slecht nieuws....nu ECHT!! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Malu Loo - WaarBenJij.nu slecht nieuws....nu ECHT!! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Malu Loo - WaarBenJij.nu

slecht nieuws....nu ECHT!!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

16 Februari 2009 | Nederland, Almelo

Ja mensen jullie zien het goed....terug in Nederland..dit om gezondheidsredenen. Mijn lichaam heeft mij na 4 maanden in de steek gelaten en is bevriend geworden met miljoenen beestjes, genaamd amoebas, een parasiet...zaterdagavond met Marieke aangekomen in Thika, zal zo nog hele verhaal vertellen over onze laatste avonturen, zzondagochtend werd ik wakker en moest plassen,helaas kwam er diarree bij, dacht hmm raar, pilletje ervoor ingenomen, maar het werd steeds erger..'s nachts helemaal niet lekker, koorts, liggen woelen. Marieke uitgezwaaid helaas en toen snel weer mijn bed in, toch tegen 11en maar even naar de dokter op malaria laten testen, dat was het niet, ook mijn ontlasting laten nakijken en dat was de boosdoener..miljoenen hadden ze er gevonden. Meteen aan de medicijnen, moest zeker na 2 dagen veel beter gaan. Helaas werd het van kwaad tot erger en werd als maar slapper, nog maar weer terug, moest ik paar uurtjes blijven met andere medicijnen, die hielpen ook niet, volgende dag naar andere arts gweest, die mij gechecked, bleek er nog een bacteriele infectie bij te zitten, nou weer nieuwe medicijnen, moest het vrijdags over zijn. Helaas werd het allemaal niet bter, met daarbij dat we op crc al meer dan week geen stromend water hadden... ook vanuit nederland hadden ze contact gehad met een tropenarts die ook zei dat we het niet moesten onderschatten...met heeeel veel pijn en moeite heb ik zaterdag besloten om naar Nederland te gaan, gelukkig kon ik meteen zondagochtend met een vlucht mee naar huis..dus ben ik zondagmiddag weer in Nederland aangekomen..

Ik zal nog wel even laatste 3 weken vertellen, want die waren echt wer super gaaf!
Laatste berocht vanuit Dar es Salaam, volgende ochtend hebbenwe de boot genomen naar Zanzibar, daar aangekomen hebben we een busje genomen naar het noorden waar iktoen ook met mams had gezeten, gelukkig nog plek in het leuke huisje, meteen bikini aangetrokken en nog heerlijk genieten van de zon. 's avonds op het strand gegeten waar we 2 deense jongens ontmoet hebben, nog ff bij de bar blijven hangen om een cocktail te drinken.toen gaan slapen, nou ja slapen...er lag nog iemand in mijn bed..die mij niet zo aardig vond, een of andere nijptang/schorpioen die het overigend wel leuk vond om mij te bijten. Marieke dacht aan een soort schorpioen, dus wij uit bed omte vragen..midag in de nacht in onze pyama's wat de kerel van het hotel erg interessant vond, 2 mzungu's in hun pyama's middag in de nacht..met het gevolg dat hij ons niet meer kon helpen..maar op gegokt dat het over zou gaanen geen giftig ier zou zijn.. Volgende ochtend op tijd erop en eigenlijk heerlijk op het strand gelegen tot het niet meer uit te houden was. Zijn we even de village ingelopen om nog wat winkeltjes te bekijken. Daar heb ik de poging gewaagd om door een mannetje een broek te laten maken..moest 's avonds maar terug komen dan zou die klar zijn..nog stukje verder gelopen, echt leuk om te zien hoe die mensen daar zo leven. 's middags nog weer op het strand gelegen, bij terugkomst in het huisje aan de praat geraakt met onze buren 2 jongens uit Amerika die ons uitnodigden om 's avonds een potje te poolen, nadat ik mijn broek op had gehaald bij het mannetje, wat trouwens nog niet tegenviel, zijn we gaan eten. Daarna de jongens opgezocht en mijn geweldige poolkunsten te laten zien, maar niet heus..haha! Ook daarkwamen de denen gezellig bij en hebben we met zn 6en nog drankje gedaan. De 2 denen zouden de volgende dag an duiken, en dat leek Marieke ook wel wat, afgesproken volgende ochtend om 9uur. alleen bleek Marieke nietmet hun mee te mogen omdat ze nog geen brevet heeft. wel kon ze 's middags met een individule duik mee, dat leek har wel wat. terug gegaan naar het huisje en toen spullen gepakt om op het strand te gaan liggen, hier kwamen de amerikanen om te vragen of we mee gingen snorkelen, nou ja toch maar gedaan, meesten weten dat ik geen held ben in het water...maar toch gelukt een stukje. eerst moesten we eindje lopen, omdat het eb was...echt uitkijken dat je niet in een zeeegel trapt, daar waren er wel zoveel van. uiteindelijk tijdje gesnorkeld en heel veel mooie zeesterren gezien en ook enkele mooie vissen! om 14u moest Marieke weer bij het duiken zijn, meegweest met haar en samen de video gekeken, toen is Marieke gaan duiken en ben ik heerlijk op het strand gaan liggen. Gelukkig kwam ze na 2 uurtjes weer veilig op de kant en een mooie ervaring rijker! 's avonds zijn we met zn 6en uiteten geweest, was erg gezellig en afscheid genomen van de denen. De dagerop vrijdags zijn we met de amerikanen naar Stone Town gegaan, de hoofdstad van Zanzibar. Hier spullen in hotel gedropt en zijn we het stadje ingelopen, dar gezellig nog wat gesjopt en kijken kijken niet kopen, haha! 's avonds met de jongens afgesproken om te eten en zijn we terug gelopen naar het hotel. Volgende ochtend ontbeten en nog even rondgelopen daar, toen hebben we met zn 4en de boot genomen om 13u naar dar es salaam, hier hadden we het hotel al gebeokt dus dat scheelde, even nog wat inkopen gedaanv oor de busreis van morgen. waarnaar weons hadden gedouched. ik had met een van de duitsejongens van de safari met mams afgesproken, hij had nog een cd met foto's voor mij, samen met hem en de jongens zijn we ergens wat gaan eten, daarna nog naar een ofandere bar geweest voor drankje...volgende ochtend afscheid genomen van de amerikaanse jongens en hebben wij de bus naar mombasa genomen. lange rit, maar wel weer veel gezien onderweg. werden voor hotel afgezet met de bus, was echt ideaal. daar spullen gedropten hebben we aan de overkant wat gegeten, dus konden we mooi lopen. Volgende ochtend ontbeten en spullen gepakt om op weg te gaan naar de noordkust. Eerst nog even bustickets voor zaterags naar Thika geboekt. Met een tuk-tuk naar de plek gegaan waar de bussen naar Malindi vertrokken, daar aangekomen gingen mannen ruzie maken om wie ons mee ging nemen, ze gooiden bijna de tuktuk omver..hebben we maar een andere aardige man gekozen en met die matatu richting Malindi vertrokken..moest ons natuurlijk weer gebeuren dat er een vreemde man bij ons in zat...hij had echt een grote tas met miraa(lokale drugs) bij zich..waar hij al aardig wat van had gehad, maar volgensmij nog niet genoeg. Ging met iedereen praatje maken en de takjes vastmaken aan het raam...errrug vreemd...maar goed wel weer veel gelachen. kwamen zo tussen de middag in Malindi, spullen in hotel gedropt. En zijn we naar plek gegaan waat bootjes vertrokken met een glasbodem over koraalrif daar. Nog een boorkunnen regelen meteen na wat afdingen...we hadden natuurlijk weer veel te hoge verwachting van zo'n boot...kwamen we in dat bootje aan had het welgeteld 4 kleine raampjes..hahaha..stukje gevaren, en toen konden we snorkelen, nou heb nog nooitzoiets gezien, leek alsof we in een aqarium zwommen, vlak boven het koraal gzwommen, vond ik niet zo hel eng..echt super gaaf..vissen in alle kleuren van de regenboog! na 2 uurtjes weer terug naar de kant. 's avonds zijn we lekker uiteten geweest in de stad. Volgende ochtend hebben wenog even in het stadje rondgelopen en hebben we begin van de middag de bus naar Lamu gepakt, nog stukje op naar het noorden. Lamu is ook soort eiland dus we moesten stukje met de boot..nou ja boot..het wa een wrak, natuurlijk weer te veel mensen en spullen erop..maar wel veilig aangekomen aan land. daar ons hotel opgezocht en geregeld.
Volgende dag zijn we met een dhow, ouderwetse zeilboot, dagje op pad geweest. zouden ook diepzeevissen, maar ze hebben marieke en mij eerst op een strand afgezet, toen zijn de anderen verder gegaan. na 2 uurtjes kwamen ze terug met de vangst en hebben de bemanning een heerlijke lunch klaargemaakt voorons, echt een relaxed dagje..terug weg wat minder, meer golven en wind...maar wel goed aangekomen.
Volgende dag hebben we dagje rondgelopen door het plaatsje, wilden een wandelroute doen uit mn boek, maar bij de eerste afslag al verdwaald, aangezien ze geen straanamen enzo kenne en er nog weleens wat veranderd. Wel een donkeysancturary bezocht, waar zieke ezels op werden gevangen, echt heel lief! daarna rondgelopen over het eiland, aan het eind van de dag wel moe dus.
Vrijdags hebben we weer de bus terug gepakt naar Mombasa en daarnog nachtje geslapen om zaterags naar thika te vertekken. dat is allemaal goed gegaan! Zaterdagsavond nog utgweest in Thika, weer erg leuk om iedereen te zien! Zondag begon het geklooi beetje, 's middags nog met de kids wezen zwemmen in Thika.

Nou dit was het wel weer zo'n beetje, jullie z ijn weer allemaal op de hoogte! Met minder leuk bericht, maar het geaat helemaal goedkomen hier! ben in goede handen dus komt goed!

liefs uit het ijskoude Nederland!

• 16 Februari 2009 - 14:37

Marjon:

Hoi, ik schrok wel van de berichten dat je ziek was. Gelukkig ben je nu weer thuis. Genoten van je verhalen,hoop dat we elkaar gauw spreken. Maar eerst weer beter worden,beterschap Marjon.

• 16 Februari 2009 - 14:44

Audrey:

hai malu, ik schrok echt toen ik dat bericht las. Gelukkig ben je thuis. Misschien kunnen we elkaar eerdaags ergens treffen als jij natuurlijk weer beter bent. Sterkte met alles
    Audrey

• 16 Februari 2009 - 16:11

Gerda Peters:

hoi malu nou dat is schrikken zeg en jij maar weg willen blijven van dit koude nederland.ik hoop dat ze er snel iets voor vinden heel veel sterkte en beterschap.
    groetjes gerda.

• 16 Februari 2009 - 16:41

Jannie:

Wat een verhaal, kom maar bij de zuster hoor! Malu, ik ben blij dat je naar Nederland bent gekomen, het is dan toch beter om je hier te laten verzorgen. Ik weet hoe moeilijk het voor je is om Afrika te verlaten, maar er zullen ongetwijfeld nog genoeg mogelijkheden komen voor je. Zodra je in staat bent om bezoek te ontvangen, komen we graag naar je toe hoor. Al die prachtige verhalen van je te horen, wat heb je veel meegemaakt en gedaan. Spreek je snel, liefs en beterschap hoor, kus Jannie

• 16 Februari 2009 - 17:31

Charlot:

Wooow, Malu?! Wat is dit nu weer? Je hoort helemaal nog niet terug te zijn! Wat een schrik. En wat balen, want dit had je natuurlijk niet voorzien. Hoe is het nu met je? Ben je naar het ziekenhuis geweest? En blijf je hier dan, of ga je weer terug? Heb meteen zin om je te zien! Maar dat komt later allemaal wel. Word jij eerst maar eens beter. Dit had ik niet verwacht! Heeel veel beterschap meis! Kop op, het zal vast niet meevallen..

Dikke liefs!

• 16 Februari 2009 - 21:54

Marieke:

Hey Meis!

Heb met genot je verhaal gelezen over onze avonturen en was weer even terug in Afrika! Helaas is de werkelijkheid voor ons nu beiden anders. Hoop echt dat je snel beter word en dat we ook in Nederland gezellig samen leuke dingen kunnen gaan doen. Natuurlijk ook veel napraten over onze leuke ervaringen in Afrika!

Veel liefs Marieke

• 16 Februari 2009 - 23:58

Sabine:

Hé Malu,

Wat een verhaal! Wat vervelend voor je!
    Na je sms dat je ziek was dacht ik, `dat zal vast wel over gaan, zo´n harde tante krijgen ze er niet zomaar onder.....`

Nu moest je Afrika verlaten en Beits achter laten, wat zal je balen! Veel sterkte en heel veel beterschap in NL, snel sparen om terug te kunnen gaan!

Veel liefs, Sabine

• 17 Februari 2009 - 07:49

Bastiaan:

Hey Malu,

Wat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat je mooie Afrika avondtuur zo moet eindigen. Heel veel beterschap! en tot gauw in het uitgaansleven.

Kus

• 17 Februari 2009 - 12:28

Marylou En Luuk Vos:

hoi,ik hoorde van herman,hoe en wat.heel veel sterkte en beterschap.geef jezelf de tijd om op te knappen!!! erg nodig hoor.
    groetjes luuk en marylou

• 18 Februari 2009 - 05:19

Steef:

Hee meis!

Jeetje, ik schrik er wel van dat je ineens thuis bent doordat je ziek bent! Hopelijk gaat het nu weer wat beter met je. De rest van je verhalen klinken super, dus wel heel leuke laatste 3 weken gehad! Maar heel erg jammer dat het zo onverwacht eindigt..
    Beterschap en tot gauw!!!

Liefs Steef

• 19 Februari 2009 - 17:50

Astrid:

Ha Malu,

Wat een rare afsluiting van zo'n lange reis. Heftig joh. Gelukkig nu in goede handen. Je gaat vast weer terug om je reis op een goede manier af te sluiten. Hopelijk ben je snel opgeknapt, en sterkte met de nederlandse kou!

Groetjes Astrid

• 01 Maart 2009 - 13:08

Jolanda:

Hoi Malu,
    na lange tijd weer een berichtje van mij, ik had een beetje panne met de computer maar deze doet het ondertussen weer prima.Jasses wat een verhaal over de amoebes, brrr beestjes en dan nog beestjes die je niet ziet.Nou ja dat is misschien maar beter ook.Wel jammer om je avontuur zo af te moeten ronden en gelukkig dat je laatste 3 weken super leuk waren vol met leuke belevenissen.Hopelijk gaat het nu wat beter met je en zijn de beestjes al aan het vertrekken of is het een soort wat moeilijk weg te krijgen is? Wat zal je moeder(je vader natuurlijk ook)blij zijn om je weer in Nedrland te hebben en voor je te kunnen zorgen.Nou meis,wordt weer snel goed te pas.Lieve groet van Jolanda.