verhuisd - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu verhuisd - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

verhuisd

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

10 Januari 2009 | Kenia, Thika

Jamboooo!!!

Zo eindelijweer een berichtje vanuit Afrikadit keer weer vanuit het oude vertrouwde Thika, haha!
HIer zijmams enik maandag weer veilig aangekomen. we zijn 31 december aangekomen in Kenia, met een of andere vage bbbus. waar we flinke pechmee hadden gehad ern 4 uur hebben moeten wachten. uiteindelijk 's avonds nog net voor hetlicht aangekomen in mombasa, DAar een taxi genomen naar een hotel, helaas volgeboekt..paar anderen gebeld, maar ivm oud en nieuw ook geen plek. toenhebik de manager van het luxe resort gebeld waar we pasd geleden ook geweest waren, gelukkig kreeg ik m te pakken en we moesten meteen komen om daar te blijven en oud ennieuw te vieren, ik was zoo blij, we zagen hetniet meer gebeuren om ergens te slapen. daar aangekomen meteen met open armen ontvangen, snel naar de akmer om te douchen, waren zoo vies..daar gegeten,erg lekker! toen om 12u zoveel mooi vuurwerk, nog nooit zoiets gezien!
Volgende dag heerlijk gezwommen en strand..leker relaxed. vrijdag nmaar mombasagegaan, ik moest mijn visum verlengen, anders was ik illegaal..na dit is gelukkig uiteindelijk na een tijd wachten gelukt, dus mag weer 3 maandjes extra blijven:). nog de vraag of dat gaat gebeuren, iedereen wil mij hier houden en thuis willen ze dat ik terug kom...lastig....ik wil absoluut nognniet naar huis, hel4maal geen zin in...maar ja nog ff kijken qua financien,hou jullieop de hoogte! goed gebelven in mombasa, hierna zijn we naar hettreinstation gegaan om tickets te boeken voor zondag, dacht dat moetmams ook mee hebben gemaaakt, de afrikaanse trein! keer wat anders dan al die bussen. toen weerterug gegaan naar Tiwi. zzaterdag weer heerlijk daghje aan het zwembadgelegen en 's avonds tas weer beetje gepakt.,volgende ochtend gevraagd bij de receptie ho en wat, want wemoesten uit het hotel, maar hoefden poas om 18u in mombasa te zijn..nou we mochten gratis de kamer hoiuden totdat we weg gingen, ideaal..tgen 15u ging er gratis vervoer van tiwi naar mombasa, die hebben ons afgezet bij het treinstation, hebbenm we de trein nar nairobi genomen, een coupe voorons 2en, nou ja met gezelschapvan 10 kakkerlakken..iiehhll..maar de reis verliepo allemaal goed, volgende ochtend kwamen we om 12u aan in nairobi, vanaf daar een matatu genomen nara thika..hier met aankomst in een leeg huis, want ja we zijn eindelijk verhuisd!!!! de vrijwilligers slapen nog inhet oude huis, verder alles in het nieuwe huis. wel gek hoor, ineens zo rustig in het huis.. s middags met de auto richting het nieuwe, dacht ff kijken of ze nog kennen...nou dat hebik geweten..ze renden op me af trokken de deur open klommen op sfchoot hingen met zn 4en metten aan me schouders,rug en nek,haha! was blij ze weer te zien en dat het allemaal goed ging met alle kids. hier tijd gezeten en mee gegeten, toen weer terug naar oude huis. disndag hebben we de tassen van mams ingepakt en gelukkig beneden het gewicht! ff naa de stad geweest enzo! beetje rommeldagje..
woensdagochten der vroeg uit, 5u taxi geregeld naar het vliegveld, mams weggebracht, en toen naar de andere kantgelkopen, want uurtje later kwam Marieke aan. de een bracht ik weg, de ander komt aan, haha!
met het openbaar vervoer teruggegaan, want de taxi kon niry wachten. marieke meteen kennisgemaakt met de afrikaanse rijsteil hier,haha! aangekomen in het oude huis spullen gedropt en na tijdje naar nieuwe gegaan. bleken ze al de hele dag geen water te hebben...dat uiteindelijk bij buren kunnen regelen.
donderdag zijn we naar kiandutu gegaan, want we hadden assesment day. voor de gehandicapte kinderen met ouders. 2 vrouwen van het assesment bureau waren gekomen en ook alle kinderen en zelfs nog weer nieuwe kinderen. hebben ze in laten schrijven daar en voor alle kinderen een plek kunnen vinden voor een school, echt zoo blij mee. sommigen moeten nog wel even wachten, omdat schooljaar net weer begonnen is, mar er is in ieder geval vorouitgang! heb van mij laatte euro's sponsorgeld nog een kindje gesponsord die soort van spalken nodig had voor armen en benen, en nog kindje wat ondervoed was waar we wat voedsel en energiedrank voor gaan kopen. daarna nogeven richting KOp gegaan om gezondheidspost te bezoeken...alleen daar kregen we slecht nieuws..er was 3 dagen geleden eenkindje overleden van het schooltje in kop..gestikt in een pruimenpit...nou dan sta je daar, bah!dr waren verder ookgeen kinderen en personeel stond ophet punt om nr de begravenis tegaan. zijn wij maar naar de stad gegaan en naar oude huis. dar ahebben marieke enik onze planning beetje gemaakt vooronze reis. ga ik straks even vertellen.\
gisteren zijn mariekeen ik met een jongentje naar nairobi geweest naar een epilepsiecentrum. was ik al eerder geweest, maar toen zate het dichet. gelukkig nu wel aande beurt, en beetje tussen gesjoemeld gelukkig..scheelde hoop tijd. een vande huismoeders was ook me,e zij is met hem terug gegaan naar thika en mariekee en ik zijn in nairobi bustickets gaan regelen naar Uganda.
begin van de avond naar nieuwe crc gegaan, tegen 21u weer weggegaan en hebben we met de jongens nog wat gedronken in de stad.
vanmorgen beetj euitgeslapen en nu op internet, zo nog ff boodschappen doen voorde reis.
want ja morgengaat het weer gebeuren, weer het avontuur opzoeken,haha!
vanmiddag gaan we naar nairobi, daar slapen we vannacht. morgen om 7u vertrekt onze bus naarkampala, de hoofdstad van uganda, daar bvlijven we aantal dagen, we hebben daar wat dingen gevondne wat we willen bezoeken, watervallen en een park. vanuit hier richting tanzania, willen in ieder geval naar zanzibar, joepie, haha das zoo mooi en leuk daar! in kenia willen we ook nog naar de kust, Lamu, en verder is he tonderweg nog beetje bekijken van hoe enwat! hebben er erg veel zin in!!! gaan zo snel mogelijk weer op internet om jullie van allesoppp de hoogte te houden!!
\ga zo weer stoppen,moet mn tas nog 0pakken,haha! lekker op tijd ook..ach ja...afrika he...pole pole!

liefs

  • 10 Januari 2009 - 10:53

    Charlot:

    Haha! Heerlijk weer een verhaal vol Afrikaanse avontuurtjes! Ik geniet ervan :)
    dat zal wel gek zijn dat Marieke nu opeens bij je is! Hoe vindt ze het daar?

    Hier alles redelijk ok. Ik ben ziek geweest deze week, dus de tijd stond voor mij een beetje stil.. zie een beetje tegenop dat alles met school weer gaat beginnen, maar we zullen zien! Wel fijne feestdagen gehad!
    En het vriest dat het kraakt hier joh! We kunnen schaatsen :) dat zal wel gek voor je zijn om voor te stellen.

    Dikke kus en geniet!

  • 10 Januari 2009 - 11:13

    Jannie:

    Heerlijk om weer van je te horen, wat zul je genieten. Ik ben zo benieuwd hoe het in het nieuwe kinderhuis CRC is, in maart ga ik er weer heen. Wat heb je leuke dingen gedaan met je mama, wat zal ze blij zijn om dit met je te mogen beleven. Malu, geniet van Uganda en pas wel op hoor, jij als avontuurrierster in Afrika, ze zullen het weten. Veel plezier en heel veel liefs van Jannie (zie ik je nog in maart in THIKA?)

  • 10 Januari 2009 - 15:40

    Je Moeder:

    Hoi Lieve Malu
    Jeeee wat moet ik weer wennen aan het weer hier brrrr. wat koud.Ik ben blij dat ik bij je ben geweest dat we dit samen hebben gedaan echt super gaaf.Ik heb een klein beetje gevonden wat jou nou zo trekt daar in Afrika.Het zou niks voor mij zijn heb heel veel bewondering voor je wat je daar allemaal doet.
    En nu weer met Marieke op stap doen jullie wel voorzichtig daar in oeganda.Ik wens jullie heel veel plezier samen en geniet ervan.

    Dikke Kus.

  • 11 Januari 2009 - 11:03

    Susanne En Ron:

    Hey dames!!!!!!
    Wat gezellie daar!
    Hier zijn wij de kou aardig zat!
    Heel veel plezier daar!!
    Groetjes van ons

  • 11 Januari 2009 - 13:42

    Je Vader:

    Goedemiddag Malu en Marieke.

    Mooie en minder mooie verhalen maar je bent daar echt op je plaats.
    Jammer dat je er geen betaalde baan kunt krijgen.
    Uiteraard heb ik liever dat je binnenkort thuiskomt, maar ik vraag me wel af hoe lang je het hier in Nederland volhoudt.
    De verhalen van je moeder gehoord: het stinkt er en het is er verschrikkelijk vies en niemand houdt zich aan zijn afspraken, maar ze heeft wel genoten, maar ook blij dat ze weer thuis is. Volgens haar is het niets voor Frank en mij.
    Vanmiddag, je gelooft het op niet, ben ik wezen schaatsen op het kanaal in Aadorp naar Vriezenveen.

    Bel je binnenkort nog wel. Heel veel plezier en wees voorzichtig en pas goed op je zelf.

    Pa

  • 13 Januari 2009 - 23:20

    Ria Bakhuis:

    Hallo Marieke en Malu. Er gebeurt daar van alles bij jullie zoals ik lees, wat naar van dat kindje dat was overleden.Ik hoop dat jullie ook veel leuke dingen mee gaan maken de komende tijd. Marieke hoe gaat het daar?? kun je wennen aan de warme temperaturen, hebben jullie ook al wilde dieren gezien?
    Hier gaat alles goed iedereen heeft zijn eigen ritme al weer te pakken en zijn al weer druk met allerlei dingen. Marieke en Malu geniet van deze vakantie en we lezen jullie verhalen weer in een volgende mail. Liefs en heel veel kusjes voor jullie alle twee van mij [ria].
    Hallo Marieke en Malu. 0.10 uur, ik zit achter een pilsje .Hoe gaat het met jullie op vakantie? al een echt vakantie gevoel? Na 3 weken vrij heb ik nu 2 dagen gewerkt. ook dat went weer snel. Deze week nog vrij rustig maar komende week starten alle neven activiteiten weer, voetbal, zang en overige beslommeringen. Met de kinds gaat het met uitwaaieren vrij snel. Rick en Bas zijn veel bij de dames waardoor Mam, Wout en ondergetekende zo ongeveer met z'n drieen hier wonen. (wat een rustige momenten ontstaan hierdoor in huize Bakhuis. Ik wens jullie nog een fijne vakantie geniet er maar van, Wie weet hoe lang jullie nog oude vrijgezellen blijven! groet, Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 77362

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: