Hanoi en Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Malu Loo - WaarBenJij.nu Hanoi en Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Hanoi en Halong Bay

Door: Malu

Blijf op de hoogte en volg Malu

23 Juni 2014 | Vietnam, Hanoi

Eerste indrukken;

Zaterdagochtend hebben we om 8.31 uur de trein naar Schiphol genomen, ja nu begint de vakantie dan echt. Zo vroeg als we waren zo druk al op Schiphol. Van te voren hadden we al ff gekeken waar we moesten zijn en hadden thuis de e tickets al:). Gelukkig konden we direct onze tassen droppen. Na een uitvoerige bodyscan en tassencontrole mochten we gelukkig door. Nog wat gedronken, mensen en winkeltjes kijken was t tijd om te boarden. Eerste vlucht naar Helsinki verliep allemaal vlekkeloos, daar aangekomen hadden we 3 kwartier ok over te stappen. Schijnbaar kan je daar met een NL paspoort zelf scan doen, wisten wij veel... De man waarschuwde ons voor de volgende keer dat dat sneller was en we niet op alle Chinezen hoefden te wachten. Eigenlijk konden we daarna ook snel weer boarden op de volgende vlucht naar Hanoi. Op zich redelijke vlucht gehad, eten was wat minder en er werd n man niet goe die de rest van de vlucht aan de zuurstof moest, wij maar hopen dat er niks zou gebeuren en wij zonder zuurstof zouden komen te zitten;). 'S ochtends om 7.10u landen we dan op Hanoi, nl tijd 2u 's nachts, oftewel hele nacht zo goed als overgeslagen. Visum ging gelukkig vrij vlot en ook de controle en bagage. Toen een klap voor je kop ivm de warmte, maar vooral ook de enorme luchtvochtigheid, pfff heeel erg wennen voor ons allebei. Vanaf t vliegveld een taxi gepakt naar het hotel wat we al geregeld hadden. Was ongeveer een klein uurtje rijden. Meteen onderweg al typische dingen gezien, de rijstvelden met mensen met een punthoedje, tientallen brommertjes waarop van alles vervoerd wordt, van 3 tot 4 mensen, varkens, planten en dozen. Mensen die met meerderen onder 1 poncho verschuilen is een erg grappig gezicht. Ja die poncho's betekent dat t regent hier, dat is wel wat minder, maar de warmte blijft er niet minder om..Goed ontvangst in het hotel door vriendelijke medewerkers. Kregen een vers fruitsapje en de kamer was zelfs al klaar! Toch even een klein dutje gedaan, want zo konden we niet eens weg.
Uur of 13 de stad in gegaan naar een meer wat hier middenin de stad ligt, hier rond gelopen en voor 's avonds kaartjes gekocht voor het beroemde waterpoppentheater. Een cathedraal bezocht, gelopen onder een grote paraplu in de stromende regen, daarom tijdje op terrasje bij een leuk cafeetje gezeten. Niemand lijkt zich druk te maken om de regen, behalve wij;). Onder het genot van een heerlijke cappuccino en een vers passievruchtensapje met op de achtergrond een geweldige Westlife cd vermaken we ons prima, er gebeurd zoveel op straat en zoveel te zien!
Om 17.20 begint het waterpoppentheater, met live muziek en poppen die echte Vietnamese verhalen uitbeelden. Helaas heeft Malu niet alles meegekregen, de oogleden werden toch wat te zwaar na deze vermoeiende dag en nacht. Hierna een restaurantje opgezocht met een mooi uitzicht over Hanoi en heerlijk gegeten, ja de loempia's zijn hier toch echt lekkerder dan thuis:). Daarna een hoofdgerecht en een poging gedaan om met stokjes te eten.
Elk weekend is hier een nachtmarkt dus ook vandaag, hier nog even overheen geslenterd, van goedkope kleding, cd's, schoenen en prullaria. We hebben alles maar laten liggen.
Bij aankomst in t hotel nog een verfrissende douche genomen en heerlijk gaan slapen.
Een hoop indrukken zo de eerste dag.

2e dag Halong Bay

Na een goede nachtrust om 6.30 opgestaan, douche genomen en om 7u zaten we aan een heerlijk ontbijtje met stokbroodje, croissantjes, chocolade broodje en vers fruit. Nog even snel naar de kamer om de tas voor vandaag te pakken. Tussen 8 en 8.30 zouden we worden opgehaald. 2 min voor 8 ging de telefoon of we naar beneden wilden komen, want de bus stond er al. Wij snel naar beneden en na een rondje door t centrum om iedereen op te halen gingen we op weg naar Halong Bay. Vanaf Hanoi zo'n kleine 4 uur rijden. Onderweg weer een hoop dingen gezien, maar toch ook wel een klein dutje gedaan:).
Rond 12u kwamen we aan in de stromende regen in een chaotisch haventje. Gelukkig had de gids een opvallende poncho aan en werden we al vrij snel naar de boot gebracht.
Met 19 man moesten we plaats nemen aan 6 tafels voor een Vietnamese lunch. Nou we moesten snel zijn wat de mensen bij ons aan de tafel zaten te schransen alsof ze dagen niet hadden gegeten. Tijdens de lunch ging de boot varen, na ruim een uurtje door de baai gevaren te hebben met super mooi uitzicht. Ondanks dat het wat heiig was was het echt prachtig, grote rotspartijen uit het water waar de boot tussendoor ging varen.
Aangekomen bij een soort vissersdorpje(paar hutjes drijvend op het water) gingen we over op een bootje waar een vrouwtje ons naar een grot en lagoon peddelde.
Ze was volgens mij blij dat we weer terug waren, best zwaar werk namelijk. Hierna weer terug op de boot en gingen we richting de paradise cave. Oftewel de Efteling, grote grotten die ze mooi hadden gemaakt met allerlei gekleurde lichtjes en daarin hun fantasie hadden verwerkt door van alles in de stalagmieten te zien. Van een olifantenfamilie tot draken en mensen die vanuit de hemel door de draak in een steen zijn gemaakt..okee dream on.. Overigens wel mooi om door die grotten te lopen en erg heet binnen!
Vanuit daar terug naar beneden gelopen richting de boot met onderweg weer mooie uitkijkpunten.
Vanuit hier was t zo'n 2 uur varen richting de haven en gelukkig kwam er eindelijk een waterig zonnetje door.
Echt een heerlijke relaxte dag met mooie dingen! Vervolgens nog wel weer 4 uur terug rijden naar het hotel. Hier zitten we nu op het dakterras een hapje te eten. Zo even dit verslag plaatsen en we proberen nog even wakker te blijven om nog een glimp van de voetbal op te pikken, ja ja we hebben een luxe flatscreen met veel zenders op de kamer!

Morgen hebben we nog een dagje stad hier waar we nog wat bezienswaardigheden willen doen en 's avonds vertrekken we met de trein richting Sapa, het noorden van Vietnam grenzend aan China.
Hiervan hopen we snel een verslag te plaatsen.

Liefs ons

• 23 Juni 2014 - 17:34

Pa:

Wat een verhaal. Ga eerst voetballen kijken.

• 23 Juni 2014 - 18:43

Marieke En Benny Röring:

zo zo fanatiek bezig zowel overdag met dingen ondernemen, als met de vingers (typen ;) ). Klinkt mooi hoor daar en gelukkig is er af en toe een regenbui om af te koelen haha. Veel plezier en liefs namens ons.

• 23 Juni 2014 - 18:57

Papa Mali:

De foto van je dichtvallende ogen doet het goed op internet.
    Gelukkig dat het met de vluchten tot nu toe goed is gegaan.
    Al veel meegemaakt dus.
    Ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.
    Geniet er nog van.

• 23 Juni 2014 - 21:31

Susanne :

Het klinkt weer goed zeg!!!!!! Geniet heerlijk van jullie reis!! We wachten weer op het volgende verslag! X

• 24 Juni 2014 - 19:41

Marianne:

Lieve Malu en Jeffrey.

Een mooi verhaal.Hoop dat jullie snel wennen aan het weer.De luikjes zullen wel vaker sluiten wand jullie zijn druk.Geniet van jullie mooie reis.Ben benieuwd naar het volgende verhaal.Dikke Kus van mij.

• 26 Juni 2014 - 10:21

Charlotte:

Hee lieve Malutje en Jeffrey!

Wauw, dat belooft veel goeds! Leuk dat jullie weer een blog bijhouden! Jullie eerste indrukken doen me erg aan China denken :-) het ligt natuurlijk vlakbij. Ook het snelle eten (schransen) aan tafel, haha. Veel plezier samen!

Liefs Lot