laatste dagje Tamale.... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu laatste dagje Tamale.... - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu

laatste dagje Tamale....

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

24 April 2006 | Ghana, Tamale

halloootjes allemaal!!

Hier eindelijk weer een berichtje vanuit Ghana, ik zag net dat het alweer een tijdje geleden was. Heb nog niet eerder tijd gehad m'n site bij te werken, dus vandaar dat ik het nupas doe. Ik dacht moet nog wel even over mijn 2 laatste weekjes vertellen hier! Je maakt ook zoveel mee, haha! Zal maar bij vorig weekend beginnen.. Toen ben ik met Charlotte naar Bolgatanga geweest, een grote plaats helemaal in het noorden. Daar in een mooi hotel geslapen, op zich de kamer was niet echt heel geweldig, maar de omgeving wel. Een mooie tuin waar je lekker onder de mangobomen kon zitten, echt heel mooi! Zaterdags zijn we weggegaan, was ongeveer 2 uurtjes rijden met de tro tro, dat ging gelukkig allemaal goed! Op tijd aangekomen in Bolgatanga! 's middags zijn we naar Paga gegaan met een taxi, naar het krokodillenpound. Je komt daar aan en die plas met 200 krokodillen ligt gewoon aan de kant van de weg, zonder hek ofzo. Ach ja 's nachts konden de krokodillen wel eens de straat op komen, maar overda niet want dan was het te warm, nou lekker idee..als je daar woont...bah! We moesten een kip kopen daar om de krokodillen mee te lokken, gelukkig hoefden we die niet zelf vast te houden ofzo. Er liepen 5 mannen mee naar die vijver/plas en we kregen helemaal instructies. Ze zouden niks doen zeiden ze haha! er waren zelfs kinderen aan het baden in die vijver, echt vreemd. Een man een krokodil gelokt en daar mochten we dan de staart van vasthouden.Je moest dan met hem meelopen en niet van voren benaderen en je mocht z'n rug niet aanraken. Toen heb ik de staart vast gehouden, echt gaaf man! hahaha! hij bleef gelukkig heel rustig liggen! weer een hele ervaring rijker! Charlotte durfde eerst niet zo goed, maar ze heeft het toch heel snel even aangeraakt! stonden we daar met z'n 2en achter zo'n krokodil, die mannen zullen wel gedacht hebben...
Daarna zijn we naar Paga Pia's Palace ofzoiets geweest, was een dorpje, maar dat stelde heel weinig voor, hadden we veel meer van verwacht, was wel jammer. Toen hebben we maar weer een taxe terug genomen naar Bolgatanga en lekker bij het hotel gezeten! Zondags zijn we naar de Tongo Hills geweeest, dat was echt mooi! we waren in het echte Afrika beland, van die hutjes en heeel mooi uitzicht! echt super gaaf! daar soort rondleiding gehad, erg mooi! beetje cultuur opgedaan!
Maandag zijn we weer met de tro tro naar huis gegaan en waren tegen de middag weer terug in Tamale!

Laatste werkweek gehad! Best raar hoor,dat je die kindjes nooit weer ziet en niet weet of ze goed terecht komen enzo! Op mijn laatste dag had ik nog kleine cadeautjes gegeven wat ik mee had genomen vanuit NL en ik had ballonnen en bellenblaas, was echt leuk! Nog leuke foto's ook gemaakt! volgens mij teveel, haha! Jullie hebben nog heel wat te kijken als ik thuis kom!
Verder deze week beetje de laatste dingetjes gedaan, heb nog 2 rokken kunnen laten maken, op zich wel leuk geowrden, maar je krijgt het nooit zo als je dat precies graag zou willen.

Afgelopen weekend zijn we naar Mole National Park geweest! vrijdagmorgen om 6u moest je daar kaartjes voor kopen en 's middags vertekt de bus dan offcieel zou hij om 14u vertrekken en dan moet je er om 13u zijn, haha! uiteindelijk vertrokken we tegen 15u ofzo! Want voordat zo'n bus kan vertrekken, dat iedereen zit en alles heeft..gaan ze nog even ruzie maken om een plekje! Maar ja het kan allemaal hier! De weg er naar toe duurde best lang, erg slechte weg ook, erg hobbelig, zandweg..toen kwamen we aan in het donker, daar nog wat kunnen eten gelukkig en toen ook gaan slapen! Zaterdags gewoon bij het hotel geweest, echt zooo mooi! je zit dan aan het zwembad te eten met een uitzicht over het park en 2 plassen waar de olifanten komen baden, echt onvoorstelbaar! Zondagmorgen hebben we een safaritour gedaan, hebben we 2,5 uur gelopen door het park. Begon om 7 uur. echt veel dieren gezien en het laatste was het mooiste, kon je aan die plassen staan waar de olifanten zich op dat moment aan het baden waren, echt gewoon een paar meter afstand, zoo super mooi!! echt gave beesten! gelukkig hadden we een gids bij ons met een groot geweer..die hij mee had om hem te beschermen en ons voor de dieren, dat zei hij zo mooi, haha! verder nog antilopen gezien en soort herten van die poemba zwijnen zeg maar! echt heel mooi!! Was een heel mooi weekend tot aan de laatste morgen...de bus zou om 4.30 vertrekken enze zouden ons wekken om 4 uur. We hadden zelf de wekke gezet en we stonden netjes klaar om 4.15, komen we daar blijkt de bus niet te gaan omdat er heel veel regen was gevallen en ook onweer, de weg was te slecht ofzo! we moesten dan dinsdag maar terug gaan, ja daaag dat wilden we niet, ik zou gaan reizen en Charlotte moest gewoon werken. Hebben we uiteindelijk kunnen regelen dat we mnet een grep Nlers die op rondreis waren mee konden in hun busje naar Larabanga en dan vanaf daar zouden we een bus kunnen nemen terug naar Tamale..komen we daar in Larabanga in de stromende regen, waren net de 2 bussen voorbij geweest va nde hele dag, haha! zaten we daar tussen alle ghanesen op de hoop dat er een of andere auto langs zu komen die ons een stuk mee zou kunnen nemen naar de volgende grote plaats. Uiteindelijk een taxi kunnen regelen, nah ja door een ghanees want dan was het goedkoper! nou echt verschrikkelijk...die auto viel zowat uitelkaar, hij zag niks door de ruit, die was helemaal kapot, maar ja toch in Damongo aangekomen. daar even gewacht en toen konden we een bus nemen naar Tamale, gelukkig toch nog om 14.30 aangekomen in Tamale, haha! Het was wel een ritje..pff! maar ondanks dat een heel mooi weekend gehad!

Nou en dan zit ik hier voor de laatste keer op internet..morgen begint mijn grote avontuur door er alleen op uit te trekken..hoop echt zo dat het allemaal goed gaat komen, vind t nog wel beetje eng, maar goed we zullen zien! Ik vertek morgenvroeg tegen half 6 met de bus vanauit hier richting Salaga/Makongo om dan vanuit Makongo een boot te nemen naar Yeji over het Lake Volta. Vanuit Yeji neem ik een tro tro naar Kumasi en daar blijf ik als het goed is 1 nachtje om de volgende dag 's avonds de trein te nemen(als die rijd) naar Takoradi, en anders ga ik gewoon 's ochtends met de bus, moet ik even bekijken als ik aankom in KUmasi. Vanuit Takoradi vertek ik naar Cape Coast en daar blijf ik 2 of 3 nachten en dan maak ik een dag een uitstapje naar Elmina en een dagje naar Kakum National Park. En dan wil ik zondag sowieso terug zijn in Accra, want je weet het nooit hier met het vervoer! Dan kan ik maandag rustig naar de organisatie om mijn paspoort en ticket op te halen en dan naar het vliegveld te vertrekken! Dit was mijn reis in vogelvlucht en ik zie wel hoe het allemaal zal verlopen in werkelijkheid, hahaha!
Ik weet niet of ik tussendoor nog een keer weer op internet kan ,maar dat zien jullie wel!

tot snel!! ja ja over een weekje vlieg ik alweer terug en dan zit de 2 maand er alweer op, maar ik weet het zeker..wil terug naar Afrika!! haha!

doegjee!!

liefs mij

  • 24 April 2006 - 16:52

    Je Vriendje:

    Ej lieverd!
    Was weer vet weekend dan! Ik probeer je dalijk weer even te bellen. Hopen dat 't weer lukt. Veel plezier komende week, en doe voorzichtig.

    En dat je terug wil, je blijft eerst maar eens een tijdje gewoon bij mij hier ;)

    Tot over een weekje lieverd :)

    Hele dikke knuffel en kus van mij...

  • 24 April 2006 - 17:33

    Marieke:

    hey meis!!
    echt super om allemaal te lezen!! hopelijk gaat die week alleen ook goed komen!! ik zal je vanavond en anders morgen nog even proberen te bellen... je zult dit wel niet meer lezen maar toch..
    En als het even meezit en je lieve Ruud mij niet voor is ;) zou ik het niet erg vinden om met jou nog eens terug te gaan naar Afrika!

    Pas goed op jezelf en tot snel in levende lijfe!

    kus Marieke!

  • 24 April 2006 - 19:36

    Steef:

    Hee meissiee!
    Wat een verhalen allemaal, als ik dat lees denk ik; dat wil ik ook!!! Echt een avontuur om nooit te vergeten! Begrijp dat je weer een keer terug wilt!!
    Heeeel veel succes en plezier dat laatste weekje! Pas goed op jezelf en geniet ervan!
    Liefs Steef!!

  • 25 April 2006 - 13:35

    Lieke:

    Hee Meisje!!
    Jee wat een verhalen zeg!! Heb alles 2 keer gelezen, echt mooi!! Je hebt daar echt vanalles meegemaakt, ben echt heel benieuwd naar de rest van de verhalen en de foto's! Ik kom ze dan ook snel eens bekijken als je terug bent!!
    Meisje, geniet nog van je laatste weekje en tot gauw!!
    Liefs Lieke

  • 26 April 2006 - 18:45

    Je Moeder:

    Leuk weer om iets van je te lezen.Het was weer een super weekend.Nou op weg naar een weekje vakantie helemaal alleen maar dat gaat ook wel lukken.Ik heb je nog even gesproken maar je had er veel zin aan.Je komt 1 dag later naar huis dan dat de bedoeling was.Nou mooi is dat jij kunt niet verlengenen hun kunnen zo de heleboel veranderen.Ik weet dat je graag terug wil naar Afrika maar je blijft eerst maar een tijdje bij ons.Nou nog veel plezier en geniet er nog van.Een goeie reis terug als ik je niet weer spreek.De groetjes van mij en een dikke kus.doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 77412

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: