super mooie reis, lekker impulsief het roer omgooien en je plannen het water in: gaan met die banaan..eeh ik bedoel Kuna-kano!

Goede terugreis!
    Liefs

• 17 November 2010 - 12:11

Ria :

Hallo M&M als jullie deze mail lezen zijn jullie denk ik al weer thuis. Ik heb super genoten van jullie reis verslag en ben heel erg benieuwd naar jullie foto's en naar jullie verhalen. Maar vindt het ook heeeeeeeeeeel leuk om jullie weer in levende lijve terug te zien morgenvroeg!!!!!
    Liefs en Groetjes Moeder Marieke.

• 17 November 2010 - 12:16

Marianne:

Hallo M&M

Is zeker een mooie afsluiter van jullie vakantie.Lekker hangen op het strand.
    Het is echt snel gegaan de tijd maar ben blij dat je er morgen weer bent hoor.
    Ik heb genoten van jullie verhalen.
    Tot morgen hoop op een goeie vlucht.

Dikke Kus Mans.

• 17 November 2010 - 12:54

Charlot:

Supertof allemaal! Jammer dat het avontuur alweer afgelopen is. Snel een keertje thee in Almelo? (voordat we weer een half jaar verder zitten..;) ) dikke zoen Lot

• 17 November 2010 - 19:54

Ron En Susanne:

Als jullie dit lezen zitten jullie waarschijnlijk weer in het koude Nederland!
    Ben heel benieuwd naar de foto's!!

xxxx

• 18 November 2010 - 11:05

Anne:

Wat is dat weer snel gegaan! Weer hele andere avonturen dan in Kenia. Erg leuk om te lezen, ik heb meteen zelf weer de reiskriebels te pakken. Ik ben benieuwd naar je foto's.