holiday - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Malu Loo - WaarBenJij.nu holiday - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Malu Loo - WaarBenJij.nu

holiday

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

30 December 2008 | Tanzania, Moshi

Heeej allemaal!!

Allemaal goede kerstdagen gehad?? wij in ieder geval wel, vertellen wezo! HJier gaat nog steeds ales goed, nog steeds in leven, haha! niks geks gebeurd, alhoewel....
laten we maar bij het begin beginnen./..vanaf hier in Moshi(waar we nu ook weer zitten) zzijn we met de bus naar Dar es Salaam gegaan, een mooie super luxe bus met drankjes en een toilet, ideaal! na een lange rit kwamen we aan in dar es salaam..natuurlijk tich taxi's te wachten, na gepingeld te hebben, mooi goedkoop naar een hotel laten brengen. Spullen gedropt in het hotel en wilden we wat eten, te twijfelen, want ze zeiden dat het wel veilig wazs enzo, nou totdat er een amerikaan aan kwam lopen die ook wilde eten, toen maar samen gegaan, dacht nou met een kerel erbij zullen ze weinig doen, en gelukkig was datr ook zo! heerlijk gegeten, snel gaan slapen. volgende ochtend een taxi geregeld naar de haven om met de boot naar zanzibar gegaan...eerst moeite doen om tickets te kopen, je moet uitkijken voor straatverkopers, maar uiteindelijk gelukt! moooie luxe boot, maar heerlijk schommelen, duurde niet lang voordat de kotszakjes werden uitgedeeld, haha! toch maar pilletje in genomen voor de zekerheid, maag zat vaak in mn keel! na 2,5 uur kwamen we aan op zanzibar, ook daar weer veel taxi's, eentje gevonden die ons helemaal naar het noorden van zanzibar heeft gebracht, na een paar hotels gevraagd te hebben(was geen plek) eentje gevonden, direct aan het strand, vanuit ons 'terrasje' tussen de palmbomen door uitzicht op de mooie azuurblauwe zee:) hier hebben we meteen geboekt voor 4 nachten, echt zo'n mooie plek! hier heerlijk gerelaxed, gezwommen in de zee, over het strand gelopen, schelpen gezoicht(die nu zitten te stinken in mn tas), gegeten op het strand, nog wat gesjopt, hie rhebben weons prima vermaakt! jammergenoeg houdt het een keer op en zijn we zondags met een busje terug nmar stone town gegaan waar we ook aan kwamen met de boot! hier een hotelletje gevonden waar het busje ons dropte. meteen erop uit gegaan, heerlijk rondgelopen in de smalle straatjes met winkeltjes, tuurlijk nog wat gekocht, mams erd helemaal gek van het afdingen..maar ja de aanhouder wint, haha! 's avonds op het strand gegeten en met taxi weer terug naar hotel. echt niet veilig om hier overal te lopen! volgende ochtend wilden we om 10 de boot terug nemen naar dar es salaam, aangekomen in dehaven, bleek deboot niet te gaan, niemand kon vertelle waarom niet. voor de tickets werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, werd er gek van/. uiteindelijk erachter gekomen dat de eerste boot pas om 1uur vertrok, tsjaa zit niks anders op dan.....na lang wachten die boot genomen, aangekomen in dar es salaam taxi genomen naar busstation, wilden de volgende dag naar arusha, nou dit konden wemooi vergeten, want iedereen ging voor de kerst familie beozken, en de eerste bus ging misschien pas donderdag, vrijdag sowieso....helemaal chaggie, meerdere maatschappijen geprobeerr, maar helaas. dan maar naar een hotel, gelukkig was daaar nog wel een kamer vrij! dat was dan nog een meevaller voor vandaag! volgende ochtend hadden ze van he thiotel iemand geregeld die safari's regeld. (dit wqas de enige mogelijkheid om nog wat te regelen) bij deze man na een lang verhaal een safari geregeld vanuit arusha en ook kon hij voor de woensdag busticketsa regelen...wel met SAI BABA of iets, maar ja geen andere keus, hahahaha..dacht nou zal wat worden, volgende dag om 4 uur de wekker want de bus vertrok al om 6u, in het donker naar busstation, gelukkig goede bus gevonden, moesten we gaan betalen voor de tassen,nou dan ben je bij mij aan het erkeerde adres, slaat natuurlijk nergens op...voor ik het wist stonden er 5 tanzanianen om me heen om zich ermee te bemoeien, uiteindelijk heel eg af kunnen dingen en niet zoveel hoeven te betalen...met hjet gevolg dat de man die ons naar de bus bracht ook geld wilde hebben, echt overal willen zegeld voor hebben hier! gelukkig viel debus erg mee.en kwamen we veilig aan in arusha, daar stond gelukkig iemand ons o te wachten van de safari organisatie! die heeft ons veilig naar hotel gebracht, en zzag er erg goed uit alemaal, dus ging helemaal goed komen! ook daar onze medereizigers ontmoet./..2 duitse jongens..eerste oogopslag erg aardig, was al lang blij dat het niet 2 echt safari toeristen waren.....dacht ik...........totdat hi de volgende ochtens met zijn camerabenodigheden naar beneden kwam en de juiste plek in de auto moest hebben...hahahahhaa...dacht owwnneee....nou goed...wij om 9.30 op weg, nadat 10 tanzanianen de auto hadden ingepakt, erg grappig om te zien! tussen de middag kwamen we aan in lake manyara, op een camping(ja natuurlijk alles budget als je met malu op stap gaat;)) moi uitzicht over het meer en het park, hjier gleunched toen naar het park voor een gamedrive! hier meteeen al e veel dieren gezien, heel mooi park! eind van demiddag weer terug naar de camping, zelfs bedjes in de tent, wat een luxe! hier gegeten, hadden onsze eigen kok mee.
violgende ochtend op weg naar de serengeti, hier kwamen we ook tussen de middag aan, in de regen in de auyto ons lunchpakketje opgegeten..eg gezellig, haha! gelukkig werd het al snel droog en hebben we op weg naar de camping een game drive gedaan.. voor elke zebra, vogel, grasspriet moesten we stoppen en demotor uit voor meneer met de camera...pffffff... al snel ergerden we ons er dood aanm wij niet aleen, ook de driver vond het niet meer zo grappig. eind van de middag kwamen we aan op de camping, heeel veel mzungu's met tentjes, maar wel gezellig. alleen maar gate in de grond als toilet, mar ja dat went toch ook wel! volgende ochtend op tijd vertokken voor eenchtend gamedrive! hier ook weer zooo veel moois gezien, waarond 5 cheeta's..een moeder met 4 kinderen, echt super moooi!!van heel dichtbij ook! verder zoooveeel dieren! terug voor de lunch nar de camping, omd aarna door te rijden naar de ngorongoro crater...hier oo weer op de camping, tenejtes opgezet, gedouched(eindelijk,haha) en toen gegegetn. beetje optyid naar bed...dacht heerlijk te kunnen slapen totdat mams mij wakker maakte midden in denacht...malu wat is dat?!!? hoorde wel wat gesnuif en gegraas naast de tent, ik zei ach een zebra og imsshien wel een buffel...vond ze niet zo leuk, haha! ze geloofde me niet, totodart de driver volgende ochtend zei dat het inderdaad buffels waren geweest, oepsie,haha! dat heeft ze geweten in een tenetje in het wildpark!
die dag zijn we de crater ingerteden, super steil naar beneden, maar echt erg mooi! hier ook weer game drive gemaakt en hebben het geluk gehad om 2 zwarte neushoorns te zien, waar er nog maar een paar van zijn, na dit hebben wetoch echt alle dieren die je maar kan bendenken gezien!! zo veel geluk gehad met alles! suoer mooie natuur, dieren alles! hier weer gelunched op de camping en de auto ingepakt, toen weer naar arusha gereden helaas. hier afscheid genomen an de driver en de kok, die vonden het voor ons ook erg vervelend dat we met die 2 jongens waren die maar vanalles wilden en steeds met de filmcamera, maar ja, ondanks dit erg mooie safari gehad!
maandag zijn we met de bus terug gegaan naar moshi, meer een dag van wachten enzo, uiteindelijk rond 17u aangekomen, hotel weer opgezocht waar we de vorige keer ook zaten, met uitzicht op de kilimanjaro! hier zitten we op dit moment ook, vandaag hebben we bustickets geregeld naar mombasa, nog ff afwachten hoe de bus eruit ziet, zal nite zo heel veel soeps zijn, maar het kon niet anders! verder vandaag roncgelopen in de stad, naar de markt geweest, en nog wat souvenirtjes gekocht! op het dakterras gegeten!
morgen vertrekken we weer rochting Kenia, om hier laatste daagjes te zijn, zondag willen met de terin terug naar nairobi ales er plek is en dan zijn we maandag weer in Thika, dan zit de reis voor mams er al weer bijna op!
we houden jullie op de hoogte!!

we wensen ju;llie allemaal een prettige jaarwisseling en we zien jullie volgend jaar weer!!!!

liefs vanuit afrika!!!!

• 30 December 2008 - 19:22

Shirley:

Ey malu + moeders.

Zo zit een maand afrika er al bijna weer op. Gaat veel te snel waarschijnlijk en nog lang niet alles gezien natuurlijk.
    Kijken hoe het huis er nu uit ziet;). En dan komt Marieke die kant op, om ook een deel van Afrika te zien.
    Ik ben benieuwt naar de volgende verhalen! Veel plezier.

Liefs Shirley

• 30 December 2008 - 22:51

Charlot:

Lieve Malutje en mams van Malu!

Hahaaa!! Ik zie het helemaal voor me, Malu wordt boos omdat er betaald moet worden voor de koffers..! =) goed zo hoor, laat niet over je heen lopen! Blijven volhouden aan je eigen prijs. Ik ben trots op je! ;)

Een vriendinnetje van mij zit nu ook in Kenia! Ze zoekt haar zus op voor twee weken, grappig hè!

Het klinkt echt goed allemaal, zo te horen genieten jullie.
    Ik geniet ook lekker van de vakantie, eindelijk even niks. Naja, het gaat toch wel snel die twee weken :)

Jullie ook een hele fijne jaarwisseling! Ik ben benieuwd hoe dat er daar aan toe gaat!

Dikke liefs Lot

• 31 December 2008 - 07:13

Dave:

hey hoi!
    wat een lang verhaal weer! typ je een beetje snel of? haha!
    jij hebt t beter voor elkaar dan ik! beetje op het strand liggen enzo! fijn hoor!
    hier is het ondertussen niet zo lekker meer. overdag nog redelijk en 's nachts rond het vriespunt.
    krijg ook zin om naar afrika te gaan in mijn vakantie! ga je mee? heb ik iemand die mij de weg kan wijzen;)

pas goed op jullie zelf!

xxx

• 31 December 2008 - 07:14

Dave:

en een fijne jaarwisseling natuurlijk ook! :P

xxx

• 31 December 2008 - 08:46

Marieke:

IK HEB ER ZIN IN!!!

Jullie ook een hele fijne jaarwisseling gewenst!
    Ik ben blij dat alles goed is gegaan en hoop dat Marianne het naar haar zin heeft gehad.

Tot woensdag!

Liefs Marieke

• 31 December 2008 - 11:40

Geda Peters:

Hoi Malu nou je moeder weet wel dat ze bij je is geweest maar wat een belevenissen allemaal. ik wens jullie beide ook en goede jaarwisseling toe.en je moeder straks een goede reis terug.
    lieve groet gerda.

• 31 December 2008 - 12:08

Truus En Bram :

Wij wensen jullie een goede jaarwisseling en een zeer voorspoedig 2009 en wensen Marianne een goede en voorspoedige reis terug

• 31 December 2008 - 14:50

Jannie:

Hallo Malu, wat een belevenissen, je kunt je nog steeds opwinden over koffers en betalen, zo ken ik je! Heerlijk. Ik ben blij dat je geniet van alles. Ik wens je een hele fijne jaarwisseling toe en alle goeds en liefs voor 2009. Sterkte met het maken van keuzes in je leven. In maart kom ik weer naar CRC, zie ik je dan nog? Liefs Jannie

• 31 December 2008 - 15:51

Marjon:

Hoi Malu,wat veel gezien en beleefd weer.Kan je moeder het een beetje verwerken allemaal. Dat komt thuis wel. Vast veel mooie foto's gemaakt. Ik was blij weer een teken van leven van je te krijgen,fijne jaarwisseling,groetjes Marjon.

• 31 December 2008 - 20:50

Je Vader:

Mooi verhaal. Ik zie het helemaal voor me dat je moeder je wakker maakt als ze iets hoort. Bne blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Het is oudejaarsavond en Frank en ome Herman zijn de hele avond al bezig met Play station 3. Nou je begrijpt wel dat dat niet rustig gaat.
    Nog ongeveer 2 uur en dan zit het oude jaar er ook hier weer op.
    Marieke is vanmiddag ook nog even geweest. Ze had er veel zin in om volgende week naar je toe te gaan. Ik heb haar gevraagd je begin februari weer mee te nemen naar Nederland, maar Marieke had daar een hard hoofd in. We zien wel.
    Vannacht wordt het hier - 10 graden en morgen wil ik nog even gaan schaatsen.

Nou nog veel plezier daar en jullie ook een goed begin van 2009.

Pa.

• 01 Januari 2009 - 18:34

Gerry:

hallo dames bij deze wensen wij jullie een voorspoedig 2009 en marianne een veilige reis terug naar nederland en natuurlijk malu nog veel plezier met marieke groetjes berry gerry lysanne en nadine

• 02 Januari 2009 - 10:16

Eelco:

Hey Malu,

De beste wensen voor 2009! Wat leuk dat je zo'n leuke reis hebt gemaakt met je moeder!
    't is beter vertoeven aan het strand dan hier aan de ijsbaan ;)
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Veel plezier daar nog en veel succes in 2009!

Groetjes Eelco

• 02 Januari 2009 - 12:38

Marieke :

Hey!
    Leuk om te lezen, ben wel benieuwd naar foto's! hopelijk hebben jullie goed oud en nieuw gehad!?

nou veel plezier nog daar!

Groetjes, Marieke (en frank!)

• 03 Januari 2009 - 20:16

Lieke:

Hee Malu! (en Marianne)

Allereerst een heel gelukkig en gezond 2009! Hebben jullie het daar ook flink gevierd?
    Superleuk weer om te lezen wat jullie hebben beleefd!
    Haha en heb erg moeten lachen om het buffelverhaal, zag het al helemaal voor me!
    Geniet nog even van de laatste dagen samen, en Malu, heel erg veel plezier met Marieke! Ben er van overtuigd dat jullie ook dan een leuke tijd gaan krijgen!

Liefs Lieke

• 05 Januari 2009 - 22:16

Audrey:

Hai malu, eindelijk weer even bericht van mij. Ik as al weer een tijdje naar het buitenland. ( gewoon vakantie met de hele familie) nu weer terug en lees met veel plezier je bericht. Wat maak je toch veel mee zeg. ( heb je al een luipaard gezien?)Wel heel bijzonder dat je dat met je moeder allemaal meemaakt.
    Ik ga de komende tijd verder denken hoe we het een en ander kunnen gaan doen voor de gehandicapte en zorg kinderen van kiandutu. Ik vond het zo goed om te lezen dat jij er al mee verder bent gegaan.
    Nou nog een heel goede tijd en tot horens.
    Audrey