halootjes! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu halootjes! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu

halootjes!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

11 April 2006 | Ghana, Tamale

hoi hoi!!

HEt is alweer even geleden dat ik een berichtje geplaatst heb, dus ik dacht laat ik maar weer even wat van mij horen!
Vorige week na het weekendje weg, de hele week gewerkt. Het wordt daar ook met de dag vreemder, haha! Van de een op de andere dag was er een kindje weg, geadopteerd blijkbaar, nah ja dat is ook wel goed voor haar hoor! Moeten de kindjes de mooiste kleren aan als er bezoekers komen, terwijl ze ernormaal ook heel leuk uitzien! Soms beetje vreemde dingen, maar goed ze zijn nog wel lief hoor,hahha!

Het weekend ben ik hier in Tamale gebleven! Gewoon een beetje de stad in enzo! We zouden naar het zwembad gaan, mar heel veel vrijwilligers hier hebben last van zonne-allergie, zitten helemaal onder de bultjes. Ik heb ze gelukkig alleen op mijn onderarm, heb er verder geen last van! Charlotte zat er dus t weekend helemaal odner, zijn we maar niet nara het zwembad gegaan! Zondagmorgen was het weer kerktijd, we moesten om half 9 klaar staan en we waren om 12.45 weer thuis..pff!
's middags nog even naar internetcafe om foto's op de pc te zetten, ik zag dat Ruud er alweer paar nieuwe op had gezet! De rest moeten jullie maar keer echt komen bekijken als ik terug ben! heb er nu zelf iets van 350 gemaakt en heb de foto's van charlotte op een cd laten branden!

Maandag moesten we de hele dag thuisblijven, we mochten de straat niet op, omdat het veel te geaarlijk zou zijn. Er werd een of andere Chief(leider van een groep hier) begraven, die was 4 jaar gelden vermoord. Daar hebben 2 groepen ruzie over en er ouden dus gevechten ontstaan. Het hele leger van Ghana was hier in de stad. We hadden dus een saai dagje thuis, en achteaf is het allemaal nog heel erg meegevallen. Nah ja maar netjes naar onze gastouders geluisterd, haha!

Verder heb ik eigenlijk weinig meegemaakt! nog 2 daagjes werken en dan heb ik alweer weekend! Charlotte en ik gaan weer een weekendje weg, we zouden naar Mole National Park gaan, maar het hotel zit dar vol, nou gaan we daar volgend weekend naar toe, tevens mijn laatste weekend hier! Want die dinsdag de 25e vertrek ik hier uit Tamale! Komend weekend gaan we naar Bolgatanga en Paga, helemaal inhet noorden tegen de grens van Burkina Faso aan! Daar is een of ander krokodillen pound, ben benieuwd! Weekendje weg is eignelijk altijd wel leuk,dus dat komt wel goed!

Nou dit was het denk ik wel weer beetje voor vandaag, haha! Het is voor mij allemaal al weer zo gewoon hier! envergeet denk ik ook heel veel om te vertellen, maar dat komt wel weer als ik thuis ben denk ik!!

tot snel!!

liefs mij

  • 12 April 2006 - 18:59

    Marieke:

    Nou meis, had het meeste al gehoord op de tel. maar is nog altijd leuk om even te lezen hoor!!!
    ik wens je alvast een heel fijn weekend en geniet nog van je laatste 3 weken!!!!
    Ik bel je snel weer oke!

    idd tot snel!!
    dikke kus Marieke!

  • 14 April 2006 - 20:54

    Je Vader:

    Ik vind Ghana wel een heel raar land. Ze worden er dus pas 4 jaar nadat ze vermoord zijn begraven, wat zal dat stinken.

    Verder je gisteren nog uitgebreid gesproken. We missen je erg, vooral Ruud die heeft vandaag meegeholpen met verhuizen, en is me nog eeuwig dankbaar dat je via Air Miles hebt geboekt en dus niet kan verlengen (grapje).

    Geniet er nog van en pas goed op jezelf.

    Pa.

  • 15 April 2006 - 14:56

    Je Vriendje:

    Ej lieverd,

    Hebben gisteren idd hard gewerkt, maar alles is nu over naar jullie nieuwe huis. Wordt echt heel vet!!
    Ik heb samen met Marieke je bed weer in elkaar gezet, dus dat hoef je als je thuis komt straks niet eerst te doen ;)

    Leuk weekende verder en ik ga je proberen weer te bellen. Hopen dat 't nu beter gaat...

    Dag meisie
    Kus van mij

  • 15 April 2006 - 18:47

    Je Moeder:

    Ik zit hier in het nieuwe huis op de bank jouw een berichtje te sturen.
    Krijg ik een smsje van je dat je een krokodil geaaid hebt nou doe maar voorzichtig hoor.Lijkt me wel gaaf hoor.Er zijn mooie foto's gemaakt van hier maar die zie wel als je terug bent.Ik hoop dat ik je nog een keer spreek want bellen gaat niet zo goed met jouw.Ik spreek je nog wel op msn en wacht weer op een spannend verhaal van je.Nou een dikke kus van mij en veel plezier nog.

  • 16 April 2006 - 16:20

    Je Vriendje:

    Ej lief

    Ga je beetje krokodillen aaien!! Is echt niet normaal, maar goed dat ik er niet bij ben ;)
    Bellen gaat idd beetje lastig laatste dagen. Maar ik blijf 't proberen schat.

    Dag lieverd. En niet te veel gekke dingen meer doen hè... :D
    Hele dikke kus van mij

  • 17 April 2006 - 11:21

    Berry Gerry Lysanne En Nadine:

    de kinderen vinden het allemaal erg spanend wat je allemaal beleeft.
    nog veel plezier en een goede reis terug groetjes van ons allemaal.

  • 18 April 2006 - 19:07

    Herman En Lidy:

    hallo lieve malu
    he he eindelijk een berichtje van ons.
    heb je berichtje gelezen dat de foto´s goed waren.
    er zijn er nog meer gemaakt door marieke maar die wou ze je nog sturen.
    zoals je weet was vrijdag de verhuizing en het is allemaal goed gegaan.
    de katten gaan nu via het hondeluikje naar de hal.om je rot te lachen.
    coco is een beetje te dik voor een katteluikje.
    hier gaat verder alles goed.
    1ste paasdag hebben we bij je moeder en frank gourmetten gedaan, konden we bijna de sausemmers weer van zolder halen.
    er was een beetje rook in de kamer.
    ramen los gezet en alles kwam weer goed.
    wat leuk dat ruud en marieke zo heerlijk hebben geholpen met verhuizen, zijn echte scheten.
    je moeder kon alle hulp gebruiken en met elkaar was ze zo over.
    ik hoorde dat jij een krokodil had geaaid?
    ik zou het puntje van zijn staart hebben geaaid of heb jij dat ook gedaan?
    aanstaand weekend ga je met charlot op stap en dinsdag alleen richting zuiden.zou je dat wel doen? in ieder geval kijk goed uit hoor.
    misschien kom je daar nog een internetcafe tegen voor gauw een berichtje te sturen?
    nou malu, veel plezier nog en tot schrijfs.
    dikke kus van ons.

  • 21 April 2006 - 08:39

    Stefanie:

    Hee Malutje!
    Hoe gaat het daar allemaal? De tijd gaat echt snel! Dinsdag vertrek je alweer uit Tamale! Ik heb hier nog een kaartje voor je die dan niet meer op tijd overkomt (steeds vergeten te posten, domdom) Hmmm...dan stuur ik 'm wel naar je nieuwe adres in Almelo!
    Hier is alles goed verder! Nog een fijn laatste laatste weekend daar en heel veel plezier met rondreizen!!!

    Dikke kus Stefanie!

  • 23 April 2006 - 19:31

    Rita En Marcel:

    Hoi Malu,
    Geniet nog maar even van de laatste week daar. Gaat nu wel erg snel, volgende week ben je al weer in Almelo. We zijn gister bij je moeder op bezoek geweest, erg leuk huis. Tot snel.
    liefs uit Heino

  • 23 April 2006 - 19:37

    Rita:

    Nog even, we geven op zondag 21 mei een benefietconcert voor de weeskinderen uit Ghana. Een meisje uit Heino is daar vorig jaar ook geweest en nu gaan we geld inzamelen voor die kinderen daar. Ik dacht misschien leuk om te weten.
    doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 77411

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: