joehoe!!!! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Malu Loo - WaarBenJij.nu joehoe!!!! - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Malu Loo - WaarBenJij.nu

joehoe!!!!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

15 December 2008 | Tanzania, Moshi

Hallo allemaal!!!

Ja ja nu een verhaal vanuit Tanzania! Mama is goed aangekomen vorige week zondag. OP tijd vertrokken, maar ja natuurlijk weer in de file gestaan en maar denken dat ik te laat zou komen, maar goed als ik even na had gedacht had ik kunnen bedenken dat ook daar oip het vliegveld de kenianen traag zijn, duys was nog zat op tijd en mams hoefde niet te wachten! erg lkeuk om haar weer te zien, ze zat meteen al te zweten terwijl dat wij met een trui aan liepen en het voor ons al helemaal niet meer warm was.
snel naar Thika gereden en haar alles laten zien, nou dat was wel even schrikken voor haar, hahahaha. alles vies voor haar. even nog wat gekeletst met de andere vrijwilligers en toen naar bed gegaan. meost ook nog verplaatsen omdat er binnen niet meer genoeg plek was. volgende ochtend klopten de kids al op dedeur, ze waren zoo nieuwsgierig. meteen op haar afgerend en handjes geven, haha! mams meegenomen naar de stad om wat boodschappen te doen ente pinnen. verder op crc gebleven en de tas vast een beetje gepakt.
dinsdag zij ne vroeg opgestaan om brood te smeren voor de kids, daarna naar kiandutu gegaan om kleding uit te delen wat we de avond ervoor hadden uitgezocht! ook nog wat van frank zijn kleding aan kinderen kunnen geven, vooral de voetbalshirts vielen in goede smaak, ook al waren ze wat te groot ze moesten en zouden het aan hebben, haha! dnakjewell frank namens de jongens hier!!
goed in kiandutu kleding uitgedeeld en kon mas ook meteen de sloppenwijk zien waar ik vaak te vinden ben, was ook wel weer er indrukwekkend. daarna hebben wegelunched in de stad en zijn we terug gegaan naar crc om nu echt alles te pakken.
woensdag begon dereis, we gingen samen met Astrid en Beitske op sfarai. Naar Samburu, richting het nooorde, super slechte weg op het laatst./ daar begon de safari meeteen bij binnenkomst van het park op weg naar de camping., en wat voor een camping, gewoon paar tentjes middenin het park ,e cht zoooo super gaaf. een bewaker met geweer erbij natyurlijk, want jke weet het nooit. douchen tussen de bavianen, hahaha! volgende dag ook nog een safari gedaan. zoveel mooie dieren gezien waaronder het luipaard, jaja eindelijk!!! niet helemaal goed, we zagen m zitetn in de boom en toen kwam hij eruit.gelukkig wel een foto, verder olifanten, giraffes, leeuwen, hertjes verschillende soorten...daarna zijn we nog naar een lodge geeest in het park, wildenb we zwemmen,maar dat was te duur, dus maar een drankjhe gedaan aan de rivier met uitzicht op krokodillen.
volgende ochtend op tij op om nog een safari te doen om vervolgens het park al weer te verlaten...helaas...nog een bezoek gebracht aan een samburu village..gekeken hoe de mensen daar leven. vnaf daar vertrokken richting lake nakuru, dat stond ook nog op het programma, alleen duurde deze weg wat langer dan gepland, want de versnellingsbak begaf het....de 1 en 2 deden het niet meer, dat is lastig in vergachtiggebied. dus jaa....dan maar achterwaarts de berg op, haha wat hebben wij gelacghen...in deeerst volgende plaats laten maken, nog mnaar bnet weer onderweg in de middle of nowehere, toen ie het helemaal begaf....gelukkig hulp van n grote truck die ns wilde slepen..helaas na een paar meter deed ie het ook niet meer, met allemaal kenianen de truck de bult op geduwd en een andere auto aangehouden, die heeft ons naar de volgende plaats gebracht, helaas konden weniet door naar lake nakuru, en hebben wedaar overnacht, volgende ochtend met een taxi naar het park, de driver moses bleef acte met de auto om hem daar te laten maken. wij met sam, onze kok, naar nakuru gegaan. met een taxi het park in, een stinkende taxi chauffeur,m die zelf ook op gamedriver weas, hij zag het verschil niet eens tussen een buffel en ee nneushoorn, haha. gelukkig kwam moses terug aan het eind van demiddag enb konden we nog snel een korte safari doen...geregeld dat we een extra nacxht konden bijboeken en hebben we aslnog midden in het park geslapen en konden wede volgende ochtend nog op gamedrive, daar ioo zoooveel gezien, totaal de big 5!!!!!! samen met samburu, echt coool! we oesten officieel om 9u het rak uity, maar mioses had een idee om te zeggen dat de auto stuk was gegaan in het park en daarom niet op tijd, zodat wenbog mooi extra rondje konen doen in het park, nou dat plan heeft gewerkt gelukkig, aha! tegen half 11 wegegreden op weg naar thika, dat was voor hun makkelijker, dus weer terug naar thika wat ik niet verwacht had, kids vreemd te kijken dat ik weer was...nou goed astird en beitske afgezet, toen wij op weg naar nairobi, helaa niet verder gekomen dat de poort, auto begaf het helmaaaal! nou stonden we in thika...uiteindelijki heeft james een van znvrienden met een auto gebeld, die heeft ons afgezet in nairobi bij een hotel tegenover bussttion waar vanmogren de bus naar tanzania vertrok, tickets had james al voo ons geregeld. vanmrgen vroeg vertrokkken richting tanzania! daar zitten we nu!! in een goed hotel, vanmiddag de tickets voor de bus naar dar es salaam geboekt, daar gaan we morgen naar toe! ben benieuwd, daar nog dagje blijven en dan denk ik donderdag anaar zanzibar! we houden julie op de hoogte zodra he tkan!! alles gaat goed, dus niet ongerust zijn, hahaha!!!
(heb het verhaal beetje kort gehouden, zoveel meer te vertellen, dta komt thuis allemaal wel!)

groetjes vanuit Tanzania!!

• 15 December 2008 - 15:30

Susanne:

Hey meis!!!

Wat een leuk verhaal weer!!!!! wordt nu wel erg nieuwsgierig naar Kenia! Wel fijn dat je moeder er is he???
    Nog hele fijne weken gewenst en geniet er samen van!!!

Veel liefs Suus

• 15 December 2008 - 17:10

Shirley:

Daar zit je dan met je moeder :) In 1 week heb je alweer zoveel gezien. Wooow en er is nog zoveel meer te zien. Op naar zanzibar! Geweldig. Heb je binnenkort nog tijd op een paar foto's erop te zetten. Ben erg nieuwsgierig, naar beeld bij al jou verhalen!
    Veel plezier daar met zijn 2en.

Liefs Shirley

• 15 December 2008 - 21:01

Je Vader:

Mooi dat jullie het naar je zin hebben. Met Frank gaat alles wel goed.
    Schema gemaakt samen met Herman wie de katten voer moet geven.
    Nou ik heb er een nieuwe dikke vriend bij. Die Remie kruip direct bij mij op schoot en houdt mij met 2 poten vast, bang dat ik direct weer wegga.
    Verder gaat hier alles goed. Vanavond naar de opening van Nielz geweest en daar Maarten Hammink gesproken en de oudste Koop brother. Vroegen allebij hoe het met jou ging.

Nou bel jullie binnenkort wel weer.

Liefs Je vader

• 16 December 2008 - 04:35

Marieke:

Heeeyyy Meis!

Ik zit nu in de nachtdienst en kan je verhaal mooi even lezen!!! GAAF ZEG! en nu al vol avontuur!! hahahaha dit gaat je moeder nooit vergeten!
    Ik heb vandaag mijn mantoux gehaald...auw..ahhahaah
    Gewoon nog maar een paar weken werken en dan kom ik al jou kant op!!! Voelt echt zo raar...maar heb er super veel zin in! ik ga proberen je vanavond even te bellen!
    Doe Marianne de groeten en ik ben erg benieuwd hoe jullie Zanzibar vinden!!

Pas goed op jezelf!

Veel Liefs Marieke

• 16 December 2008 - 09:09

Jannie:

Dat is even wat anders: Zanzibar! Geniet ervan en heerlijk dat mammie er is. Wat prachtig om de Samburu en Nakuru verhalen te lezen, allemaal zo herkenbaar. Je hebt het allemaal prima voorelkaar. De Kerstmarkt in Bergen was een groot succes, alle engeltjes en kerststalletjes verkocht. Een hele goede opbrengst voor ons goede doel. Koud en voldaan waren we na afloop. Spreek je snel weer en veel liefs, geniet van de Kerst in verweggistan. Kus Jannie

• 16 December 2008 - 12:36

Marjon:

Hoi Malu,
    Wat een avontuur weer en dat is nog maar het begin voor je moeder.
    Heel veel reisplezier verder,ik blijf jullie volgen. Liefs Marjon.

• 16 December 2008 - 12:42

Marieke:

He!

Leuk om te lezen hoe het daar gaat, van frank wordt ik niet echt wijzer. hij komt niet verder dan: het gaat wel goed hahah!
    Het lijkt me wel super gaaf daar..!

Veel plezier nog en groetjes

• 16 December 2008 - 18:25

Ellen:

hey malu!!

wat een verhalen zeg!!! je hebt echt al een hoop meegemaakt en gezien!! dat is wel heel fijn dat je moeder er nu is!! kan je met haar ook al je belevenissen delen!!
    heel veel plezier daar nog!! een hele fijne kerst en oud&nieuw daar!!
    ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

groetjes ellen

• 18 December 2008 - 10:13

Charlot:

Hee malutje!

Wow, wat een binnenkomer voor je moeder! Hahaha, dat zal wel heel erg wennen zijn voor haar denk ik. Wil ze al terug? :P Wel heel bijzonder dat zij daar nu ook is. Geniet er maar lekker van!

Dikke liefs

• 20 December 2008 - 11:45

Je Vader:

Dames,

Hebben jullie de Zanzibarfranjeaap al gezien.

Volgens Wikipedia komt deze aap alleen op Zanzibar voor.

Spreek jullie nog.

Pa.

• 22 December 2008 - 14:33

Frank:

heyhey,

eindelijk een verhaal wat ik een beetje kan volgen en wat niet zo lang is haha..!!
    zijn de voetbal t-shirt toch nog ergens goed voor he..!! hier thuis gaat alles goed en ben druk met werk en druk met die katten ze maken er een bende van ik denk dat ze je missen mam! ben nu eindelijk weer een dagje vrij en dan de heleweek weer met de drukke kerst, en dan 5 dagen vakantie..!!
    heel veel plezier daar nog en maak er wat moois van!
    en pa die aap komt ook voor in nederland heb hem al gezien..! anders moet je eeen x in de spiegel kijken..!!

frank..!

• 23 December 2008 - 20:15

Judith Kiers:

Hallo Malu en Marianne,
    het is allemaal weer heel interessant om te lezen hoor!!! Mooie foto's. Zeg, nog veel succes en ook plezier daar. Fijne feestdagen (hoe t dan, al of niet gevierd wordt).
    Groeten uit Aadorp van Gert, Judith en de kids Kiers

• 25 December 2008 - 11:32

Lieke:

Hee Malu!

Wat een verhaal weer zeg, je blijft daar vanalles zien en meemaken!
    Heel veel plezier nog samen met je moeder! En ook hele goede feestdagen!

Liefs Lieke

• 28 December 2008 - 09:14

Beits:

Haai Malutsje!

Thanks voor je bericht, grappig om nu via onze sites te communiceren.. Zitten jullie nog op Zanzibar? Ben heel benieuwd hoe Tanzania is..misschien dat ik dan toch ook maar es die kant op moet. Heb nog geen nieuws over Mombasa..wacht op een mail met formulieren ed. van de organisatie daar. Ws. ga ik wel 9 jan. die kant op. Wanneer ben jij weer in Thika? 5/6 jan.?

Geniet ervan daar! Groeten aan je moeder!

Liefs, Beits

• 30 December 2008 - 10:27

Gerry:

wij willen jullie samen nog veel plezier toe wensen en natuurlijk fijne feestdagen hopelijk blijft alles goed gaan en zien we marianne in januari weer veilig terug in nederland groetjes berry gerry lysanne en nadine