Kintampo - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu Kintampo - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Kintampo

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

19 Maart 2006 | Ghana, Tamale

hallloootjes!!!

NOu hier weer even een berichtje vanuit het nog steeds erg warme Ghana!

DIt weekend lekker een weekendje weg geweest, vrijdagmorgen om 4.30 afgesproken bij het busstation hier in Tamale om bustickets te kopen! We gingen naar Techiman en vanaf daar een taxi genomen naar Nkoronza. In dit plaatsje hebben we overnacht. Bij een project genaamd Hand in Hand. Het is een prject voor verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen en is opgezet door een Nederlandse arts. Daar staan hutjes waar je kunt overnachten, was echt super mooi daar! Als jullie nieuwsgierig zijn..www.operationhandinhand.nl! We kwamen daar vrijdag tegen een uur of 11 aan! "s middags zijn we naar de Fiema Boabeng Monkey Sencurety geweest. Soort boswandeling gemaakt en onderweg allemaal apen gezien, wel erg mooie omgeving! 's nachts op dat project geslapen! De volgende dag zijn we naar Kintampo gereisd met een busje, en daar een hotelletje gezocht om daar te overnachten, 's middags zijn we naar de Kintampo Waterfalls geweest, ook weer erg mooi! Ook nog lekker ondergestaan, dat was erg verfrissend! 's avonds daar in het hotel geslapen en vanmorgen zijn we weer aangekomen in Tamale! Het was dus echt ff een lekker weekendje weg met z'n allen, we waren met 9 mensen!
Nou mensen ik kan in Nederland in elke auto zitten, maakt niet uit waar, kan zelfs in de kofferbak,en in de bus en trein achteruit rijden, want erger dan hier kan het niet. Wat een gehobbel enzo, echt waar soms doodeng, vlak langs de rand enzo en slingeren, hahahha! stukken die gewoon uit de weg zijn, maakt allemaal niet uit hier, maar we hebben het gelukkig overleefd, haha!

Ik kan als het goed is ook foto's hier op de pc zetten, ze hadden hier een kabeltje! was er net mee bezig, maar wilde niet op deze pc, nu moet ik op een met windows XP ofzo, dus strx ff kijken of dat nog lukt!ik hoop het, zou leuk zijn namelijk, hebben jullie alvast een beetje beeld van hoe ik hier nu op dit moment leef!

Vanmiddag ook m'n eerste handwasje gedaan, haha! De kleren waren echt zo smerig, ze zijn volgens mij nog niet schoon, door al dat gestuif over de wegen kwas helemaal bruin en oranje!

NOu deze week gewoon weer werken, misschien als ik het voor elkaar krijg om weer 2 dage vrij te kirjgen gaan we volgende week naar het Mole National Park, maar dat laat ik nog weten of dat door gaat enzo! Lijkt me in ieder geval erg leuk!! Tis echt een soort vakantie hier meteen klein beetje werken! Ik hoop dat ik hier nog 2 weken kan reizen, heb gehoord dat ik waarschijnlijk mijn ticket niet kan verlengen, maar wil nog ff regelen dat dat wel kan! nou goed ik hou jullie weer zo snel mogelijk op de hoogte van het leven hier!!

liefs mij

  • 19 Maart 2006 - 17:25

    Marieke:

    Hey meis!!

    en jij dacht dat de jeep safarie eng was... dus heb ik nog aardig gereden zie ik wel! ahahah
    maar ben blij dat je weekend goed is verlopen.
    Ik heb zaterdag jou mams geholpen op jou kamer, maar je muren zijn nog niet rood hoor!! hahaha
    nou heel veel plezier nog en ik bel je deze week nog wel ff oke!!

    Veel liefs Marieke

  • 19 Maart 2006 - 17:37

    Je Vriendje:

    Ej lief,

    Ben blij dat je weer veilig terug bent van je trip. Want je moet wel heel bij me terug komen hoor...
    Wel jammer als je niet langer rond zou kunnen reizen. Alhoewel, ben je wel weer eerder weer terug in Nederland ;)

    Ik de foto's die je me hebt gestuurd erbij gezet. Die met dat kindje op je rug is echt super vet!!!
    Meisie, ik bel je vanavond.

    Love you, dikke kus van mij

  • 19 Maart 2006 - 21:35

    Herman En Lidy:

    ha malu
    wat hardstikke leuke foto´s heb je gemaakt.
    fijn dat we nu wat kunnen zien hoe het daar is. het weekend is je ook goed bevallen las ik.
    ik heb zeker wel een uur op die site zitten lezen die je aangaf,nou daar staat toch veel op en ook allemaal foto´s van de kinderen die daar wonen. leuk om te lezen.
    ik las ook nog dat ze pas een kindje uit tamale hadden opgenomen een jochie.
    komt natuurlijk uit een ander tehuis vandaan als waar jij bent.
    heb de hutjes gezien waar jullie geslapen hebben en er was ook nog een grot waar je in kon slapen.
    heel primitief natuurlijk, maar wel grappig.
    wat apart met de baby op je rug.
    was je niet bang dat zij of hij er uit zou kieperen?
    nou malu werk ze de komende week en ook nog veel plezier.
    doei doeiiiiiiiiiiii

  • 20 Maart 2006 - 21:34

    Je Vader:

    Net met je gebeld, maar je was moeilijk te verstaan. Ik zal proberen om er voor te zorgen dat er geld richting Ghane komt en bij KLM informeren naar de mogelijkheden van verlenging. Ik mail dit wel of bel je nog wel.
    Ik ben in ieder geval blij dat het goed met je gaat en je geniet van de korte tijd dat je er bent.

    We houden contact. Pas goed op jezelf.

    Pa

  • 22 Maart 2006 - 21:05

    Lieke:

    Haai Meisje!

    Ik vind het echt leuk om al je verhalen te lezen! Je maakt echt van alles mee zeg, echt heel leuk! Ik hoop echt voor je dat het lukt met het verlengen van het ticket, niet dat ik niet wil dat je terug komt hoor haha!
    En ik heb net de foto's even bekeken, echt schattig met dat babytje!
    Hoe is het daar nou op medisch gebied? echt zo erg als er gezegd wordt? daar ben ik wel benieuwd naar!
    Nou meisje, rustig aan doen he!
    Liefs Lieke

  • 23 Maart 2006 - 09:48

    Berry Gerry Lysanne En Nadine:

    Hallo Malu
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij lezen met veel plezier je verhalen.
    Hou ons op de hoogte en we zullen af en toe een berichtje voor je achterlaten.
    Groeten van ons allemaal.

  • 23 Maart 2006 - 15:58

    Marcel En Rita:

    Hoi Malu,
    Ik vind het leuk om al je verhalen te lezen. Leuke foto's ook, vooral die met dat kleintje op je rug. Geniet maar lekker daar. We blijven op de hoogte.
    Groetjes van ons

  • 25 Maart 2006 - 16:31

    Nicolle Oude Meijers:

    Heey malu

    Lees net al je berichten, klinkt allemaal helemaal geweldig!! Je doet daar goed werk. Geniet er maar van want voor je het weet zit je al weer in Nederland.
    Heel veel plezier!!!

    Liefs Nicolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 77413

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: