holiday en laatste dagen - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu holiday en laatste dagen - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

holiday en laatste dagen

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

28 December 2009 | Kenia, Thika

Lieve allemaal,

Mijn laatste berichtje vanuit Kenia! Vandaag nog even snel naar de stadom een berichtje te plaatsen, aangezien ik de laatste dagen geen tijd heb gehad..
Meteen al even ingechecked voor morgenvroeg..vannacht om 3uur wordt ik opgehaald…keniaanse tijd vast half 4, haha!

Goed ik zal evenvertellen over de laatste 2 weken, jeetje al zo lang niet meer op mn site geweest, wel alle reacties gelezen hoor, super leuk allemaal, thnx!

Zaterdagdags had ik nog even snel geschreven toen pap shier was, nadat we klaar waren op internet hebben we gelunched in de stad e nog wat boodschappen gedaan. Terug in crc heeft paps de voetbalshirts en broekjes uitgedeeld en daarna met een hele groep gevoetbald, erg leuk om te zien. ‘s avonds kreeg hij de heerlijke ugali tee ten, wat niet voor herhaling vatbaar was vertelde hij!
Zaterdagavond vertrok Yvette weer naar Nederland..

Zondag hebben we een beetje uitgeslapen, de aneren gingen met de kids naar de kerk. Die dag hebben we voedselpakketten uitgedeeld in e sloppenwijk. In town eerst met zn allen gelunched en daarna boodschappen gedaan en de pakketten gemaakt. We hadden een pickup truck gehuurd om alles te vervoeren..incl. ons natuurlijk, altijd lichen achterin zo’n ding..zeker ook voor paps om dat allemaal meet e maken. Hier waren we tocfh zeker de middag druk mee. Terug gekomen in cr de tas een beetje gepakt voor de komende trip.

Maandagochtend om 7u zouden we opgehaald worden, paps, Charlotte en ik voor de safari naar masaai mara..maar ja we zijn in kenia en dat werd natuurlijk 8uur, want ja de auto was weer eens stuk..lief gelachen en maar ingestapt. Eerste stuk ging aardig goed, totdat we wat rare geluiden horen en de jongens naar buiten kijken, maar dan verder niks zeggen. Wij dachten zolang de auto nog rijd gaat het wel goed…maar uiteindelijk bleek er toch wel wat aan de hand te zijn…tijdens onze lunch hebben ze dat laten maken..
Daarna door naar de camping, mar door al het gedoe onderweg(zal de details verder besparen) waren we best laat, en konden we geen gamedrive meer doen…hebben we een masaaidorp bezocht

Dinsdag was de dag van de gamedrive…’s ochtends om 6u weg gereden en ‘s avonds tegen 18.30 waren we weer terug….eht zoooooveel dieren gezien, super! Alleen de rhino niet, verder alles wat je maar bedenken kan! Paps had echt geluk dat ie dat allemaal gezien had!

Woensdagochtend hadden we op weg naar de grote weg nog een kleine gamedrive, geen nieuwe dieren meer gezien vergeleken met de dag ervoor…hele tijd in de auto, ging cht voorspoedig en we ware nom 15.15 bij het treinstation in Nairobi, waar wpaps en ik de trein gingen nemen naar Mombasa, Charlotte is weer terug gegaan naar CRC.
We moesten nog een tijdje wachten op het station, maar hier sis altijd genoeg te zien! Om 19u vertrok de trein, dat gat dan altijdw el precies op tijd! Mooie reis gehad, verliep allemaal goed! Volgende ochtend rond 10.30 aangekomen in Mombasa, en je raad het nooit..er stond iemand die ons op kwam halen avan het resort wat we geboekt hadden!
In een mooie auto warden we opgehaald en naar het resort gebraht…nou wat een luxe zeg, dat was wel even omslaan….erg wennen voor mij, maar wel lekker…zwembad, goed eten, strand, heerlijke douche met geode temperatuur..(de douche in crc loop ik bijna 3e graads brandwonden mee op) was echt even bijkomen dus!
Hier zijn we tot en met zondag gebleven. Zaterdag heeft paps nog gegolfd…nou jai k moest dus mee…hahahah ik op een golfbaan, gelukkig mocht ik zonder mn poloshirt de baan op en met mn gympies;) hahaha! Het mooiste vond ik date en grote python gezien hebben die daar ergens inde bush lag, ja dat moet k natuurlijk zien, paps vpond het minder leuk…
Verder de dagen heerlijk gezwommen en op het strand gelegen.. zondagmiddag warden we weer met de taxi naar het treinstation gebracht om de trein weer terug te nemen naar Nairobi! Ook dit verliep allemaal prima! Maandagochtend op tijd aan gekomen in Nairobi, vanaf daar een taxi genomennaar een hotel..daar de spullen gedropt en toen de stad in. Ik had gehoord vanuit Nederland dat er een glazenhuis in NAIROBI zou staan, dus dat hebben we even bezocht, nederlandse man ook die daar bij was, er grappig om dat hjier ook te zien, naturlijk even een plaatje van Kane aangevraagd. DAaarna nog door naar een mark tom nog wat souvenirtjes in te slaan, ook weer erg leuk! Nog wat rond gelopen in de stad en wat gegeten. ‘s avonds op tijd gaan slapen, aangezien we deze keer in de trein beide niet goed geslapen hadden,‘s ochtends om 5u heeft de taxi ons naar het vliegveld gebracht, daar heb ik afscheid genomen van paps…ik mest wachten tot het licht was en ik weer met het OV naar THIKA zou kunnen gaan. Tegen half 7 de bus genomen, 2x overstappen, uiteindelijk tegen 11u terugi n CRC. Warm welkom door de kids, ze hingen allemaal aan me, haha super leuk dat ze zo blij waren! Meteen activiteit gedaan met de kleinsten, kleien, dat vinden ze echt zo leuk! ‘s middags rustig aan gedaan, beetje tas uitgepakt enzo. Was ook alleen in CRC, Koen en Charlotte waten beide nog 2 daagjes op reis.

Woensdag heb ik, jaja hou je vast, mn haar weer laten vlechten! En dit keer deed het minder pijn dan in Ghana, gelukkig maar! Du heb nu mooie afrikaanse coupe! Nou goed daar heb ik bijn de hele middagh voor gezeten!
‘s avonds kwamen koen en charlotte vlak na elkaar weer terug, gezellig weer bijgekletst over de reisjes!

Donderdag heb ik met Charlotte en de kok van crc inkopen gedaan voor kerst. We hjebben de kinderen lekker verwend…ook hebben we kerstpakketjes ghemaakt voor de kinderen, iedereen kreeg een tasje met wat kleding wat charlotte en ik mee hadden gekregen vanuit Nederland en in elk tasje een cadeautje, van een zonnebril, knuffel tot pennen en snoepjes. Hier waren ze superblij mee! Hebben we ze ‘s avonds nah et eten gegeven!

Vrijdag was het eerste kerstdag en dat betekend naar de kerk…
met de kleinsten naar de kerk gelopen, helemaal door de bush bush! Hier tot uurtje of 11 gezeten..pff..enkonden we weer terug naar CRC. Na de lunch hebben we spelletjesmiddag gehouden. 3 spelletjes, snoephappen, spijkerpoepen en flesgooien, was natuurlijk er leuk..en daarna was het schminken! Dit was ook zeer geslaagd, mooie vlinders, clowns, tijgers…ja ik word nog wel creatief!
Aan het eind van de middag zijn nog 3 vrijwilligers gekomen, Renate, Miriam en Rozemarijn. Alledrie al eens eerder geweest…zij haddenvoor het kerstdiner 20 rookworsten meegenomen, en ja je raad het al..we hebben hutspot met rookworst gegeten, haha! Kids zaten eert vreemd te kijken en bang dat ze niet genoeg hadden, maar uitiendelijk e buikjes vol gegeten en ze vonden het n0g lekker ook!

Zaterdag 2e kerstdag ben ik met Charlotte naar town geweest, wat boodschappen gedaan(Ja da handig dat de supermarket hier altijd open is) daarna met de motorbike naar blue post, heerlijk gegeten en nog wat souvenirtjes gekocht!
‘s middags op CRc geweest bij de kinderen

Zondagochtend is charlotte vertrokken…’s ochtend ben ik mte de 3 meiden naar de markt geweest om eten te kopen voor crc, weer een truck gehuurd en flink inkopen gedaan, wat een bende op de markt, het stinkt, staat tot je enekels zowat in de modder na al die regenhier, maar het blijft mooi!
‘s middags ben ik met mary ann, dat is een keniaanse vrijwilligster in crc naar town geweest,zij is echt super aardig, had geen zin om alleen te gaan. Ze heeft mij even geholpen, wild graag keniaanse muziek kopen, maar wist niet precies waasr en welke, maar ben geslaagd. Ben benieuwd thuis of ze het doen, haha!
‘s avonds zijn we bij macheo geweest(dat andere weeshuis) en hebben we een BBQ gehad, erg goed geregeld….gelukkig kon mn maag het aan, haha! Was erg gezellig. Er was een kennis van marnix op bezoek, een nederlander die hier ook in kenia werkt, hij heeft ons met zn auto naar crc gebracht, want het had keihard geregend, en om dan op een motorbike terug te moeten is niet helemaal veilig! Gelukkig veilig thuis gekomen..

Vandaag dan laatste dagje…wel rraar hoor..maar ben wel blij dat ik naar huis ga morgen, wel beetj gehad hier, en ja dat zal ik niet vaak zeggen alsik op reis ben..dus dan meen ik het ook zeker wel…nou mochten jullie je morgen vervelen en een tripje naar schiphol wel zien ztten….heb vlucht KL4140/ KQ116 en land om 15.20..hahaha!

Nou dit was het laatste verhaal vanuithier!! Tot snel in het koude Nederland!!!

liefs




  • 28 December 2009 - 08:25

    Je Vader:

    Ik denk dat ik de eerste ben met een reactie. Je verhaal met belangstelling gelezen en ik kan me er nu een veel beter beeld bij voorstellen. Ben blij dat je morgen terugkomt en zal er zeker op schiphol zijn.

    Ben trots op je.

    Pa

  • 28 December 2009 - 08:35

    Anne:

    Hee Malu!
    Gelukkig zijn je reisjes je allemaal goed bevallen! Jammer dat het er alweer op zit. Geniet nog even en tot snel! Xx

  • 28 December 2009 - 08:49

    Kiki:

    heej meis!

    jaja..dat was het dan weer, jammer.
    gelukkig zat je met kerst iedergeval niet alleen :P goeie reis terug en we moeten snel wat afspreken!
    X

  • 28 December 2009 - 09:48

    Beits:

    Habari yako malutje? Blij te lezen dat je de reis deze keer goed kan afsluiten en niet weer in een rolstoel hoeft te worden afgevoerd! En fijn dat jullie de kids een mooie Kerst hebben kunnen geven.. met hutspot nota bene! Ik bel je binnenkort (zit zelf komende week in schotland) wanneer je weer in Almelo gestationeerd bent :) Ben érg benieuwd naar je foto's! Je zult het niet weer lezen, maar: Goede reis terug en badai! Veel liefs

  • 28 December 2009 - 10:01

    Jannie:

    Wat een belevenis; Kerst in THIKA in CRC, wat hebben jullie het goed gedaan met de kinderen. Heel fijn om te lezen Malu! Hier liepn we in de sneeuw. Marnix van Macheo was voor de Kerst ook even bij ons en heeft de sneeuw ook weer mogen ervaren. Wat ontzettend leuk dat je zo met je vader op stap bent geweest, wat een goed idee. Malu; ik wens je een goede terugreis en hoor graag meer van je. Dikke kus, Jannie

  • 28 December 2009 - 11:07

    Ria Bakhuis:

    Hallo Malu, Ik ben blij voor je dat je het leuk hebt gehad en dat je daar ook samen met je vader bent geweest [ik vindt het nog leuker dat je weer terug komt!!] Ik denk dat we je binnen kort wel weer in levende lijve zullen zien. Misschien kom je nog wel even langs op mijn verjaardag. Ik hoop dat je een goede vlucht zult hebben en welkom thuis op Nederlandse bodem.
    Malu de hartelijke Groeten van ons allemaal;
    de Bakhuisjes.

  • 28 December 2009 - 14:15

    Mariek 2:

    He Malu,

    Wat een leuk verhaal, fijn dat je het leuk heb gehad!
    Zie je in Almeloo wel weer :)

    Groetjes!

  • 28 December 2009 - 14:49

    Marjon:

    Hoi,geweldig om weer te lezen wat je allemaal gedaan en wat je met je vader hebt ondernomen,leuk hoor. we spreken elkaar vast nog wel.groetjes marjon.

  • 28 December 2009 - 16:50

    Marieke 1:

    Heyyyyyyyyy Malu.

    Leuk om zo op het laatste moment nog een verhaal van je te lezen met je laatste belevenissen. Wat een luxe dat jij zonder polo shirt mee mocht op de golf baan hahaha. en wat een contrasten zijn er in Kenia of niet. Van - 2 ster naar 4 sterren met zwembad haaha lekker hoor! Grappig dat je bij het glazen huis bent geweest!!! Gelukkig dat er ook veel goed is gegaan samen met je vader... en gaaf dat jullie zoveel dieren hebben gezien. Ben weer erg benieuwd naar jou foto's. Jij bent echt creatief geworden schrik ervan hahaha! Ben benieuwd hoe je haar eruit ziet! Erg leuk dat je kerst zo bijzonder hebt gemaakt voor de kinderen daar! Ze gaan je erg missen!
    Ben blij dat je morgen weer terug komt en gelukkig heb je er ook zin in! We gaan samen oud en nieuw vieren!

    Een goede reis gewenst en tot snel!

    Liefs Marieke

  • 28 December 2009 - 20:00

    Je Moeder:

    Hoi Lieve Malu
    Heerlijk toch nog even een verhaal.Ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad samen.Ben je ook eens een keer op de golfbaan geweest haha.
    Dat dat uit jou mond komt Ben Blij dat ik naar huis ga kan het haast niet geloven maar ik snap je.
    Ik ben er zeker morgen op schiphol.Blij dat je er weer bent morgen heerlijk.

    Dikke Kus van mij.

  • 29 December 2009 - 14:39

    Charlot:

    Hee lieve Malutje!

    Dus je bent een kwartier geleden alweer geland in Nederland!! Wat gaat dat toch snel allemaal! Fijn om je avonturen te lezen, ben wel nieuwsgierig naar de 'achterliggende' verhalen! Meis, welkom terug, snel elkaar zien! ;)

    dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 77339

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: