reisje....... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu reisje....... - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu

reisje.......

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

28 April 2006 | Ghana, Cape Coast

hoi hoi!!

NOu hier zit ik dan in mijn eentje in Ghana, alleen een weekje reizen, wie had dat ooit gedacht..vond t best spannend, maar nu ik eenmaal onderweg ben valt het oko nog wel weer mee..
Ik ben woensdag morgen vanuit Tamale vertrokken, heb om 7u de tro tro genomen naar Salaga, daar tegen 11u ofzo aangekomen, daar moest ik weer overstappen op een ander soort tro tro, een hele oude, haha! maar ja dan moet je dus wachten tot zo'n ding vol zit voordat het pas vertrekt. UIteindelijk pas tegen 13.15 vertrokken richting Makongo. Gelukkig een aardig ghanees meisje ontmoet, zij heeft me overal mee naasr toe genomen en geholpen met mijn tas enzo! Ik maar hopen dat ik de boot zou halen van 15u, nou we kwamen netjes om 14.45 aan en jawel..de boot was er nog niet eens! moesten we eerst daar nog weer op wachten..ik weet niet meer precies hoelaat de boot vertrekt, maar voordat die vertrekt moet je ook een hoop geduld hebben, er gaan ook soort vrachtwagens bij op, zelfs een vol met koeien, haha! en wat die mensen allemaal meeslepen dat is echt onvoorstelbaar! Ik was ook nog de enige blanke op de boot, ook soort van attractie, haha! maar goed toen het Lake Volta overgestoken, was erg mooi om te zien! Alleen was het al donker toen ik aankwam in Yeji, dat was wel wat minder..gelukkig stonden er nog tro tro's en ook een naar Kumasi, die ik meost hebben. NOu voordat die vertrekt..pff mijn geduld is wel zoo op de proef gesteld vandaag, maar dit was wel heel erg..een bus vol met vrouwen, die moesten eens een peper in hun kont krijgen ofzo, sorry hoor, mar wat verschrikkelijk die mensen, ze nemen eten mee voor wel 2 maand ofzo, voordat alles bovenop de tro tro is gepakt, inclusief mijn eigen backpack, haha!UItiendelijk om 22u!!! vertrokken...en niet weten hoe lang de reis nog zou duren, was echt erg...was pas om 4u 's nachts in het hotel..met een hoop gezeur of ze mij wilden droppen daar, gelukkig wel! snel m'n bed ingedoken en geen wekker gezet, haha! Gisteren de hele dag in Kumasi gezeten, ik was echt zo moe, dus gewoon ebetje bij het hotel gebleven. even een buskaartje gekocht om vanmorgen met de bus naar Cape Coast te kunnen!
Vamorgen zou de bus om 10u vertekken, kwam ik daar, en waarempel hij stond er! dacht mooi..ineens ging de bus weg, d'r was weer wat kapot ofzo, echt waar met dat vervoer hiet...je kunt nergens van op aan..om 11u vertrok de bus richting Cape Coast! en toen was ik hier om 15.30 ofzo! dus dat ging op zich allemaal goed! Leuk hotelletje gevonden! Daar even op het dakterras gezeten, komt er een meisje aan..was zij vorige week ook in Mole Park, haha wel toevallig. Nu even samen naar internetcafe en strx ngo even wat eten! MOrgen ga ik naar Kakum National Park, een natuurpark hier met zo'n grote loopbrug..ben benieuwd, ga een ebetje optijd weg, want dan blijkt het niet zo druk te zijn! hopen dat het goed gaat! 's middags wil ik hier een beetje de stad bekijken. zondag wil ik graag naar Elmina, een klein plaatsje hier in de buurt, moet ook mooi zijn! NOu en dan maandag terug naar Accra en dinsdag dan naar huis vliegen. Voor degene die het nog niet wisten, ik vlieg een dag later terug want de vlucht van maandag was gecanceled ofzo, erg vaag allemaal, dus moet ik 2 mei terug! nou ja, t is niet anders!!
Jullie zijn weer een beetje op de hoogte van alles, weet niet of ik nog een keer op internet kom deze week, maar dat merken jullie wel..anders tot volgende week!!!

liefs mij

  • 28 April 2006 - 18:52

    Mariël:

    GAAAAAAAAAAAAAAAF Malu!!!!

  • 28 April 2006 - 19:21

    Je Vriendje:

    Ej meisie,

    Wordt nog paar super dagen voor je.Have fun met alles...
    En spreek je snel weer. En zie je ook heeeel snel weer ;)

    Kus van mij

  • 28 April 2006 - 19:26

    Je Vader:

    Lieve Malu,

    Ik voel me de hele week niet echt op m'n gemak nu ik weet dat je als 21 jarig blank meisje alleen door Ghana reist, maar ja ik ga er maar vanuit dat alles goed gaat.
    Ik zie zo je gezicht voor me als je op die vrouwen moet wachten die zoveel meenemen.

    Verder kan ik niet wachten tot woensdag.

    Liefs Je vader

  • 28 April 2006 - 20:21

    Herman En Lidy:

    hallo lieve malu
    tot nu toe gaat alles goed bij je weekje alleen reizen?
    geduld moet je daar wel hebben lees ik.
    dat is niet zo erg toch.
    ik heb die hangbrug gezien op een foto.
    die jongen was daar ook als vrijwilliger.
    vraag me niet op welke site.
    nou ik ga dus never nooit niet over dat touwengeval en de diepte eronder.....
    verder heb je het wel naar je zin,leuk.
    nou malu, nog veel plezier de komende dagen en ik zie je misschien woensdagavond?
    doei doei... dikke kus van ons.

  • 29 April 2006 - 17:13

    Je Moeder:

    Ben blij even wat te lezen van je.Dat het allemaal goed gaat.Geduld opbrengenheb je daar wel geleerd.Ik ging mooi niet over die loopbrug veel te hoog.Het lijkt me wel heel mooi maar doodeng.Ik hoop dat je het nog leuk hebt.Ik zal een dikke jas voor je meenemen wand je zult het hier wel koud hebben.Nou de groetjes van mij en tot woendsdagmorgen.Ik ben er wel hoor.Dikke kus van mij.

  • 01 Mei 2006 - 22:29

    Lieke:

    Ow meisje, dit klinkt echt goed allemaal zeg!! En als ik dat zo lees moet je echt engelengeduld hebben met dat openbaar vervoer daar!! Nog een dagje en dan ben je al bijna weer in Nederland.. Tis toch wel snel gegaan! Helaas kan ik woensdag niet langskomen, maar kom zo snel mogelijk om al je verhalen te horen!!
    Tot snel!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 77414

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: