Kamperen - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu Kamperen - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Kamperen

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

28 November 2008 | Kenia, Thika

Hallo allemaal!

Nou zijn jullie al besneeuwd? Haha, dat is hier dus echt total niet voor te stellen, de zon schijnt hier dagelijks, vannacht weer sibnds 2 weken watregen gehad. Ik zal weer even in her kort vertellen watik heb meegemaakt. Vorige week hebben de kinderen vakabntie gekregen t/m 7 januari. Dus mooi gekkenboel, haha. 35 kinderen thuis. Maar ook wel weer gezellig! Donderdag zijn we weer naar KOP geweest om informatie te geven aan deoudersvan de gehandicapte kinderen die we dinsdag bezocht hadden, en echt geweldig, want op een ouder na waren ze allemaal gekomen. Ze waren erg blij met de huklp die we nu al hadden geboden, alleen kunnen we pas verder in januari, omndatnuy bbijna alles dicht zit ivm de bvakabntie.
SORRY, MAAR IK HEB EEN VRESELIJK ARABISCH TOETSENBORD, VANDAR HET RARETYPEBN
Daarna zijn we nog even richting de stad gegaan om nog wat boodschappen te doen. Bij thuiskomst was Patrick eenvan de kibnderen nog steedsziek. Al vanaf dinsdag aan het overgeven, toen is de huismoeder al met hem naar de dokter gegaan en hadden ze malaria geconstateerd, alleebn kwam hjij thuis met tableteen die volgens mij de vorige keer een kind mee kreeg voor de bof. Dinsdag moest hij weer terug voor eebn 2e spuit, ja als je hierb bij dedokter komt ongeacht voor wat krijg je al eebn injectie,echt belachelijk. Toen kwamenze met eebn nieuwe diagnose, ameba, een of andere worm….vondheterg vreemd.. weer nieuwe tablet, ik heb op gezocht in mijn boek where there is nop doctor in Africa….stonden hele abdere dibngen in bij ameba, voorgelegd aan demensen hier, dat het niet mogelijk was dat hij dat had. Uiteibndelijk zover gekregen om hem meet e nemen naar hetziekenhuis, waar dus wel malaria werd geconstateerd en nu met hele andere maar wel de geode medicijnen, hij was betje boos op de dokter, nui wijweer bnaar huis. Hij hield echt geen eten en drinken binnen,dus ook zijn medicijnen niet. Vrijddag zijn we weer met frida op pad gegaanen hebben we die zwangere vrouw met haar dochtertje die in crc verbleef naar een special tehuis voor zwangere vrouwenen meiden gebracht. Hier is ze hopenlijk beter op haar plek en kan ze gaan bevallen. S ochtendseerst nog in hetziekenhuis geweest om spalken aan te maken voor eeb cvab de gehandicapte kinderen, rare is dat jehierzelf overall en nergens dematerialen moet kopen. Hier is frida voor op pad geweest. Voor beide dingen heb ik sponsorgeld gegeven zodat de vrouw daar kan blijven en een andere jongen spalken kankrijgen eneen speciale zitstoel. Na deze dag terug gekomen meteen bij Patrick gekeken, weer niks binnengehouden die dag, nou toen alles op alles gezet om hem naar een goed ziekenhuis tebrengen waar hij daadwerkelijk geholpen wordt. Hij moet gewon aan het infuus. James en Nelson gebeld,. Uiteinedelijk james meegegaan. Patrick mest meteen blijven….wat we eigenlijk eerder hadden moeten doen. Maarja datis soms lasting hier dat zeniet altijd alles van je aannemen…die hebben we daar achter moeten laten helaas,maar wel beter voor hem.
Zaterdagochtend hebben we met de kleine kids maskers gemaakt erg leuk! Er ware nook 90 vrijwilligers van een opleideing die alles kwamnen schoonmaken bij crc. Daarna zijn we naar het ziekenhuis gegaan, wat fruit meegenomen voor hem, nog steedsbnuiet gfeweldig. Terug in de stad naar een markt geweest om masaai slippers te kopen die helemaal van autobanden zijngemnaakt en die daar terplekke gemaakt worden, wel grappig, de eerste muzungu’s die er daar naar hadden gevraagd.
Terug naar crc enmet james gepraat over een uitje meted kids. Beitske en mij leek heterghleuk om te kamperen met de kinderen, abnders zitten ze 7 weken op crc en moeteb ze werken enzo. James zouhet uitzoeken voor ons,.
Zondag ben ik een uurtje naar de kerk gweest, moisten nog 2 kindern van ons zingen, was keuk om tezien. Dekleinstjes lagenzowa te slapen, veel te lange zit voor hun.
Maandag verschrikkelijk moe, afgelopen nacht begon een Rebecca heel hard te huilen ente schreeuwen, ikkeeruit, ook eebn van de oudste mieden was eruit die zei dat zee en slang had gezien, dacht ow sjit eerst mn bril anders zie ik m niet….terggekomen bleek ze gedroomd tehebben want erwas niks…dit ging zo vanaf half 2 totuur of 5 door elke keer, dus erg slecht geslapen. Gelukkig konden we iets l;anger blijven liggen. Hadden om 9u met james afgesproken om met idris naar Nairobi te gaan naar een epileptisch centrum, we hadden een streeknaam, nou was dus zoeken naar een speldin een hooiberg totdatewr ergens een vrouw in een of ander achterbuurtje de plek wist,een lift gekregen in een gammel klein busje* marieke zon busje waar we altijdom moisten lachen in Turkije, hahaha) dar aangekomen, bleek het alleen op vrijdagochend te zijn…zit je daar met hje geode gedrag..nou dan maar weer terug naar thika…en een andere dag terug. Gelukkig vond idris het allemaal wel grappig in de matatu’s.
Dinsdag opnieuw bnaar Nairobi, moest nog steedsmijn ticket verlengen, anders zou ik over 3 weken alweer naar huismoeten. Na een rit van 2 uur aangekomen op het vliegveld, niemand van britisch airways te bekennen, en verder niemabnd die mij verder konhelpen daar….dacht neeee nietw err voor niks. Helaas wel…pas na 5pm, veel te laatom voor ons nog alleen te reizen…nou maar terug naar Nairobi en ons bedacht naar de masaaimarket te gaan, eindelijk de plek gevonden, geen markt…hij was verplaats, goed daar naar toe gelopen, nee hetisaleen in het weekend….dacht neeeee kan er ook nogwel bij…ze adviseerdenons de city market, eigenlijk geen zinmeer, maar jaw el gegaan…dat gelukkig wel gevonden, door een vieze slagersplek gelopen…wateen stank..uiteinedelijk de souvenirs gevonden..wel een ding kunnen kopen…jaik ga aan de kunst, haha een schilderij. Tegen 4pm maar een matatu gezocht naar thika zodat we op tijd thuis zouden zijn./ dat wel gelukt, met keiharde muziek.
\s avonds hoop nog geregeld met James, want hetgoede nieuws is dat we met alle kinderen, behalve de 3jongsten gaan kamperen!!!!!!!! We gaan naar lake naivasha, een groot meer met vogels en nijlpaarden. Zwembad bij, gaan zelf spelletjes organiseren! Dit gaikvan mijn laatste sponsorgeld doen…..alleen heb ik niet genoeg waarschijnlijk..dus mocht je van je geld afwillen..de kinderen bieden zich met een grote glimlach vrijwillig aan…..nee zonder gekheid…ga het goed besteden dit weekend om de kinderen een korte vakantieaan te bieden…dus mensen…doeeens gek en denk aan deze lieve kinderen die het moeilijker hebben danjullie allemaal daar….
Hoedan ook we gaan kamperen, leuke afsluiterook meteen met de kinderen,wantjahetis al bijna zover en dan komt mams al, tijd vliegt echt voorbij! En ga er wel allesaan doe nom nog watt e gaan doen in februari…dus ben bang dat jullie nog wat langer moeten wqachten voordat ik terugben, sorry!!!
Gisteren nog met 2 kindern naar de dokter gewest, Rebecca had weer snachts wakker gelegen omdatze overall slangen zag…je moet hierook uitkijken voor hersenmalaria…allemaal dingen waar je in NL nietover na hoeft tedenken..hier dyuswel…en nog kind Mwangi met verdenking van malaria. Rebecca bleek diepe oorinfectie t hebben, dat waarschijnlijk kanzorgen voor de dingen die ze in haar hoofd haald en nog een lichte longontsteking….met het gevolg dat we duieook naar het ziekenhuis hebben moeten brengen,. Ze staan nu beiden onder controle van een geode kinderarts gelukkig. Ze liggen opdezelfde afdeling tegen over elkaar. Hetisecht erg date r nu 2 kinderen in het ziekenhuisnlggen. Soms denkjewel of jewekl goed gehandeld hebt, maar aande meeste dingen kan je niks doen….en deze dibngen gebeuren hiernou eenmaal…zo moeilijk om soms meted mentaliteit van de mensen hier om te gaan..ook in het ziekenhuis….kind dat 5 dagen overgeefd, een ei geven…en cake..doe je toch niet…zitten ze je raar aan te kijken…
Mwangi blijkt lichte vrom te hebben, met medicijnenissie weer helemaal de oude..helaas kunnen Patrick en Rebecca niet mee kamperen, mnaar gaan we andere keer wat leuks mee doen!

Nou denkdat dit het welweer is voor vandaag….gaan nog wat dingen voorbereiden voor het kamperen, das nietniksmet zoveel kibnderen, hahahha! Heb er nu al zin in!
Voor de mensen die nog wat willen geven dit is het rekeningnummer:
46.87.52.196 abnamro

jullie horen snel weer van mij!! Fijn weekend alvast!!

Veel liefs vanuit Afrika

  • 27 November 2008 - 11:03

    Shirley:

    Ey
    Leuk weer een verhaal.
    Zit nu opwerk, eerste deel gelezen, maar de OK is bijna klaar!
    Lees de rest vanavond!
    Veelplezier daar.
    Kus,liefs Shirley

  • 27 November 2008 - 11:30

    Hubert:

    Dag malu!

    Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen. En wat goed dat je dit doet! Tijdens de Shoestring vakantie vertelde je al over je overwegingen weer vrijwilligerswerk te gaan doen. Als ik je verhalen zo lees en de vrolijke foto's bekijk, krijg ik er gewoon zin in om ook zoiets te gaan doen. Geweldig.

    Nog veel plezier en succes daar!

    Hartelijke groet,

    Hubert (van de shoestringreis, zomer '07).

  • 27 November 2008 - 11:59

    Je Moeder:

    Hoi Malu
    Allereerst wil ik even zeggen dat ik super trots op je ben dat je dit allemaal doet.Wat een verhaal weer.Met je ticket is het gelukt om het om te boeken naar 9Febr.Maar ja denk dat ik het nog wel een keer om moet boeken jou kennende.Harstikke leuk dat je met de kids een paar dagen weg gaat hebben ze verdiend.
    Ja voor mij schiet het op heerlijk heb er veel zin aan.Ik zie je 7Dec. en ik bel je nog.
    Dikke Kus Mij.

  • 27 November 2008 - 13:40

    Jannie:

    Zo Malu, er gebeurt weer heel wat in Thika en in CRC, je bent er wel heel druk mee, zijn jullie nog steeds met z'n tweetjes? Vandaag sprak ik Astrid nog even en ze verheugt zich heel erg om zich zondag bij jullie aan te sluiten. Fijn dat de gezondheidspost nog even open blijft, daar heeft ze wel veel interesse in. Maak er een mooi kampweekend van, gezellig hoor met alle kids op pad. Beterschap voor de anderen. Rebecca heeft denk ik heel veel meegemaakt en zal in haar dromen nog vaak nare dingen zien. Knuffel haar maar even extra. Lieve groet en tot horens, ik blijf jullie missen! Jannie

  • 27 November 2008 - 23:58

    Audrey:

    Wat is het leuk om al die verhalen weer te lezen. wat goed om te horen dat jullie met die gehandicapten kinderne bezig zijn en dat al die moeders gekomen zijn echt heel bijzonder. ik heb zo zin om er weer naar toe te gaan.
    Ik bel je eerdaags op.
    Groet en geniet van het kamperen.

  • 29 November 2008 - 10:33

    Stefanie:

    Hee Malu!

    Wat een verhalen, je maakt veel mee daar zo te lezen! Echt goed hoe je zo voor alle kinderen inzet.
    Je mams komt ook al snel, zul je vast veel zin in hebben! Geniet er van samen!!

    Veel liefs,
    Steef

  • 29 November 2008 - 10:52

    Jopy:

    Hoi Malu, je kent me niet, maar ik was vrijwilliger in crc van dec 07 - feb 08. Ik lees altijd je verhalen en vind het echt super wat je voor de kinderen doet! Ga zo door en geef iedereen een dikke kus van me! Heel veel plezier nog.

  • 29 November 2008 - 13:49

    Marieke:

    Hey Meis!!!

    Ik ga mijn best doen om nog wat geld voor Afrika te kunnen krijgen! Want deze goede projecten moeten gewoon doorgezet worden! Super dat je zo enthousiast bent en dat je met de kids op vakantie gaat!!
    En hoe was het om in zo'n mini mini mini busje te zitten...?! hahaahhahaah

    FF vraagjes.. moet ik geen mutiple visum aanvragen zodat je zo van Kenia naar Oeganda/Tanzenia kunt reizen..?!
    En Suzette wil ook graag weer naar Afrika en die leek het weeshuis waar jij werkt erg gaaf. Heb jij een site welke ik aan haar kan geven waar ze informatie kan vinden..?!
    Je moet het me laten weten als ik vanuit Nederland wormen kuren of andere kuren mee moet nemen...hahahahaahhahaa ;)!!!!

    Geniet van jullie vakantie en hopelijk heb je er spoedig wat geld bij!

    Tot snel!!!!!!!

    Liefs Marieke


  • 29 November 2008 - 20:04

    Gerda Peters:

    Hoi Malu.wat een verhalen zeg het is fijn om te lezen dat je zoveel goeds kan doen maar dat het soms moeilijk is geloof ik meteen.
    Ik had het er van de week nog over met Hannah op het werk ik moet nog zien dat ze al terug komt. en zie nu word de ticket alweer verlengd.
    Ik wens je een goede kampeer tijd toe en heel veel goeds.
    Lieve groetjes Gerda.

  • 01 December 2008 - 19:50

    Jolanda :

    Hoi Malu ,
    Wat een verhaal weer over de kinderen en ja zeker meer dan vreemd om zo'n ziek kind cake en ei te geven !!Geweldig dat je gaat camperen met de kinderen en dat je maskers hebt geknutseld . Jij was toch mijn collega met 2 linker knutselhanden (zoals je dat zelf altijd noemde )? Niks van waar dus!! Hier zitten we in de adventstijd en komt de Sint er al bijna aan, pff druk,druk,druk ha ha . Nou dat verbaasd mij niks dat je ticket verlengd is maar, je komt toch wel weer richting Nederland!? Ondertussen begint het hier al wat kouder te worden en hebben we zelfs al sneeuw gehad en een gladheid niet normaal meer, dus zeker geen zon. Nou ik wens je een hele fijne kampeertijd met de kinderen toe en pas meer dan goed op jezelf. Groetjes van Jolanda vanuit een koud en miezerig Zeist, brrrr.

  • 02 December 2008 - 13:29

    Robert:

    Heey Malu,
    Leuk om weer eens wat van je te lezen. Zo te zien heb je het wel naar je zin daar! Ondertussen ben je denk ik al wezen kamperen, dat lezen we binnenkort dan wel weer.. Veel plezier nog daar! En niet al te lang weg blijven hè, anders gaan ik je echt missen ;)!

    Kus

  • 02 December 2008 - 18:36

    Je Vader:

    Lieve Malu,

    Geweldig dat je dit allemaal doet. Ik denk niet dat ik er geschikt voor zou zijn, maar het is maar goed dat er mensen zoals jij zijn.
    Wat ik uiteraard als vader minder vindt is je twijfel of je wel in februari terugkomt.
    Maar goed, dat is nu eenmaal zo en je moet maar doen wat je hart te ingeeft.

    Bel je snel en zal een bedragje overmaken.

    Je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 77365

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: