Back to Africa... - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Malu Loo - WaarBenJij.nu Back to Africa... - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Back to Africa...

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

31 Augustus 2008 | Nederland, Almelo

Hallo allemaal!!

Nou hier is dan mijn eerste berichtje weer op mijn voor sommige mensen bekende site!
Zoals velen van jullie al weten ga ik het grote avontuur weer opzoeken. Het heeft even wat tijd gekost om de knoop door te hakken, maar ik kon het niet laten om het toch weer te doen.Ik heb mijn werk opgezegd en mijn kamer om dit te kunnen doen.Dit keer wordt het Kenia. Ja nu zullen veel mensen denken zul je dat nu wel doen na alles wat er gebeurd is, nou ja tuurlijk ga ik gewoon weg..Ik zal vrijdag 3 oktober vanuit Schiphol via Londen naar Nairobi afreizen.
Ik ga voor CRC ( child rescueing centre) werken. Dit is in Thika, zo'n 40km ten noorden van Nairobi. Dit is een opvanghuis voor kinderen die via de kinderbescherming daar terecht komen. Vaak kinderen uit 'probleem'gezinnen..de kinderen wonen daar in een huis en gaan vanuit daar naar school. Ook heeft de stichting veel verschillende projecten lopen in de omgeving.(Dit is nu even kort uitgelegd)
De stichting draait volledig op sponsorgeld en op de komst van vrijwilligers. Van dit geld kunnen ze de kinderen alles bieden wat ze nodig hebben. Onder andere via deze weg vraag ik om jullie financiele hulp. Met het geld wat ik meeneem kan ik verschillende projecten ondersteunen en een hoop kinderen en hun gezinnen erg blij maken. Dus ik hoop dat jullie er wat voor over hebben. Dus voor de jongeren onder ons..drink met het stappen gewoon een drankje minder;) haha! Voor meer informatie kunnen jullie kijken op www.crckenya.org en/of http://www.stichtingcrc.nl
Ik ga hier in ieder geval 2 maanden vrijwilligerswerk doen. Ook heb ik mij voorgenomen om niet alleen te werken, maar ook te reizen om zo meer van het land en omliggende landen te weten te komen. Het liefste doe ik dat niet alleen en heb daarom mijn moeder en Marieke gevraagd om te komen. En ze hebben allebei ja gezegd en zullen mij op komen zoeken in Kenia. Nadat ik 2 maanden gewerkt heb zal mijn moeder komen voor 4 weken en de dag waarop zij weer terug gaat komt Marieke aan, en zij zal ook voor 4 weken blijven! Hier ben ik natuurlijk erg blij mee dat ik dit met bekenden mag doen en ook aan hun kan laten zien waar ik al die tijd zit. De precieze reis zal nog uitgestippeld moeten worden, maar ik ga nog naar Tanzania en Uganda.
Ik heb een flexible ticket geboekt, want zoals veel van jullie weten ben ik verslaafd aan Afrika en weet ik ook niet of ik met Marieke mee terug zal vliegen. Ik bekijk het daar allemaal of ik nog langer blijf of dat ik wel in februari weer naar Nederland kom.
Ik heb nu eerst nog een maand vakantie om alle voorbereidingen te treffen. Via deze weg ga ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!
En hopenlijk veel leesplezier bezorgen, haha!

liefs Malu

Het rekeningnummer waar jullie als jullie willen wat op kunnen storten is;

ABN AMRO 46.87.52.196 t.a.v. CRC


  • 31 Augustus 2008 - 15:23

    Simone:

    Hee malu,
    Hierbij wens ik je natuurlijk alvast heel erg veel plezier en succes in Kenia!!!!
    Liefs,
    Simone

  • 31 Augustus 2008 - 17:12

    Marieke:

    Hey Meis!!!

    Spannend allemaal hoor en het komt al snel dichterbij!!! Voor je het weet zit ik al bij je in Afrika! Ik heb er veel zin in!

    Liefs Marieke

  • 31 Augustus 2008 - 19:41

    Karin:

    hey malu,

    het begint al behoorlijk te kriebelen heb ik het idee. gaaf hoor! ik hoop dat je daar een super tijd zal hebben. kenia is echt super mooi, teminste als ik de foto's van een koorgenootje mag geloven dus dat zit wel snor.
    hoop nog veel van je te horen en wens je veel succes!

    groetjes karin

  • 31 Augustus 2008 - 20:35

    Maaike (Amstel Live):

    Hoi Malu, in de bus op de terugweg van Amstel Live hadden we het al over Afrika en ik wilde dus even een berichtje achterlaten op deze site. Super dat je je hart volgt en ik hoop dat je bezoek daar brengt wat je zoekt en nog veel en veel meer! Have fun en leer van de mensen daar!

    Groetjes Maaike

  • 01 September 2008 - 06:40

    Je Vader:

    Malu,

    Kan ik de mail binnen de bank rondsturen? Misschien willen ze wel wat bijdragen.

    Pa.

  • 01 September 2008 - 08:34

    Shirley:

    Ey Meis!
    Alvast heel veel plezier,
    Ik las net even de berichten, je vader heeft wel een slim idee, mensen van de bank hebben toch vaak genoeg geld. Slimme papa heb jij!
    Ik zie je morgen, en ga deze site natuurlijk goed bekijken.
    Succes,
    Liefs Shirley

  • 01 September 2008 - 13:30

    Annemarie:

    Hey Malu,

    Top dat je dit gaat doen! Ik wens je heel veel plezier in Afrika en volgens mij gaat dat zeker lukken..

    Groetjes Annemarie (Afrika 2007)

  • 02 September 2008 - 06:09

    Ron En Susanne:

    hey Malu

    Wij wensen je alvast heel veel plezier en zullen je via deze site graag volgen (ook Ron hahaha).

    Liefs van Ron en Susanne

  • 04 September 2008 - 15:10

    Judith:

    Ha Malu!

    Zag via je blog je website! Nog even en dan gaat het echt voor je beginnen.
    Ik hoop, alvast, dat het een super gave ervaring voor je gaat worden!

    Ik blijf graag op de hoogte, via je site!

    Groetjes Judith!

  • 06 September 2008 - 19:31

    Kelly:

    Hoi Malu,
    Ik vertek de 10de September weer richting het CRC.Ik Zie je begin Oktober wel verschijnen.Groetjes en tot gauw

  • 30 September 2008 - 20:03

    Bastiaan:

    Oe, nog drie nachtjes slapen en dan gaat het grote avontuur beginnen!
    Geniet van de mooie tijd en je vrijheid! Heel veel plezier en pas goed op jezelf! Groetjes

  • 02 Oktober 2008 - 18:52

    Susanne:

    Hey meis!!

    Nou vannacht is het dan zover...op weg naar Schiphol, dan mag je weer naar Afrika! Super hoor!!!
    Ik ga alles volgen via deze site!!!
    Geniete! voor je het weet is je moeder er al en daarna ook nog Marieke!

    Lief Suus

  • 02 Oktober 2008 - 20:17

    Kirsten:

    Hi Malu,

    Jeetje morgen is het zover. Ik hoop dat je het enorm naar je zin zal gaan hebben, en ben erg benieuwd naar al je verhalen.
    Heel veel succes en mooie ervaringen.
    gr. Kirsten

  • 05 Oktober 2008 - 08:38

    Kelly:

    Hoi Malu
    zoals je misschien al hebt vernomen zijn Linda en ik op kleine wereldreis.We zijn zojuist aangekomen in Kigali de hoofdstad van Rwanda.Hier verblijven we een nacht en vertrekken morgen richting Tanzania.
    Tegen de 15de Oktober komen we weer naar het CRC

    Tot dan!

  • 05 Oktober 2008 - 11:03

    Gerry :

    heel veelgeluk in kenia zal proberen om je verhaal zoveel mogelijk te volgen groetjes van ons allemaalgerry berry lysanne en nadine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almelo

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 77410

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: