Joehoeee!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu Joehoeee!! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Joehoeee!!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

06 Oktober 2008 | Kenia, Thika

HIer dan mijn eerste bericht vanuit Kenia!! Veilig en wel aangekomen vrijdagavond. Vlucht is allemaal goed verlopen, naast Nederlanders gezeten die een reis bij Djoser hadden geboekt. Om 21 uur Keniaanse tijd geland en moest eventjes wachten bij de paspoortcontrole, was gelukkig ook allemaal goed! Ik kwam aanlopen bij de baggageband, en daar kwam mijn grote tas al aan, beter kon niet, haha! Dus mam en Marieke het kan niet missen daar op het vliegveld! Echt makkelijk en klein! Gelukkig sond ook Nelson mij op te wachten en konden we naar de auto. Dat is al een hee belevenis op zich, veilig aankomen in Thika in het donker met alle gaten en hobbels en ook nog eens links en rechts inhalen en worden ingehaald. Tegen 22.30 kwam ik aan in CRC, de kids die er zijn lagen al te slapen., Er zitten er nu 15, er zijn er nog een aantal op bushcamp, dat gesponserd wordt dopr de KLM, zij komen vanmiddag terug en kan ik hun ook bter leren kennen. Zaterdag mocht ik gelukkig wat langer slapen, ik was echt kapot van de hele reis en een hele nacht geen slaap. dus tegen 9.30 er aan gewaagd om uit bed te gaan. Daar stonden wat kids vreemd te kijken dat er nog een vrijwilliger was, maar ze waren blij mij te zien gelukkig! Op dit moment is er nog een stelletje uit Schotland. Op de dag dat hun kwamen zijn 2 andere vrijwilligers gaan reizen, zij komen de 15e terug. Dit was wel evenb lastig, omdat er geen overlapping was en dus geen overdtracht. Dat stelletje(amanda en kiran) heeft dus alles zelf uit moten zoeken, wan niemand verteld je over hoe en wat. iK neem het mar van hun over en de rest vragen want anders kom je er niet. Zaterdag zijn we bij het huis gebleven. de kids buiten gespeeld, gehlopen om het eten voor te bereiden en met de kidneren gespeeld. We hebben een meeting met Nelson(de manager) gehad over de planning voor komende week. Nou ik hoef niet stil te zitten. gelukkig konden we ';s avonds op tijd naar bed, wat ook wel nodig was. Zondagmorgen om 8u op, de kindren klaar maken voor de kerk. Met zsn allen naar de kerk gelopen, zit vlakbij en we zijndaar gebeleven in de kinderklas zeg maar. daarna gingen ze naar de grote kerk, maar dat heb ik maar even achterwege glaten, ha al een houtemn kont van alleen daar al zitten. s middags hebben we de kids meegenomen naar Blue post, een hotel/restaurant met een speeltuin,. daar hebben ze zich prima b\vermaakt! EErste ervaring met de matatu, dat ding mag in NL de straat nit op, en als het mocht met hooguit 13 mensen, wij konden er zat in met 15 kinderen, 4 volwassenen en de bestuurder nam nog wat vrienden mee, maar met een leuk afrikaans muziekje en vrolijke kids maakte het allemaal niet meeru it! ZOndagavond naar het eten mochten de kids nog even wat tv kijken en zijn ze naar bed gegaan. Ik had nog even een smsje gestuurd met mijn nieuwe nummer(wat ik nu niet bij mij heb:( ) maar misschien dat mams het even wil doorgeven?? OOk het adres weet ik niet, neem ik de volgende keer mee..we zijn namelijk net bij het nieuwe huis wezen kijken, waarshcijnlijk maak ik de verhuizing nog mee:) ziet er erg mooi en ruim uit! Soorr van boerderij met allerlei dieren er omheen. Er was een man met een auto, Nelson was zo slim om de sluetels te vergeten, en we mochten gelukkig mee terug en hij heeft ons hier bij hget internetcafe afgezet. vandaar zonder spullen.. vanmiddag gaan wer ngo kleding sorteren voor de kinderen die straks terug komen van de bushcamp. MOrgen gaan we naasr de sloppenwijken. We hebben een planning emaakt, Nelson laat ons de meeste projecten een keer zzien, en kunnen daarna zelf kijkn waar we willen helpen en kunnen er dan ok zel naar toe gaan.
Ben dus eerg benieuwd. Dit is even snel een slordig van de hak op de tak bericht, haah. maar voorda hieer alles uitvalt heb ik alles er op staan!
Ik ga zo snel mogel;ijk weer wat proberen te mailen...als ik tij dheb! hahaha

liefs mij

  • 06 Oktober 2008 - 09:37

    Susanne:

    Hey meis!!

    Jeetje alweer veel gezien en gedaan dus sinds je daar bent! Niet stil gezeten dus! Ben blij dat je veilig bent aangekomen! Zal wel weer even wennen zijn...maar vast weer helemaal top!

    Kijk uit naar je volgende berichtje!

    Liefs Suus

  • 06 Oktober 2008 - 09:50

    Jetty:

    Hee malu,

    wat super gaaf dat je weer zo'n mooie trip maakt! Ik zou dat ook graag weer een keer gaan doen:). Heel veel plezier daar en ik zal je verhalen volgen!

    liefs jetty

  • 06 Oktober 2008 - 09:56

    Je Moeder:

    Hoi Malu
    Nou dat is weer een heel verhaal.Je hebt genoeg te doen daar dus.Ben blij iets te lezen van je.Je vermaakt je wel.Ben nu al weer nieuwschierig naar je volgende bericht.Nou ik ga zo even de prikkies ophalen voor het grote avontuur.Veel plezier nog en spreek je wel weer.
    Dikke Kus je Moeder

  • 06 Oktober 2008 - 10:55

    Dave:

    hey !

    fijn om te horen dat je goed bent aangekomen daar! jij vermaakt je daar dus alweer prima zo te lezen....
    nou ik wacht je volgende berichtje weer af! niet te lang mee wachten he ;) ik ben over een klein maandje ook weg dus....
    nou tot horens maar weer!

    xxx dave

  • 06 Oktober 2008 - 11:31

    Charlot:

    Wauwww Malu!

    Dat klinkt supervet! Wat grappig dat je in hetzelfde huis slaapt waar de kinderen ook slapen. Wel goed dat je daar hard nodig bent, je bent er tenslotte ook om echt iets te betekenen. Hoe oud zijn de kinderen ongeveer? Zit er veel leeftijdverschil tussen?

    Ik heb hard aan je gedacht hoor, dit weekend! 'Hoe zou Malu het hebben?' Gelukkig klink je erg positief! Wat grappig die matatu's! Zijn het een soort van trotro's?

    Meis, ik reis in gedachten met je mee!

    Liefs Lot

  • 06 Oktober 2008 - 15:12

    Simone:

    Hee meis!
    Wat leuk dat het allemaal goed gaat! En dat de reis goed verlopen is!! Kijk nu al uit naar je volgende berichtje!

    Liefs,
    Simone

  • 07 Oktober 2008 - 07:05

    Robert:

    Mamalulu!
    Zo te zien heb je het goed naar je zin daar! Veel plezier nog en geniet er maar van. I benieuwd naar al je verhalen, dus ik zou je site in de gaten houden :).. doei doei kus

  • 07 Oktober 2008 - 07:13

    Ruud:

    Ben blij dat je goed bent aangekomen! Meteen mooie afrikaanse ervaringen dus! Veel plezier, succes met je job en hoor snel weer van je.
    X

  • 07 Oktober 2008 - 07:56

    Ellen:

    hey malu!!

    Leuk om je bericht te lezen!! gelukkig is je reis goed verlopen en ben je goed aangekomen! Ik blijf je berichten lezen, ben benieuwd naar het volgende bericht! Heel veel plezier en succes daar!! Geniet van je reis!!

    liefs ellen

  • 07 Oktober 2008 - 12:30

    Je Vader:

    Mooi bericht, en inderdaad genoeg te doen. Kun je je telefoonnummer nog even SMS'en want het lukt ons niet je te bellen.

    Spreek je nog.

    Pa

  • 07 Oktober 2008 - 12:50

    Gerry:

    wat een verhaal en wat een ervaring om daar te zijn hopelijk blijft alles goed gaan
    groetjes van gerry berry lysanne en nadine

  • 07 Oktober 2008 - 14:13

    Marjon:

    Hoi Malu,
    Ik zie je morgenavond,ben heel benieuwd.Spannend hoor.Groet marjon.

  • 07 Oktober 2008 - 15:28

    Marieke:

    Hey Meis

    Goed om te horen dat je goed over bent!!! Volgens mij gaat het helemaal goed komen daar! Al vele plaatjes geschoten?! Geniet er van en tot snel!

    Kus Marieke

  • 07 Oktober 2008 - 15:42

    Ria Bakhuis:

    Hallo Malu, wat leuk om al iets van je te horen uit het verre verre buitenland Ik heb je mail via Marieke gelezen. Je hebt zo te lezen al weer van alles meegemaakt. Ik wens je het allerbeste toe en pas goed op je zelf. Groetjes en liefs van Ria Bakhuis. Ps. heb je mijn sms je nog gelezen voordat je op het vliegtuig stapte?

  • 07 Oktober 2008 - 15:43

    Lilian Bartels:

    Hoi Malu!
    Van Gerry vernam ik dat je weer in Afrika bent. Geweldig dat je dat doet!
    Veel succes én plezier en ik zal je site graag volgen!
    Liefs, x

  • 07 Oktober 2008 - 17:03

    Shirley:

    Ey Malu.
    Ook ik laat natuurlijk een bericht achter! Zit op school en het is druk. Dus vandaar mijn latere reactie.
    Leuk om alles te lezen. Je gaat je zeker niet vervelen daar! EN veel foto's maken he! :) Hopelijk kun je ze ook op deze site zetten. Ben benieuwt. Veel plezier daar!
    Er komt binnenkort bgeld op je rekening!
    Liefs kus shirley

  • 07 Oktober 2008 - 17:11

    Rick:

    Hey Malu,

    Geniet ervan daar!

    Groetjes Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 77414

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: