pole pole - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu pole pole - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

pole pole

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

08 November 2008 | Kenia, Thika

Haaaj allemaal!!!

ZO eindelijk weer op internet, blijkt wel dat ik erniet zo heel veel tijd voor heb. PLannen lopen hier toch steeds weer anders..
Vorige week vrijdag voor het laatst bericht geplaatst, zal vanaf daar wel weer even verder vertelle nzodat jullie weer helemaal op de hoogtew zijn van al mijn belevenissen, en jha die houden maar niet uit..haha. gelukkig maasr, anders zou het een hele saaie bedoeling worden,

vorige week zaterdag ging erg vroeg de wekker, want 2 vriendinnen van jannie gingen weer richting nederland, die hebbemn we uitgezwaaid. toen weer snel naar bed om nog even de ogen dicht te kunnen doen. om 7u stonden de kinderen op, wij ook wantr we hadden een verrassing. We hebben dekinderen een dagje mee uit genomen. We hadden 2 matatu's geregeld en de jongens van crc om ook mee te gaan, anders kom je hganden te kort met 32 kinderen. we zijn naar Nairobi gegaan, naar het national park. daar hebben weeerst buiten gegeten en toen een safariwalk gedaan, soort dierentuin iidee...weet je wat dekinderen het l;eukste vonden.....de vissen in de vijver...ja echt ongeofelijk. hahahaha. Vanaf daar zijn wedoorgereden naar Bomas of Kenya, dat is een park waar alle stammen van kenia een dorpje hebben die je dan kan bekijken. daarnaast is er een theater waar we zijn geweest. daar treden alle stammen op met hun traditionele dansen en gezang, er gleuk om te zien!! de kinderen genoten er duidelijk van. Ook goed voor hun om eens wat anders te doen ook, in crc moeten ze ook erg veel doen, en het is ook goed hoor, omdat ze het moetenleren voor als ze straks voor zichzelf en misschien een gezin moeten zorgen. maar nu mochten ze even weer helemaal kind zijn en dat is zeker weten gelukt! geeft wer een goed gevoel. ook hier heb ik sponsorgeld voor gebruikt! we waren wat later thuis dan gepland, omdat het erg druk was rondom Nairobi. thuis snel gegeten, kids waren erg moe, snel naar bed dus.
zondag zijn ze eerst naar de kerk gweest, daarna hebben webuiten gelunched, we haddennog lekkers over van zaterdag, kids weer gesmuild en voor het eerst echt daar buiten gegeten zeiden ze. er was geen huismoeder duys hebben we het zelf maar besloten, haha! Daarna hebben we spelletjes met ze gedaan. Marjon had nog twister, was erg lachen!
Maandag zijn Marjonm en ik met James naar Nairobi gegaan. Naar Kibera, na Soweto(Z-Afrika) de grootste sloppenwijk van Afrika. Errst hier naar de supoermarkt gegaan om voedselpakkettten samen te stellen, ook hier weer sponsorgeld voor gebruikt, en toen met de taxi richting Nairobi. sBij aankomst eerst nog 10 minuten dwars dor de sloppenwijken gereden, deuren op slot, ramen zo veel mogelijk dicht,. blijkt toch wel wa gevaarlijker te zijn daar dan hier KIandutu. We stopten bij een jongerenproject die ons gingen begeleiden door de slumbs. we hadden 6 pakketten gemaakt, en bezorgd bij 6 'gezinnen' . ook hier weer de huisjes binnen, het stonk echt vreselj overal, zoooo vies., dacht dat kiandutu erg was, maar dis nog veel erger. toen we dat bezorgd hadden zijn wenaar het uitkijkpunt op de spoorlijn gelopen die dwars door kiandutu loopt( ook vanb de film constant gardner ofzo) stonden we daar op..ineens whha the train is coming. dat ding gaat 2 keer per week ofzo, heel toevballig nu ook...zo gaaaf..sta jhe daar langs de kant raaast dat ding voorbij..al dat zand stuiven, haha, wel weer er gleuk om te zien! zo'n mooi gezicht!
op deterug weg naar Thika zijn we onderweg gestopt bij een tehuis voor achtergelaten kinderen en erg veel baby's. rondleiding gehad, en meteen wat kinderen ook gevoed. haha, leek wel of ik weer in ghana zat met al die kleintjes. vanuit dit huis probere ze veel adopties te regelen. wel zielig als jew eet dat ze een paar maanden zijn en ergens op straat gevonden worden. Bah!
bij terugkomst was err een nieuwe vrijwilligster, Beitske, gekomen. Helaas zonde tas, die stond nog in Amsterdam. Zer komt uit Frtiesland en is 23 jaar, dus ben niet meer alleen~! gaat helemaal goedkomen!
dinsdag zijn we met zn 4en, jannie, marjon,beitske en ik naar 14 falls geweest. dat zijn watervallenhier in buurt. erg mooie omgeving daar! zoals de mesten van jullie ben ik een held op sokken wat betreft water....nou heb me van mn goede kant laten zien en meegegaan. eeerst in een gammel bootje riviertje overgestoken, toen richting watervallen oiver keien geklommem. bovenaan had j een er mooi uitzicht, alleen toen kwam het ergste we moesten brede rivier met stroming en veel gladde keien oversteken...ik dachr dat ik echt 7 kleueren scheet, ik heb spieren gebruikt waarvan ik nooit wist dat ik zehad...pfff...gelukkig wel 2 kenianen mee die ons begeleidde...denk dat ie geen hganden meer over hebben van het knijpen, hahaha! maar...het belangrijkste hebben het gehaald zonder te vallen. mu nog wel last van een verrekte spier, haha!
tgeen de middaf warenm we weer terug op CRC en zijn jannie en marjon nog even naar blue post geweest, en ik heb beitske de stad een beetje laten zien en meteen doorgelopen naar school om dekids op te halen!
woensdag ben ik met jannie en marjon naar kop gweest. dit keer een beetje mijn creativiteit laten zien. haha, maar niet heus. met jannie in het kjlasje geweest en wat geknutseld, en nee het is toch niet echt wat voor mij, hahah! wel leuk om de kinderen zo bezig te zien hoor! daarna nog even naar de stad gehgaan voor wat boodschappen en hebben foto's op cd gebrand, die zij ook doorstuurt naar huis, dus als jullie willen kunnen jullie alvast wa bij mams thuis zien!
ook was het vandaag DE dag voor de kenianen, de verkeizingen in US. die Obama komt hier uit Kenia althans zijn ouders ofzo. nou goed hij had duys gewonnen en het was donderdag een nationale vrije dag...dus donderdag hadden we alle kinderen thuis! we hebben omdat get ook marjons laatste dag was en bijna voor jannie een beetje een 'feestdagje' gehad. 's middags hebben weeen speurtocht voor de kinderen gemaakt., hebben ze in groepen gelopen en vragen beantwoord, dsit vonden zeerg leuk! ze vroegen meteen wanneer we het wer gingen doen met andere vragen, hahaha! 's avonds een klein feestje ook de huismoeder was jarig. dus wat gezongen enzo! daarna zijn we nog naar de plaatstleijke kroeg geweest, goh wat grappig..leek weerl een of andere schuur..met afrikaanse muziek, welerg gezellig.
vrijdagochtend marjon uitgezwaaid, die is intussen weer op nederlandse bodem. met jannie heb ik de kinderen naar school gebracht in de stromende regen, en ja dan is hiet meteen een enorme modderpoel, dus kids al vies voordat ze op school waren en onze broeken en schoenen erbij! thuisgkomen wat gegeten en klaargemaakt., zijn jannie, beitske en ik naar Umoja geeweest, de andere sloppenwijk waar we in de eerste dagen die kinderen mee hebben genomen. hier zijn we naar het schooltje geweest, niet zo lang hoor, want we moesten alweer door naar KOP. hier in de sloppenwijken nog mooie foto's gemaakt en bij een vrouwtje georbeerd een chapati te maken samen met jannie, helaas lukte ons het niet. heb er maar wel een gekocht, zodat ze wat geld kon verdienen. zo apart om daar te staan met de mensen.. in kop hebben we wat rondgekekenm omdat we nietzoveel tijd hadden, niet zoveel gedaan. vanaf daar zijn beitske en ik met de boda boda rechtstreeks naar school gegaan(opgrijdag zijn ze altijd eerder vrij om 14u) komen we daar hoorden wevan een van deoudere kinderen dat de kids al naar huis waren gegaan....hebben zeniet gewacht op ons..erg vcaag..wij snel naar huis elopen, stel dat er wat gebeurd was onderweg...maar bij thuiskomst waren ze er gelukkig allemaal veilig. ze hadden snel gedouched, want jannie wilde met de kleinsten naar het nieuwe CRC. hadden een matatu geregeld, en zijn we daar naar toe gegaan met 14 kinderen. zijn wenog met de matatu vast komen te zitten in de modder, stuk moetenlopen met de kids. gelukkig met een hoop mankracht hebben ze hem eruit kunnen duwen/trekken en konden we naar een uur weer veilig naar huis! ze hebben een begin gemaakt met de muur..ben bnieuwd wanneer we gaan verhuizen!
gisteravin was jannie haar laatste avond, met zn allen gedanst en gezongen, was eg gezellig!
vanorgen weer vroeg eruit om Jannie uit te zwaaien, toen zijn we weer ons bed in gedoken en een beetje uitgeslapen. met de kinderen dekamers en kleding opgewruimd, nu ff op internet want vanmiddag is er een voetbalwedstrijd hier in het stadion daar gaan beitske en iki met de oudste groep jongens naar toe! vinden ze vast erg leuk, ze weten nog van niks, gaan wehjun straks vertellen! zo nog even boodschappen doen!
nou jullie zijn weer beetje op de hoogte van afgelkopen week! komende week zal ik niet op internet gaan, ma, di, woe en do zijn dekids vrij want er zijn examens, ook een van de meiden uit crc moet examens doen, maar die hgaat hetzeker wel halen! woensdag gaan beitske en ik met de trein naar Mombasa, wehebben 2 jongens van hier uitgenodigd om mee te gaan, hebben nog geen definitief antwoord, maar denk wel dat ze het doen! hun komen dan 2 dagen en wij blijven tot zondag en nemen dan de trein weer terug! lekker er wer eventjes tussenuit! jullie hiren snel hpe het geweest is!!!

liefs mij

  • 08 November 2008 - 11:08

    Bastiaan:

    Hey Malu,

    Leuk verhaal weer! Je maakt weer genoeg mee ;) veel plezier in Mombasa!

    Groetjes Bastiaan

  • 08 November 2008 - 13:46

    Marieke:

    echt waar niet te geloven wat jij daar allemaal mee maakt!!!! echt zo super!!! ik hoop dat jij je dagboek ook bijhoud.... want anders raak je helemaal in de war met alles wat je doet en ziet! Ik en mijn ouders hebben je kaartje ontvangen! super leuk en bedankt!!!

    Fijne dagen gewenst deze week en ik spreek je snel weer!!!

    (K) Marieke

  • 08 November 2008 - 14:17

    Marjon En Rein Visscher:

    Hoi Malu,
    ik ben weer thuis,het is heel vreemd en stil,maar ook wel weer heerlijk.en koud hier.
    DE foto's op de CD zijn goed hoor,zal ze gauw opsturen.
    Veel plezier in Mombassa,ik wou dat ik er ook was.
    Doe de groeten aan iedereen,ben de simkaart van mijn telefoon
    kwijt,kan nog niet smsen.
    groetjes Marjon

  • 08 November 2008 - 14:57

    Je Moeder:

    Hoi Malu
    Ja echt weer super leuk het verhaal.Lig helemaal in een deuk weet helemaal hoe jij je voelde om dat water over te steken hahaha.Je maakt echt veel mee daar.Ik hoop dat ze fotoooos er snel zijn ben heel benieuwd.Ja en ik heb ook je kaartje ontvangen heel leuk bedankt daarvoor.Heel veel plezier deze week en wacht weer op je volgende bericht.

    Dikke Kus Mij.

  • 08 November 2008 - 16:07

    Jolanda .:

    Hoi Malu ,
    Jeetje wat een avonturen maak jij mee zeg en ja lachen om zo'n rivier over te steken . Dat zou ook niks voor mij zijn hoor of ik zou me aan de eerste de beste(knappe)Afrikaan vastklampen ha ha . Jammer van het knutselen want ,ik dacht die Malu komt terug met van die prachtige Afrikaanse knutsel ideeen maar, helaas.Wat triest al die armoede en viezigheid, je weet het wel maar in het echt zien is toch wel even een ander verhaal .Aan je verhalen te lezen ben jij zelf volgens mij wel helemaal goed te pas ha ha .Geweldig dat je tussen de drukte door ook wel tijd hebt om leuke dingen te doen of om hier en daar eens wat te bekijken . Geniet en ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal .Lieve groet van Jolanda .

  • 08 November 2008 - 19:09

    Shirley:

    Zo weer een lang verhaal!
    Hallo Malu,
    Druk druk druk, altijd wel iets te doen, en elke dag weer nieuwe indrukken. :D Je vermaakt je wel.
    Succes daar.
    Marieke en ik vermaken ons ook wel, gisteren lekker uitgeweest.
    Veel plezier.
    Liefs Shirley.

  • 09 November 2008 - 19:38

    Jannie:

    Dag Llieve Malu, wat mis ik jullie allemaal toch, het is gek om hier te zijn, in gedachten leef ik nog in Thika, wat hebben we een leuke tijd gehad en wat hebben we veel gelachen. Gisteren Audrey weer gezien en een wijntje samen gedronken en gepraat over alles wat we hebben ondernomen en over ons in de slaapkamer waar we toch wel veel pret hadden. Het is hier koud, guur en nat, warme kelren aan en de kachel aan. Wat leven we toch in een andere wereld. Ik ben zo blij dat je Beitske daar bij je hebt, want de andere twee brengen geen verlichting in het werk, jammer hoor. Geniet van je Mombassa tour met de jongens en Beitske. Het gaat helemaal geweldig worden, als Jeff maar geen witte sokken aandoet.... Liefs en dikke zoen van Jannie

  • 09 November 2008 - 21:00

    Je Vader:

    Gisteren uitgebreid met je gesproken. Je bent dan zo dicht bij maar ook weer zo ver weg.
    Nog vergeten te zeggen dat ik ook een kaartje van je heb gekregen.
    Het is hier inderdaad erg koud en nat.
    Geniet er nog maar an, bel je wel weer volgende week.

    Pa.

  • 10 November 2008 - 10:27

    Simone:

    Hee Malu,

    Pff er komt geen einde aan de indrukken die je op doet en dingen die je mee maakt, maar wat ontzettend gaaf voor je!!
    Hoop dat het met jouw persoonlijk ook allemaal goed gaat en dat je niet al te vermoeid bent, want zie dat je erg veel doet en veel vroeg eruit moet :D

    Heel veel plezier in Mombasa, en kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs,
    Simone

  • 10 November 2008 - 17:27

    Frank:

    heyhey...!!

    wat een leuk verhaal weer, ik moet er wel veel tijd voor nemen om het alllemaal te kunnen volgen met dat halve nederlands van je maar goed dat heb ik er dan maar weer voor over..
    ben al ander halve week gestopt met roken dus dat gaat ook goed. en bedankt voor het kaartje en het zal wel goed komen met marieke..
    veel pezier daar..

    kus je grote broer

  • 10 November 2008 - 22:19

    Charlot:

    Lieve Malu!

    Wat lief dat je een kaartje hebt gestuurd! Dankjewel, superlief! Wat doe je veel leuke dingen met de kinderen. Waren ze wel vaker dagjes uit geweest? Zo te lezen, kan je echt veel voor ze betekenen. Ik ben trots op je! En wat tof dat er een nieuwe vrijwilliger is gekomen, wel zo gezellig ;)

    Meis hou je taai! Ik denk aan je!

    Liefs

  • 12 November 2008 - 17:26

    Je Grote Broer:

    zo..!
    eindelijk 2 uur later maar je foto's staan er op!
    hoop dat je er zo blij mee bent!
    X

  • 13 November 2008 - 10:14

    Gerry :

    wat een geweldig verhaal en wat een mooie foto"s groetjes uit velp

  • 13 November 2008 - 18:20

    Familie Steenkamp:

    Hallo Malu,Wat leuk deze site.Herman heeft net bij ons gegeten en attendeerde ons hierop. Erg leuk die kindjes, natuur en omgeving. We houden je site in de gate nen de groeten van ons hier uit Almelo.

  • 14 November 2008 - 08:53

    Dave:

    hey m!

    hoe issie daar nu?
    ik stuur je nu het eerste berichtje vanuit afghanistan?:P
    ik hou niet zo'n mooie site bij hoor, doe het maar gewoon met mijn hyves.
    hier loopt alles prima, hebben de taken nu volledig overgenomen en het is allemaal goed te doen.
    vanaf morgen(15-11) krijgen we onze eigen "kamer" hier, dan kan ik me dus lekker gaan settelen....

    weet niet wat voor jou het makkelijkst is om elkaar een beetje op de hoogte te houden?
    smsen kan ik iig niet meer, heb hier geeen mobiel.
    je mams had je al een smsje gestuurd dat ik goed was aangekomen enzo, dat wist je dus al;)

    nou ik ga er ook een niet al te lang verhaal van maken, als je online komt moet je zelf ook weer een heel verhaal typen dus hier hou ik het bij....

    doe rustig aan daar en tot snel maar weer:)

    xjes dave

  • 15 November 2008 - 10:44

    Susanne:

    Hey!

    Wat een mooie foto's en verhaal!!
    Je fototoestel doet het super zie ik!!
    Zo krijgen we een beetje beeld bij je verhalen.

    Leuk!!

    Veel plezier nog!

    Groetjes

  • 16 November 2008 - 14:59

    Bram En Truus:

    Johan is nu hier en heeft ons de foto's laten zien.
    De groeten uit de Harbrinkhoek

  • 16 November 2008 - 16:26

    Moeder Van S. V Honk:

    Ha Malu, Susanne vertelde over jou belevenissen daar in Kenia.Ik vind het erg leuk om ze te lezen en je avonturen te volgen.Nog een fijne tijd toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 77340

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: