Mother Nature - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Malu Loo - WaarBenJij.nu Mother Nature - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Mother Nature

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

10 November 2010 | Panama, Bocas del Toro

Hallootjes!!

Hoe is het daar in het stormachtige Nederland? Jullie geloven het niet, maar wij hebbenn ZONNNNN!!!! Eindelijk!

We gaan gewoon weer verder bij waar we de vorige keer gebleven zijn, dat is meteen waar de titel op slaat. We zijn 's middags nog met een boottocht meegeweest...eerst nog een heel eind gevaren totdat we bij het strand aankwamen en daar hebben we echt iets geweldigs gezien; we hebben ongeveer 60 schildpadjes ter wereld zien komen...ze kwamen vanuit hun nest uit de grond gekropen en kropen de zee in, we hebben daar echt een lange tijd bij staan kijken en ze hebben het allemaal gehaald! Nu nog hopen dat ze de grote zee overleven, maar het was zooo lief en we hadden zo veel geluk dat we het hebben gezien!
Daarna zijn we terug gegaan naar de lodge en hebben we nog genoten van ons laatste diner.
De volgende morgen zijn we vroeg vertrokken met de boot om weer verder te gaan met de bus. Alles stond weer eens onder water op de wegen..maar we hebben het gered tot het eerste beste plaatste waar wij zijn gedropt. Daar hebben we aan de kant van de weg een bus aangehouden die naar een grote plaats vertrok(Limon) dat ging gelukkig vrij snel, bijna elke auto toeterde naar ons en zwaaide, haha!
Aangekomen in Limon, door de regen naar een ander busstation gelopen om daar weer een bus te nemen naar Puerto Viego de Talamanca. Dat is een kustplaatsje, beetje reggea vlak voor de grens met Panama. Hier zijn we aan het eind van de middag veilig voor ons hostel gedropt door de buschauffeur. Erg leuk hostel, heel mooi gemaakt met allemaal moziek. Hier zijn we 2 nachten gebleven. De dag dat wij er waren hebben we ja ja fietsen gehuurd( ja pap, ook Malu heeft dat gedaan) en het ging erg goed, ben niet gevallen of geen ongelukken gemaakt! We hebben daar heerlijk rondgefietst en een botanische tuin bezocht, ja een echte met allemaal soorten fruit bomen midden in de jungle. Hier hebben we rondgelopen en weer een heel mooi mother nature moment gezien...we liepen ergerns en hoorden een erg vreemd geluid..we keken eens goed en zagen een luiaard jong..leek wel op gehuil., dachten dat hij vast zat, maar nog eens goed gekeken en daar kwam ook moeder luiaard aan om het kleintje te redden..zoo liefff en dit nog op geen meter afstand. Daarnaast nog een slang gezien, die achteraf toch wel giftig bleek te zijn.
Op de terugweg nog at door het dorpje gefiets en wat winkeltjes bekeken, wat gedronken. "s avonds uiteten geweest met 2 Israelische jongens(die er overigens erg veel zijn, Israeliers, verbaasd ons).
Voor de volgende ochtend hadden we een shuttle bus geregeld naar Panama. De grensovergang verliep allemaal goed! We moesten alleen een hele enge brug over, waarvan je denkt dat het zo in elkaar zakt. Maar we mochten door 1 dollar te betalen het land in!
Aangekomen in Panama naar een plaatsje vanwaar de boot vertrok naar Bocas del Toro, een eilandengroep. HIer een backpackershostel opgezocht waar we nu zitten. Gisteren al 80's party hier, wat betekend dat de muziek gerust doorgaat tot 3.00 en allemaal dronken mensen, maar verder erg leuk!
Vandaag hebben we een boottour gedaan, en we hebben gewoon dolfijnen gezien!! Erg coool! Zwommen mooi achter de boot aan. Daarna naar een punt om te snorkelen, dit viel klein beetje tegen, was niet heel erg bijzonder. Doorgevaren naar een eilandje, red frog beach, Hier nog 2 uurtjes aan het strand gelegen en even de zee in geweest om af te koelen.
We denken er nog over na om ergens anders naar toe te gaan voordat we in Panama City uitkomen, modeten we nog evenn goed uitzoeken of dat gaat lukken...
We gaan er weer mee stoppen en met een aantal jongens een retaurantje opzoeken! Dus we kunnen veilig over straat!
Tot over een weekje alweer....gaat snel he!!

liefs M&M

• 11 November 2010 - 07:04

Shirley.:

Hoi Meiden.

Weer allemaal leuke verhalen!! Vooral die schildpadden, leuk!
    Geniet van jullie laatste week, en ik ben erg benieuwd na alle foto's.

• 11 November 2010 - 07:29

Ron En Susanne:

Leuke verhalen!
    Geniet er nog van!

Groetjes

• 11 November 2010 - 08:23

Papa Malu:

Voor de mensen die het nog niet weten: Malu kan niet fietsen. Als kind is ze al een keer al zwaaiend op de straatklinkers terechtgekomen en daarna is het nooit meer goed gekomen. Maar goed het is blijkbaar nu goed gegaan omdat ze daar geen stoepranden hebben en de wegen heel erg breed zijn.
    Het gaat dus nog steeds goed met jullie en jullie vermaken je blijkbaar prima. Hoe zit het nu met die jongens ???

Zie jullie snel.

Pa

• 11 November 2010 - 12:10

Judith:

Wohww!!! Dat klinkt goed!!! Ben benieuwd waar jullie de laatste dagen heen gaan, tot snel!!! En geniet van het zonnetje!

• 11 November 2010 - 12:22

Marianne:

Hallo M&M

Jullie zien echt heel veel en vooral de beestenbende mooi hoor.Ben blij dat jullie nu mooi weer hebben hopen dat het zo blijft.
    Ben benieuwd waar jullie nog heen gaan.
    Met de katten gaat alles goed hoor Malu.
    Geniet er nog van het gaat snel nu.

Dikke Kus mams.

• 11 November 2010 - 16:32

Marije:

Wow, wat gaaf met die beesten allemaal! Ben heel benieuwd naar de foto's ha ha....
    Enne wij zijn toch geregeld samen uit school gefietst?? Mij nooit opgevallen dat je nog kon fietsen ;)

He meiden heel veel plezier nog!

Dikke kus

• 12 November 2010 - 03:23

Pim En Suus:

Dag dames!

Jeetje wat een mooie verhalen weer! Lijkt ons nu ook wel een geweldig werelddeel na Afrika!!!!!
    Meiden hoop dat jullie nog een weekje volop gaan genieten en dan weer veilig in Twente terug zijn!!!

Liefs Pim en Suus

• 12 November 2010 - 11:36

Charlot:

Een weekje?!?! Wow, dat gaat idd echt snel. Jammer hoor.. Lekker genieten nog de laatste dagen! Klinkt tof allemaal! X!

• 12 November 2010 - 12:18

Josephine:

Nog maar een weekje? jaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaa en dan zie ik je weer!!!
    wat schattig van die schildpadjes! foto's foto's! have fun en doe voorzichtig

• 13 November 2010 - 00:19

Jolanda:

Nou Marieke je maakt wat mee zeg. Leuk.
    ik zit in de nacht en kan mooi je verslag lezen.

groetjes jolanda

• 13 November 2010 - 14:08

(oom)Herman:

Hoi super Meiden,
    vindt het allemaal geweldig wat jullie daar meemaken,maar dat "de tijd"van terug gaan er al gauw aan komt,niet te geloven.Geniet er nog van!!!!

Groeten.