weekendje.,. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu weekendje.,. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu

weekendje.,.

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

03 April 2006 | Ghana, Tamale

heeej allemaal!!

Hier zit ik dan weer een keer in het internetcafe! Zal weer beetje vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt! Afgelopen week gewerkt, heb een ochtend heel veel lueke foto's gemaakt van de kids en er komen er nog meer bij, haha! Woensdag hebben Linda en ik gekookt voor onze familie, haha! we hebben spaghetti gemaakt! Ze zeiden dat ze het heel erg lekker vonden, alleen heef niemand z'n bord leeg gegeten terwijl ze normaal echt heel erg veel eten, maar goed t ging om het idee!
Heb afgelopen week ook de eerste regen en ONWEER gehad...voor degene die het nog niet weten, daar ben ik dus beetje bang voor, hahaha! Echt hard gaat het er hier aan toe zeg! Hoop niet dat het erg vaak gebeurd!

Afgelopen weekend ben ik weekendje weg geweest. Vrijdagmorgen om 6u vertrokken met de bus naar Kumasi, andere grote plaats richting het zuiden. Daar zitten 3 vrijwilligers van de introductiegroep en daar hadden we mee afgesproken!
De bus was mooi op tijd vertrokken, kregen we ongeveer een uur voor Kumasi pech met de bus, ja zeiden ze er is een andere bus onderweg, nou daar geloofden we dus niks van, hebben we maar een tro-tro genomen naar Kumasi. NOu wat een grote stad zeg! "s avonds daar wat gegeten, en op tijd gaan slapen! Zaterdagmorgen hadden we om 8u afgesproken met de anderen, zijn we naar Bobiri Butterfly Sanctuary geweest. Op weg daar naar toe, waren we de plaats voorbij gereden met de tro tro, moesten we weer een heel stuk terug, onderwerg wilde een man instappen, maar z'n geiten moesten ook maar mee, hup die 2 geiten achterin het busje, hahahaha! Ja t kan echt allemaal hier! Ik denk alleen wel dat het hun laatste ritje was..de volgende avond zullen ze vast bij iemand ophet bord hebben gelegen..
Eenmaal aangekomen in het plaatstje, moesten we gewoon 4km lopen over een of andere steile zandweg pal in de zon, echt verschrikkelijk! Maar goed t was wel erg mooi daar! Zo'n mooie natuur en vlinders in alle kleuren van de regenboog! daar de rimboe ingeweest met een soort van gids. Echt de grootste bomen ooit gezien! Na die tijd hadden we mazzel, we konden met mensen meerijden, dus hoefden we dat hele stuk niet meer te lopen! Charlotte en ik wilden naar het Lake Bosumtwi, een of ander kratermeer. Zijn we in een plaatstje afgezet om vanaf daar verder te reizen. Sta je daar..iedereen Obruni, Obruni( betekend blanke). Wij maar een beetje vragen daar, iedereen dacht dat er nog een bus zou komen, maar niemand wist hoelaat en waar enzo! Daar dan toch maar niet op gerekend en een taxi geregeld. Hij wilde ons naar een geusthouse brengen, alleen jammer dat hij er achter kwam in de auto dat hij niet eens wist waar het was en verder ook niemand onderweg die hij gevraagd had..na een paar keer heen en weer gereden..(ondertussen was het al donker gworden) hadden we het gevonden, bleek het dicht te zitten of vol tezijn ofzo! Hadden we dus mooi pech! Nou toen heeft ie ons maar helemaal terug gebracht naar Kumasi, haha! en weer in hetzelfde guesthouse geslapen als de nacht ervoor! We moesten wel apart slapen, want ze hadden alleen nog 1pers. kamers..nah ja dat maar gedaan!
Volgende ochtend wilden we naar de culturele markt om wat souvenirtjes te kopen, komen we daar, zat het meeste dicht, alleen een heel klein winkeltje, om het weekendje nog beetje goed te maken, maar wat leuks gekocht voor mezelf, haha! wilde nog wat kopen , maar vond ik te duur, liepen we weg,ko mt hij mij helemaal achterna gelopen, mocht ik het toch nog hebben voor de prijs dat ik het wilde hebben! toch klein beetje geluk! We moesten om half 11 op het busstation zijn, omdat de bus 11uur zou vertrekken..zitten we daar..geen bus om 11 uur..komt ie gewoon om 14u aanzetten!! dus heel laat weer aangekomen in Tamale! maar goed was wel lekker weekendje weg, maar ook wel vermoeiend door al het gereis en weinig gezien te hebben!

Gisteren is Linda(duitse meisje wat bij mij in huis woonde) weg gegaan! Wel jammer, was erg gesellie met haar! Maar sinds vanmorgen woont Charlotte bij mij in(Nederlands meisje tegelijk met mij aan is gekomen en waar ik ook veel mee om ga hier) dat is dus ook heel gesellie!!

Over mijn ticket..ze hebben het hier ook nog geprobeert, maar het is dus echt niet mogelijk! Dus ik kom 2 mei om 6u aan op Schiphol! Ik ga hier weekje eerder stoppen met mijn project om nog een weekje naar het zuiden te kunnen reizen en nog wat van het land te kunnen zien!!

Nou spreek jullie snel weer!!!

liefs mij

  • 03 April 2006 - 17:28

    Marieke:

    hey meis!!

    wat leuk om dit allemaal te lezen, ik lig echt in een deuk!! maar ben stiekem ook wel een beetje jalours op jou hoor!!! en ik hier maar hard werken ahahahah....
    maar wilde ff zeggen dat jou muren op jou kamer echt heeeel mooi zijn geworden. echt zo gaaf. ik heb leuke foto's gemaakt. zal ze proberen jou toe te sturen, maar ja je kent me, ben daarmee niet zo snel!
    nou ik spreek je snel weer en pas goed op jezelf

    veel liefs Marieke!

  • 04 April 2006 - 07:08

    Stefanie:

    He Malutje!

    Wat een verhalen allemaal weer! Volgens mij moet je op het moment zelf de lol er maar van inzien anders is het niet bevorderend voor je humeur! Vind het echt heel gaaf wat je allemaal doet!
    Ben na de reacties te lezen ook erg benieuwd geworden naar jullie nieuwe huis, dus ik kom snel een keer langs als je weer back in town bent!
    De tijd gaat wel snel he..nog maar een maand! Heb je nog een adres daar?? Anders ben je al weer weg als ik wat stuur, haha!
    Take care!

    Liefs Steef!

  • 04 April 2006 - 20:25

    Mariska:

    Heey Malu,

    Wat leuk om al jou verhalen te lezen over Ghana! Echt super wat je doet! Heel veel plezier daar in Ghana, maar dat zal vast wel lukken :D

    Liefs Mariska

  • 05 April 2006 - 17:24

    Je Vader:

    Leuk verhaal. Je maakt dus echt te gekste dingen mee. Ben wel blij dat je begin mei terugkomt.
    Verder weinig nieuws hier, maar ik heb je afgelopen weekend nog gesproken.
    Geniet er nog van en tot spoedig ziens.

    Pa

  • 06 April 2006 - 18:01

    Herman En Lidy:

    hallo lieve malu.
    weer een lekker lang verhaal van je.
    het gaat leuk daar en lekker warm hoorde ik van je moeder.
    nou geniet er maar van ,want hier lopen we met dikke winterjassen aan, zo koud is het.
    nu al nachten achter elkaar nachtvorst.
    s morgens kun je de auto krabben.
    ik heb het helemaal gehad met dat rotweer.
    we mogen hopen dat het toch wat warmer gaat worden.
    herman zal zo gauw mogelijk een paar foto s opsturen van jullie huis.
    het is hartstikke mooi aan het worden.
    zo langzamerhand komen de bestelde meubeltjes binnen.
    je moeder en ik vinden het heel spannend. tot nu toe is alles goed gegaan.
    we liggen helemaal op schema.
    nou malu, geniet er maar lekker van en we spreken elkaar nog wel.
    dikke kus van ons en koppies van de katten. doei,doei.

  • 09 April 2006 - 20:33

    Je Vriendje:

    Ej lieverd,

    Ik heb er weer wat foto's opgezet voor je. Kijk hier je mail ook maar even voor.
    Verder veel fun meisje, en ik bel je snel weer.

    Tot over 3 weekjes weer ;)

    Kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 77406

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: