alweer bijna 2 weken hier - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu alweer bijna 2 weken hier - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

alweer bijna 2 weken hier

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

03 December 2009 | Kenia, Thika

Jambo!!

Even denken wanneer ik ook alweer een verslag geschreven heb...volgens mij woensdag nadat we bij Umoja waren geweest.
Ga ik verder bij donderdag....toen ben ik met Anne en Kiki naar Nairobi geweest, ik moest treintickets regelen voor als paps straks komt. Dat ging eigenlijk allemaal vrij snel, wist ook zo de weg weer in Nairobi, dus stonden we om half 11 alweer buiten met de tickets, haha! We vonden het zonde om meteen weer terug te gaan naar Thika. Dus besloten we om naar het Giraffen centrum te gaan, hier kan je van heel dichtbij giraffen voeren en zelfs zoenen, hihih! En ja dat heb ik gedaan, was echt zooooo lief...hij had zulke mooie ogen, om verliefd op te worden;) Eerst hadden we nog even gelunched daar..op zich niet zo heel erg lang gebleven, omdat het toch best klein is. Misschien dat ik nog een keer terug ga met de kinderen als uitstapje, maar dat moet ik nog even bekijken. Het centrum lag best ver van de weg af waar de matatu's reden, we hadden het geluk dast we vanaf daar met een bus kenianen mee konden die ons in de stad konden afzetten, nou prima:) In nairobi nog even rondgelopen en gelukkig wist ik nog precies de weg om de matatu naar Thika terug te vinden,haha! Onderweg bijna dood ervaring gehad geloof ik.......de matatu ging inhalen...met naast ons een diepte van een paar meter waar de vangrail van kapot was..die kerel naast mij..look here...nou had beter bniet kunnen kijken, kreeg een hartverzakking, dacht als de driver maar recht blijft rijden...nou we hebben het overleefd! Veilig aangekomen in Thika!
Vrijdag hebben we met 2 kinderen van CRC hun huis bezocht. Waar zij woonden voordat ze bij CRC terecht kwamenl. Na veel gedoe hebbben we iemand zover gekregen om met ons mee te gaan..nou echt helemaal achteraf was het, hadden we zelf ook nooit kunnen vinden! Daar zijn we klein uurtje geweest en hebben we ze op de terugweg meegenomen om te lunchen! Al met al ben je zo een dag kwijt om zoiets te ondernemen. Maar welg oed om te doen om te bekijken of het mogelijk zou zijn om kinderen eventueel terug te plaatsen.
Bij thuiskomst bleek er een ander meisje voorgoed naar huis te gaan..ging erg raar allemaal..omdat ze zelf helemaal niet wilde..heb met tranen in mijn ogen gestaan omdat ze ons zo stevig vasthield en in tranen uitbarstte, maar helaas kan je er niks aan doen..
's avonds hebben we verder nit veel meer gedaan.

Zaterdag was echt petweer, we hebben al een aantal dagen in deplanning om te gaan zwemmen met de kinderen, maar het regent hier helaas best veel. tussne de regenbuien door zijn anne en ik nog even naar town gegaan. gelukkig zijn we droog overgekomen..hier wat gedronken en wat gegeten en boodschappen gedaan. nog fruit gekocht voor de kinderen na flink afdingen,haha!
verder was heteen vervelende regenachtige dag...

ZOndagochtend zijn we met de kleinsten naar de kerk geweest. Gelukkig duurde het niet zo lang, sommigen konden de aandacht er ook niet meer zo goed bijhouden. 's middags was het weer beetje bewolkt dus geen zwemweer, hebben we binnen een klein knutselclubje opgericht,haha, getekend en gekleurd, daarmee de hal mooi versierd.

Maandag was het de dag van de sterilisaties, we ware om 10u in town, maar ja zoals gewoonlijk natuurlijk nog niemand aanezig. de verpleegkundige gebeld, ja ik ben onderweg. hebben wij in alle rust nog maar wat gdronken, toch tijd zat. haha! later terug gegaan, toen was het nog wachten op de arts die onderweg zou zijn...nou die heeft er om het lange verhaal kort te maken 5 uur over gedaan om te komen zogenaamd,. we zijn namelijk om 14u pas begonnen! tussentijd zijn wij nog wezen lunchen, op internet geweest(waar ik dit hle verslagal had getyped, maar de site er mee ophield) gelukkig kan ik nu vanaf de helft weer verder typen.
goed ik was gebleven bij de operaties,. ja wat moet ik er an zeggen....het is een kamertje in een klein kliniekje. voordat je er komt loop je langs een kapper en nog een klein winkeltje.. de 'operatiekamer' was een klein kamertje waarin een soort oktafel stond..daar moesten de vrouwen op gaan liggen. op zich was het meeste wel steriel qua instrumenten, maar werden na gebruik met een tandenborstel en bleek schoongemaakt..hmmmz..niet te veel bij nadenken...daarna nog wel in een machine gedaan, tenminste dat zei hij. goed de operaties verliepen over het algemeen geoped, bij 2 wat minder omdat ze t gespannen waren waardoor het lastig was om de eierstokken te vinden. een vrouw had alcohol gehad van de voren omdat ze dacht dat ze dan geen pijn zou hebben, en niks gegeten, dus ja die werd niet helemaal lekker., tiudens de operatie kon je gewoon in en uit lopen, daar letten ze dan weer niet op het steriele gebeuren. maar goed het was wel erg interessant om te zien! tot uurtje of 17 gebleven, want we moesten nog boodschappen doen, en ja het is hier tegen 18.30 donker, willen graagvoor die tijd binnen zijn. we hadden boodschappen gedanvoor het avondeten, want we hadden met niels en chanine in macheo afgesproken(ander weeshuis vlakbij ons) hun hebben daar eigen huisje, erg leuk! gezellige avond daar gehad. moesten vanaf daar met de motorbike weer naar huis..nou dat was ook een avontuur. Kiki en ik samen op de ene en Anne alleen op de andere..ze moesten een achterafweggetje nemen, omdat ze geen refelctoren hadden ofzo en ze dus niet langs de policecontrol wilden, haha! helemaal door zo'n modder/zand weg, bijna uitgegeleden npg, nu dan hadden we languit in de modder en cactussen gelegen, maar gelukkig veilig aangekomen!

Dinsdag was het de laatste dag van anne, nou ja meer avond. ze had de kok gevraagd of hij wat lekker wilde koken voor de kinderen. zijn wij op tijd nar town gegaan zodat we voor de lucnh terug konden zijn zodat de kok op tijdkon beginnen voor het avondeten. nou zo gezegd zo gedaan dachten wij:) maar even veregeten dat we toch echt in Afrika waren..aangekomen bij de supermarkt gevraagd of ze het bij ons konden bezorgen, geen probleem...mooi dactenwij, snel alles gekocht..blek datde auto pas om 17u teruzou zijn...veeel te laat natuurlijk. beetje doorgevraagd, nou was wel ander oplossing, werd hier en daar gebeld...uitiendelijk werd ons verteld dat we een uurtje moeten wachten., zijn we aan de overkant maar drankje wezen doen! na uurtje terug gelopen...bleek het autootje al voor imand anders bestemd...moesten we weeeeer wachten...oke dan maar, op een gegeven moment duurde het wel heel lang, nog maar eens gevraagd, bleek hj onderweg zonder benzine te staan...dacht ja hoor kan ook alleen maar hier gebeuren, hahaha! na een tijde kwam hij er toh aan...alleen het mindere is dat r maar 1 iemand voorin kan zitten en 2 achterin de laadbak in het pikkedonker., Nou anne en ik hebben achtrein gezeten, eigenlijk doodeng en levensgevaarlijk, maar goed je moet er wat voor over hebben.enmt nog een andere vrouw die ook weggebracht moest worden, die vond het allemaal minder grappig! die was het er niet mee eens dat een mzungu voorin mocht zitten, wij wel natuurlijk:) uiteindelijk hier wel veilig mee overgekomen, alleen barste bij die vrouw de bom,omdat ze er niet eerder uit mocht, hahaha wij naturlijk de grootste lol! nou goed, we waren weer veeel te laat in crc..maar de kok heeft alles nog kunnen maken vor het avondeten! heerlijk gegeten!

woensdag was het dan echt de laatste dag voor anne, die is gisteravond vertrokken. tussen de middag is er een nieuwe vrijwilliger gekomen..Koen..die was al op doorreis en die blijft nu een maandje in CRC. zaterdag komt er als het goed is nog iemand..
NIET allen nieuwe vrijwilliger, maasr ook nog ee nieuw kindje. een meisje van jaar of 7..komt uit nairobi van de straat, samen met haar broer, alleen de broer is weer mee terug om te helpen de familieomstandigheden te bekijken of het meisje weer terug geplaatst kan worden. meisje had de bof toen ze kwam en jiggers( soort vlooien die eitjes leggen in de huis bij de vingers en tenen, komt doordat kinderen vaak met blote voeten op straat/zand lopen) die hebben we 's middags samen met de huismoeder verwijderd.tis nog beetje wennen voor haar, maar ze zal snel bijtrekken, ze is al naar school geweest, dus spreekt wel kleine woordjes engels.
's avonds van anne afscheid genomen en nog beetje in t huis gehangen.

Vandaag weer eens wakker gewoden in de stromende regen...alsof het ons niet is gegunt om met de kineren te zwemmen of te picknicken! we moeten het elke keer weer uitstellen. toen het uiteindelijk droog was zijn kiki, koen en ik maar naar de stad gegaan, dacht wordt wel wer tijd voor een verslag. zo nog even wat lucnhn en dan vanmiddag met de kids wat spelletjes doen en film kijken. Wel jammer dat de vakantie hebben en dat het dan zo slecht weer is. Volgende week wil ik een dagje met ze weg, moet nog even bekjken waar naar toe!

Morgen gaik met Kiki naar nairobi, ze wil nog wat souvenirtjes hebben voor de thuisbljivers, en aangzien zij maandag weg gaat kon dat nog mooi even. ZATERDAG g aan we met 20 kineren naar Ruiru, daar is een of anere bijeenkomst met meerdere tehuizen waar de kinderen spelletjes enzo kunen doen, nelson zou alles regelen, als het goed is staat er vervoer om 8u oi de stoep....ben benieuwd...eerst zien dan geloven hier, haaha!

zooo dit was mijn verhaal wel weer, hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal!

MZUNGU BYE HE ( zeggen de kids hier altijd, haha)

  • 03 December 2009 - 09:48

    Marieke 2:

    Hey!

    Wat leuk om weer wat van je te horen. De tijd gaat snel he! Ik las dat je vader 11 december komt, leuk hoor!
    Dit weekend is het bij ons sinterklaas, en er komt een ECHTE bij mijn oma haha!

    Nou veel plezier nog!
    Liefs, Marieke 2

  • 03 December 2009 - 11:18

    Marjon:

    Heerlijk om weer iets van je te lezen,echt zo als alles gaat daar. Ga je met je vader met de trein naar Mombasa? Is geweldig he? Groetjes aan iedereen, Marjon.

  • 03 December 2009 - 12:14

    Je Moeder:

    Hai Lieve Malu

    He wat leuk weer een verhaal van je te lezen.Leuk die Giraffen hoop dat je er een leuke foto van hebt.Is jammer dat het niet mooi weer is om wat leuks met de kids te gaan doen.Ben blij dat alles goed gaat geniet er nog van de tijd gaat snel.

    Dikke Kus van mij.

  • 03 December 2009 - 13:10

    Moeder Van Marieke :

    Hallo Malu, wat leuk dat je bij de giraffen bent geweest en dat je deze kon zoenen!! wat een leuke onderneming.Het is wel jammer dat het weer er wat minder is maar zo te lezen hebben jullie dan voor de kinderen wel andere activiteiten.Het duurt helemaal niet meer zo lang dan komt je vader al bij je op bezoek, ik hoop dat jullie samen een leuke tijd daar hebben. Even een vraagje: zijn de kinderen blij met de knuffels of bewaar je ze voor een speciale gelegenheid?? Wat leuk om je reisverslagen te lezen en ik hoop dat je ook nog 'enkele' mooie foto's zult maken dan kunnen we die naderhand bewonderen. Malu ik wens je/jullie alle goeds toe en hoop dat je het daar erg naar de zin zult hebben de resterende tijd, we denken aan je!! Heel veel Liefs en Groetjes van Ria Bakhuis.

  • 03 December 2009 - 16:58

    Charlotte:

    Hoi Malu,

    ik kom zaterdag naar CRC. Ik ben al 2 keer eerder geweest, dus ben erg benieuwd naar iedereen. tot zaterdag. gr. Charlotte

  • 03 December 2009 - 17:08

    Marieke 1:

    Jamboooooo Mzungu!

    Habari....
    Leuk om je verhaal te lezen. wat een avonturen weer!!! ben erg benieuwd naar al je foto's. wel balen zeg van dat slechte weer. Dat je leven af en toe op het spel staat ben je nu toch wel gewend in Afrika ;)... zeer veilig allemaal daar.
    Ik zal je snel bellen en van je horen hoe het daar gaat! Veel plezier nog en hoop dat je snel kunt zwemmen of picknicken!!!

    Veel liefs Marieke

  • 03 December 2009 - 18:13

    Frank:

    heey zusje..!

    wat een verhaal weer maar goed wel leuk om wat van je te horen dacht laat ik ook maar ff wat van mij horen aan de andere kant van de wereld haha..!
    nou ik maak hier niet zo veel mee als jou het is hier iedere dag gewoon werken elke dag 30 graden en elke dag goed bier drinken en alles rustig aan haha wat een leven. ik vermaak me prima en heb nog niet echt momenten gehad dat ik zo iets had van ik wil naar huis haha..!
    ben heel benieuwd hoe pa het gaat vinden daar denk dat die weer zo snel mogelijk weer naar huis wil in dat rare apenland haha..!
    nou heel veel plezier daar nog en tot ergens in april ofzo.!

    kus
    je grote broer..! ;)

  • 03 December 2009 - 19:46

    Lieke:

    Hee Malu!

    Wat een leuk verhaal weer! Je maakt daar weer genoeg mee, jammer inderdaad van het weer! Maar kleine troost, het regent hier ook al enkele dagen! ;)
    Blijf genieten, en alvast veel plezier met je vader!!

    Liefs Lieke

  • 04 December 2009 - 05:57

    Jannie:

    Heerlijk weer alles te lezen van je, alsof we weer bij elkaar op dezelfde kamer liggen... Ja, je verhaal over de sterilisaties zijn wel even anders dan hier. Maar het gebeurt tenminste en daar gaat het om. Dankjewel dat je hebt geholpen om deze dames te begeleiden, voor hen ook een hele toestand. Wat betreft alcohol gebruik vooraf: daar zou ik geen toestemming voor geven, dat mag ook niet. Bespreek dit maar eens met Teresa. Zo zie je maar weerdat hun normen en waarden anders zijn.. Geniet er van en doe ook Charlotte de groeten, kus Jannie

  • 04 December 2009 - 09:38

    Anne:

    Hee Malu!
    Wat jammer dat jullie wéér niet konden gaan zwemmen. Geniet er verder van en geef de kids een dikke knuffel van me!

  • 04 December 2009 - 23:09

    Marieke:

    Leuk om te lezen dat je het weer helemaal naar je zin hebt in Kenia!
    Ik hou je verslagen in de gaten en doe ze allemaal de groetjes van mij.

    Groetjes Marieke (van CRC oktober 2008)

  • 06 December 2009 - 13:24

    Shailin:

    Hee Malu!!!

    Wow ik zie dat je al allemaal kleine avontuurtjes heb beleefd (H) niet allemaal zonder gevaar ofzoww;; word al claustrofobisch als ik lees: donker en laadkoffer;) hehe maar goed dat je het helemaal naar je zin heb! Ik ben nog steeds aan het kijken of ik ergens in de kerstvakantie er naartoe kan.. als ik jouw verhalen lees dan heb ik igg veel zin duss who knows..(A)

    Have Fun and Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 77346

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: