slecht nieuws.... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Malu Loo - WaarBenJij.nu slecht nieuws.... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Malu Loo - WaarBenJij.nu

slecht nieuws....

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

26 Januari 2009 | Tanzania, Dar es Salaam

Om maar meteen met de deur in huis te vallen.....ik kom 9 februari nog niet naar huis! Het is Marieke niet gelukt om mij over te halen, haha! Ik blijf een maandje langer,ik kon niet eerder terug dan 8 maart, wat ik ook niet erg vind...dus mensen ik zal maandagochtend 9 februari landen op Schiphol! Precieze tijd enz. weet ik nog niet, laat ik nog wel weten. Dus Jannie, ik weet niet wanneer je weer op crc terug komt, maar isschien zie je mij inderdaad nog een keer weer, zou wel leuk zijn!

Goed nu mn verhaal...neem maar even de tijd, want het zal wel weer niet zo'n korte worden dit keer...
Laatste bericht was vanuit Kampala, vrijdagavond...en ja we zijn nog wezen 'stappen' we hebben een of andere engelse jongen aan de haak kunnen slaan die ons ging vergezellen..wat wel handig was, zo hadden we geen last van de afrikaanse jongens, haha. Alhoewel ze er over het algemeen daarbeter uit zien dan in Kenia, hihi! We hebben het niet zo heel erg laat gemaakt, volgende ochtend op weg gegaan naar de evenaar, wat nu wel gelukkig goed ging. Een matatu gevonden die er wel naar toe ging, daar hebben we weer grappige foto's gemaakt en wat gedronken bij een restaurant waar alle kosten naar een project gaat voor aidswezen, dacht ja dat moeten we natuurlijk wel even doen! Daarna nog leuk gesjopt, konden het weer niet laten..daar eigenlijhk de hele middag beetje rondgelopen en aan het eind van de middag weer terug gekomen in kampala, daar een laatste nacht geslapen, want de volgende ochtend zou de bus vertrekken naar Nairobi..maar4 szoals gewoonlijk hier in Afrika, wil een plan nog wel eens anders verlopen dan dat je denkt./..en zo nu ook het geval. Met de motor...ja ja dat noemen zehier een boda boda...en of het veilig is.,..nou nee eigenlijk niet, maar wel henadig en snel..gelukkig hebben we het overleefd. Netjes op tijd aangekomen bij het busstation, werd ik geroepen...ja we hebben wat problemen met de bus...hij zal vandaag niet gaan...WAT?!? stonden we daar...ja ze hadden een reservering gemaakt bij een andere maatschappij, iemand met de motor zou ons er heen brengen..daar aangekomen weet zo'n iemand natuurlijk nergens wat van..maar gelukkig genoeg plek in de bus, want we waren de enigen, haha! Echt een gigantische oude, gammele, brakbus waar de deuren bijnauitvielen, met deze zijn we naar nairobi gegaan..waar we na een erg lange rit 's nachts om 3u aankwamen..gelukkig stond er een taxi klaar, al moesten we maar 1 straat verderop zijn, het zekere voor het onzekere genomen, daar was nog een kamer vrij en zijn we meteen bed in gedoken..volgende ochtend een wakeup call of we ons ontbijt niet vergaten, hahahah, erg handig, na het ontbijt nairobi ingegaan, geld gepind en bustickets voor zaterdags naar tanzania geregeld. daarna nog een leuke markt bezocht en ondertussen gewacht op James die dingen kwam vertellen over de safari die we geboekt hadden.
Dinsdagochtend moesten we om 8u klaar staan, en ja ze waran op tijd, Sam kwam ons ophalen, Moses stond benden met de bus. Erg leuk om ze weer te zien, hier zijn we 4 dagen op safari gegaan naar masaai mara en lake nakuru. begonnen met masaai mara, hier sliepen we op een camping, maar met best luxe tenten..en die avond waren we niet alleen...want de insecten vonden het erg leuk om bij ons te zijn..vooral bij Marieke, zij vond het wat minder leuk..haha..volgende dag op weg voor game drive..weer eerg veel gezien..volgende ochtend een korte game drive, maar misschien wel de mooiste..een hele leeuwenfamilie gezien, waarschijnlijk de familie die ik in oktober ook gezien heb, alleen de kleinsten waren nu alweer wat gegroeid, echt zo grappig. bij deze familie ook 2 mannetjes...en die liepen zoooo vlakbij..als je je hand uit had gestoken hadden we ze kunnen aaien, zooo gaaaf! natuurlijk weer 100en foto's gemaakt, haha!
na het eten zijn we op weg gegaan naar Nakuru, er ging nog een engelse jongen met ons mee, want de auto waar hij mee zou gaan was kapot ofzo..nou goed wij hem maar meegenomen...begin leek ie best aardig, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het een vreemde vogel is...als hij een zebra een ezel met strepen noemt..volgende ochtend laatste korte gamedrive gedaan voor we weer op weg gingen naar nairobi helaas. hier kwamen we rond 15u aan, eerst hem ergens gedropt, James was ook in nairobi, zijn we met james, sam en moses nog ergens wat gaan drinken, was erg gezellig! daarna naar hotel gegaan en heerlijk geslapen in een goed bed!
zaterdagochtend vertrok de bus om 8u naar tanzania, hele weg ging goed..zelfs op de grens geen problemen, totdat we in arusha aankwamen..daar moesten we overstappen, wat ik nog wist van de vorige keer...alleen nu verliep het erg anders...we werden op het grote busstation gedropt om vervolgens in een oude gammele bus vol met afrikanen die bij elkaar op schoot zitten zo vol naar moshi te gaan...dacht ja daaag daar heb ik niet voor betaald...dus kon ik mijn mond weerniet houden, met het gevolg dat 2 afrikanen zowat met elkaar op de vuist gingen om ons, haha oepsssiee!uiteindelijktoch maar ingestapt, en we kunnen in nairobi een deel van ons geld terug krijgen, wat ik eers nog maarmoet zien, dan geloven. Veel te laat aangekomen in Moshi waardoor we geen tickets meer konden boeken naar Dar Es Salaam..dat hebben we dus uiteindelijk gisteren gedaan, zijn we een extra dag in moshi gebleven, lekker rustig aangedaan, beetje rond geslenterd..
Uiteindelijk vanmorgen de bus genomen naar Dar es Salaam, wat zowaar goed ging! Ook nog plek in het hotel! Morgen gaan we naar Zanzibar...alleen hopen wenog wel op mooier weer, aangezien het bijna de hele dag geregend heeft:( hier blijven we t/m zaterdag dan slapen wenog een nachtje in dit hotel en zondag gaan we naar Mombasa met de bus, die tickets zijn al geboekt dus dat kan hopenlijk niet meer mis gaan, maar ja je weet het nooit hier, haha! vanaf Mombasa willen wenog richtinghet noorden naar Malindi en Lamu, zaterdag terug te komen in Nairobi, want Marieke vliegt die maandag alweer naarhuis!
pfff...nou dit was weer even een verhaal, zijn jullie weer een beetje op de hoogte! Hoop dat het daar ook allemaal goed gaat en geen griepje hebben, want ik hoorde dat er een epidemie was daar...

veel liefs vanuit Afrika

  • 26 Januari 2009 - 18:22

    Shirley:

    Ey dames,

    Leuk om alweer een nieuw verhaal te lezen. Veel te zien en te doen daar, nog steeds. Ik ben heel benieuwt naar een aantal foto's!
    Bovenaan staat wel iets dubbel, je zegt dat je niet thuis komt 9 feb maar pas in maart, maar je komt wel maandagochten aan op schiphol. 9 feb. Is een beetje verwarrend.
    Nog veel plezier daar met zijn 2en!

    Liefs, kus Shirley

  • 26 Januari 2009 - 19:15

    Bastiaan:

    Hey meiden,

    Wederom mooie avonturen! heel veel plezier nog het laatste weekend samen! En Malu voor het weer kun je inderdaad wel een maand langer blijven want hier in Nederland is het niet wat! Veel plezier!!
    Kus voor beide

  • 26 Januari 2009 - 20:16

    Je Moeder:

    Hoi Dames.
    Nou ik zal er zijn hoor 9maart op Schiphol.Ik snap je wel hoor dat je nog langer blijft.Een maand is eigelijk ook zo voorbij maar dan kom je ook echt naar huis.
    Weer een leuk verhaal hoor en ja ik weet hoe jij reageert op die dingen die niet gaan zoals het hoort.Mooi hoor.Nog veel plezier op Zanzibar en wat jullie nog gaan doen in Kenia.Geniet er nog van samen.
    Dikke Kus

  • 27 Januari 2009 - 10:20

    Jannie:

    Ha malu, wereldreizigster! Wat ben je een avonturierster zeg! Als jij op 9 maart in ned komt, zie ik je niet meer in Thika. Ik kom aan op 12 maart, wat jammer. Ach je kunt best nog een maandje langer blijven.... Ik heb zojuist heel veel info gehad van Frida over de kinderen van Kiandutu. Wat hebben jij en Beitske dat goed in gang gezet. Audrey en ik gaan er zeker verder mee, we zoeken nu sponsors foor de kids. Heb je enig idee hoeveel geld er voor nodig is? Laat het weten svp. Ik spreek je snel, ben zo benieuwd naar alles en ik wil zo graag de kinderen en de mensen van CRC weer zien, alleen kan ik niet in CRC verblijven.... Heb je fotoos van de muur? Daar hebben we al vaker om gevraagd, we willen dit aan de sponsor van de muur laten zien, hij heeft heel veel geld gestort, dus mag hij het resultaat ook zien. Ik wacht het af, heel veel liefs en groetjes Jannie

  • 27 Januari 2009 - 11:31

    Ria Bakhuis:

    Hallo Marieke en Malu wat leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Dat niet alles zo verloopt als je dacht moet je maar op de koop toenemen. Wat leuk dat jullie ook al zo veel dieren van dichtbij hebben mogen zien super hoor!! Ik wens jullie nog heel veel plezierige en zonnige dagen toe. [Marieke ik hoop je snel weer te zien]. Malu ook jou hoop ik dan over ruim een maandje weer te mogen begroeten. Heel veel liefs en kusjes van je moeder. [Ria]

  • 27 Januari 2009 - 15:57

    Je Vader:

    Dat je niet met Marieke mee terug zou komen had ik wel verwacht.
    Moet op het werk even kijken of ik maandag 9 maart (en geen 9 februari zoals je schrijft) vrij kan krijgen, maar dat moet wel lukken.
    Vanaf zondagmiddag lig ik met een zware griep in bed. Ben er net uit maar het zweet loopt me over de rug en ik denk niet dat ik deze week nog op mijn werk kom.
    Bel je deze week nog wel even.

  • 27 Januari 2009 - 17:07

    Suzette:

    Hey Hoi,

    Super leuk om jullie verhalen te lezen. Zanzibar vond ik echt geweldig. Enkele tips:
    Wij zijn toen naar Nungwi geweest en hebben daar in een bassin met zeeschildpadden gezwommen. Ze bijten overigens wel... (wel een originele souvenir). De tocht naar Nungwi is wel erg lang en met veel controles (moslim eilandje). De spicetour is ook echt een aanrader (als je het tenminste leuk vind om te weten waar alle kruiderijen vandaan komen en om wat van het eiland wilt zien). Daarnaast moeten jullie ook echt met de dofijnen gaan zwemmen in het zuiden van Zanzibar! Kijk wel uit voor de ander bootjes...
    Uitgaan op Zanzibar is ook echt super leuk! Er zijn by the way wel "manhoeren" dus denk niet dat je heel erg in trek bent bij de mannen, ze willen money...
    Genoeg om te beleven dus op Zanzibar!!!

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen....

    Liefs Suzette

  • 28 Januari 2009 - 16:22

    Dave:

    dag M&M !

    leuk weer hoor!
    ben echt zo jaloers op jullie!
    jij blijft dus ook een maandje langer...
    ik zou rond 10 maart thuis zijn, maar dat word nu wel eind maart ben ik bang, wel balen!
    maargoed.
    voor marieke, geniet nog van je laatste paar dagen daar!
    en malu, nog heel veel plezier natuurlijk, en we horen weer van je!

    xjes voor jullie!

  • 30 Januari 2009 - 09:23

    Charlot:

    Hee malutje!! (en marieke :) )

    Jahoor, ik heb de griep te pakken.. zwaar balen want zou zondag naar Parijs met Wim, t is nu maar afwachten of dat doorgaat...

    Maar klinkt goed allemaal! Blijf nog maar lekker langer daar hoor, t is hier nog veels te koud :P

    Dikke liefs!

  • 31 Januari 2009 - 16:36

    Lieke:

    Hee Dames!

    Jullie maken wat mee zeg! Leuk om ook dit verhaal weer te lezen.
    Ik had ook echt niet verwacht dat je terug zou komen in februari Malu! Ik dacht al, die blijft nog wel een poosje, die heeft het zo naar haar zin!
    Ga er nog lekker van genieten samen en Marieke, ik zie jou binnenkort weer hier!

    Liefs Lieke

  • 01 Februari 2009 - 17:44

    Joene:

    Heeeey Globetrotters!

    Nou dat klinkt allemaal gezellig en tof daar zeg! Als ik al die mooie verhalen lees heb ik ook weer zin om weg te gaan! :D Zit ik doordeweeks dus mooi op mijn afstudeerstage te gapen en jullie zitten tussen de wilde dieren en in het 'mooie' weer:P wheehehe...

    Anyway, veel plezier nog!

    Liefs Joene

  • 04 Februari 2009 - 17:39

    Marina:

    hey mede fanice-liefhebber! Hebben wij elkaar helemaal misgelopen in CRC. Nou, veel gebeurd de afgelopen tijd. Ik ga binnenkort je verhalen eens lezen!
    x

  • 07 Februari 2009 - 18:44

    Jolanda.:

    Wat een belevenissen weer en wat bijzonder van die leeuwen, dat is wel ff wat anders in het echt zien in plaats van in de Zoo. Je moeder had nog naar de ZR gebeld en ik hoorde al van haar dat jij nog niet naar huis ging en dat je het zo naar je zin hebt daar in het verre Afrika. Ook vertelde ze over de avonturen die jullie samen hadden beleefd.Wel super dat je moeder die lange reis heeft gemaakt en dat jullie deze ervaringen konden delen.Hier heerst er zeker volop griep en op de groep hebben we er ook onze handen vol aan ha ha, je snapt het wel.In ieder geval is het wel leuk voor jou dat je nu langer blijft maar, daarna kom je toch wel echt terug? Marijse is ondertussen ook volop bezig met allerlei voorbereidingen,zij gaat naar Kenia en ook in een kindertehuis werken, wat jullie toch hebben met al die spannende dingen?!Zeker mijn leeftijd die wat opspeelt ha ha,laat mij hier maar wat rond mutsen ofzo.Nou blijf goed te pas en ik blijf je verhalen volgen,lieve groet Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 77349

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: