Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Malu Loo - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Malu

Blijf op de hoogte en volg Malu

17 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo trouwe lezers,

Hier dan het verslag van de laatste dagen...

24e dag 15 juli

Na rustig te hebben ontbeten en onze spullen te hebben gepakt hebben we afscheid genomen van Cambodja...op naar Bangkok, Thailand voor de laatste daagjes. Het was uiteindelijk iets van 35 minuutjes vliegen, veeeel beter dan een hele dag in de bus zitten met alle grensovergangen. Dus ineens waren we in Bangkok..vanaf t vliegveld een taxi genomen naar ons hotel. Gelukkig stond het adres in het Thai op de reservering, want Engels spreken de taxichauffeurs niet. Jeffrey kan op z'n telefoon via een app zien waar we zitten en of we goed gaan, hebben we in Vietnam wel nodig gehad om te zorgen dat ze niet nog eens een extra rondje reden, maar hier ging het perfect. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een ruime kamer.
Na even gedoucht te hebben en spullen uitgepakt zijn we met de taxi naar een groot shoppingmall gegaan, nou pff wat groot zeg, alles wat je maar kan bedenken is er te koop. Toch viel t allemaal wel tegen met de prijzen, toch heeft Jeffrey een mooi horloge op de kop kunnen tikken, bijna echt natuurlijk;)!
Om 18.30 hadden we met Jordi en Lisanne afgesproken, zij zijn net 2 dagen geleden aangekomen in Bangkok en vertrekken morgen weer verder Thailand in. Erg leuk en gezellig om elkaar hier te zien en een hapje te eten en cocktail te drinken! Wel gek, normaal woon je in Almere zo'n 100m bij elkaar vandaan en ineens zit je met z'n 4en in Bangkok..
Onze hotels lagen op loopafstand van t restaurant en zijn we stukje met z'n 4en gelopen en afscheid genomen, toen moesten wij nog stukje verder naar ons hotel. Nou dat was echt een avontuur om de kakkerlakken en de ratten te ontwijken, echt zoo smerig!! Je ziet de ratten zo in en uit t riool schieten.Tis sowieso een vieze stinkende bende dus zo raar is het niet dat ze er lopen. Vervolgens heb je allemaal nog de eetkraampjes er staan en zitten mensen er te eten..

25e dag 16 juli

Een actieve ochtend voor de boeg; fietsen! We hebben via vrienden de tip gekregen om te fietsen in Bangkok. Een Nederlander heeft dit ooit opgezet, is inmiddels al wel overleden, maar wordt nog steeds voortgezet. Je kan verschillende tours doen. Wij hadden gekozen voor een 5 uur durende tour. Om 6.45 vertrokken we met een groep van 10 personen, allemaal Nederlanders en een Belgisch stel met 2 Thaise gidsen op weg door de straatjes van Bangkok. De tour startte in China Town en zigzaggend door steegjes belanden we bij een tempel en een overdekte flower markt. Hier konden we even 10 min overheen lopen. Echt het meest grappige was dat er een heuse fitness groep was opgezet tussen de kraampjes. Een mevrouw stond op een plank op kratten het voor te doen en allemaal mensen er om heen, keihard de muziek aan en er omheen gaat de verkoop van bloemen, groente en fruit gewoon door. Echt met alle verstand zitten te kijken en gelachen uiteraard:)!
Vanuit hier zijn we richting het water gefietst en zijn we met de veerpont overgestoken naar het westen van de stad. Hier nog wat gefietst tot we bij een plek kwamen met longtail boten. Deze gaan door de kanalen van Bangkok, het wordt ook wel het Venetië van Azië genoemd. Hup de fietsen op de boot, wij op de boot en gaan met die banaan. Door de smalle kanalen met links en rechts huisjes en tempels. Gek dat het leven zich ook allemaal zo aan water afspeelt. Ook hele grote varanen gezien en grote vissen, ook dit leeft hier allemaal. Ongeveer een half uurtje gevaren toen we weer aanmeerden, vanuit hier zijn we een stuk door de jungle gefietst, landelijke omgeving met palmbomen, bananenbomen en allerlei bloemen en planten. Erg leuk om te zien dat dit allemaal zo dichtbij zo'n grote stad is en het er eigenlijk deel vanuit maakt. Via dit teruggefietst naar een plek waar de boot weer was en stuk teruggevaren tot de lunch er was. Lees 10.00. We hadden van t hotel een take away ontbijtje gekregen dus zo'n trek hadden we nu ook weer niet, dus klein beetje gegeten.
Vanuit hier teruggevaren naar Chinatown en klein stukje gefietst naar het kantoor vanuit waar de tocht georganiseerd werd. Erg leuke tocht en weer veel gezien.
Hier in de buurt even een drankje gedaan en zijn we gaan lopen weer richting de shoppingmall. Gisteren bijna alleen maar horloges gezien en er is nog zoveel meer. Hier even rondgelopen en gekeken, maar niet gekocht. Op tijd naar t hotel met een taxi, wat eerst nog een gedoe was. Hij wilde z'n meter niet aanzetten en vroeg een belachelijk hoge prijs. Wij snel weer uitgestapt en een andere genomen, die gelukkig wel aardig was en ons netjes heeft afgezet.
In t hotel een back up van de foto's gemaakt, gedoucht en omgekleed. Daarna gelopen naar een restaurantje wat we op internet hadden gevonden. Een familierestaurantje waar de moeder kookt en de zoon bedient en achter de bar staat. Hier een Thaise maaltijd gegeten, was erg lekker en werd vers in de open keuken bereidt.
In de wel bekende backpackersstraat hier nog een cocktail gedronken. We hebben de hele reis nog nooit zoveel blanken en zeker geen Nederlanders gezien als hier. Niet echt leuk vinden wij:). Heeel erg toeristisch wat je weer aan de prijzen soms met dingen kan merken in de straten.
Opnieuw tussen de kakkerlakken en de ratten teruggelopen:).

26e dag 17 juli

Waaah de laatste dag alweer, pff gaat zo snel en zoals we al eerder zeiden nog niet echt t gevoel dat we terug willen. Voor ons gevoel gaan we gewoon weer verder om weer wat nieuws te bekijken, maar helaas zal t t vertrouwde Almere en Almelo worden t weekend. ( Gaat inmiddels beter met m'n vader. Hij wordt morgen gedotterd er zat een vernauwing. Misschien dat hij zaterdag al naar huis mag, gaan er sowieso even naar toe).
Vandaag wilden we nog wat bezienswaardigheden doen in de stad. Rustig een Thais ontbijt genomen (rijst en kip om 9 uur, kon niet anders, maar was zeker niet verkeerd). Rond een uur of 11 richting het centrum gelopen. Onderweg bij een oversteekpunt werd Jeffrey aangesproken door een man waarom we niet naar een tempel gingen daar om de hoek. Nou wij willen naar het paleis en een andere tempel vandaag. Ging hij vervolgens uitleggen dat t paleis dicht zit ivm een soort monnikendag en pas s middags opengaat. Hij ging op onze plattegrond wat dingen aankruisen wat we dan wel beter eerst konden doen en hij zei dat we dan beter een tuk tuk konden nemen, zou maar 40baht kosten voor alle dingen die we wilden zien(omgerekend 1 euro, terwijl ze gisteren voor een klein stukje al 5 euro vroegen, taxi is goedkoper hier) en dat we dan een moeten nemen met een gele plaat, want die zijn van de overheid. Beetje argwanend keken we elkaar aan en bedankten we de man. Meteen staat er een tuk tuk naast ons ja ja 40 baht en ik heb een hele nummerplaat...hmm erg toevallig en vreemd. Ook deze man weer vriendelijk bedankt en gezegd dat we gaan lopen. Duidelijk een praktijk van oplichting dus, dit klinkt allemaal te goed om waar te zijn. Stukje gelopen naar een tempel die daar in de buurt zat, welke erg mooi was. Teruggelopen en toen stond de man weer precies op dezelfde plek, maar zei niks! Hij moet ons gewoon herkennen en waarschijnlijk baalt hij dat wij er niet in zijn getrapt. Hebben t nog eens nagelezen, maar het schijnt inderdaad hier te gebeuren en dat ze je dan naar andere plekken brengen waar je naar toe wil.
Doorgelopen richting het paleis, hier opnieuw aangesproken door iemand die zei dat t dicht is, op ons eigen gevoel bedankt en er toch naar toe gelopen, maar goed ook, want t was helemaal niet dicht. Alleen was de entreeprijs zo hoog dat we niet naar binnen zijn gegaan. De hele reis hebben we niet zoveel hoeven te betalen als hier, hooguit een 10e van dit. Vonden we een beetje te gek, wel jammer, want we wilden t graag zien.
Hier doorgelopen naar de tempel met de beroemde liggende buddha. Weer een verdacht mannetje die ons een tuk tuk wilde aansmeren, niet gereageerd, maar doorgelopen. De tempel bezocht, wederom erg mooi en hier tijdje rondgelopen, was zo'n groot complex. Vanuit hier weer teruggelopen en hebben we gegeten bij t restaurantje van gisteravond, was namelijk niet duur en erg lekker gegeten. Via de drukke backpackersstraat weer teruggelopen en nog geprobeerd een tas te kopen, maar de mensen willen echt niet verkopen hier. Totaal niks van de prijs af willen halen, niet geïnteresseerd. Nou dan kopen we toch gewoon in Nederland. Echt belachelijk. Nee wij zijn geen fan van deze stad van wat we er nu van mee hebben gemaakt. Wel leuk om gezien te hebben en hier de vakantie af te sluiten.
Terug in het hotel hadden ze alvast een ontbijtje voor ons gemaakt om mee te nemen naar t vliegveld, om 5.30 hebben ze een taxi geregeld voor ons. Ideaal! Gaan zo de spullen beetje pakken en dan slapen, morgen back home!

Al met al een super mooie reis gehad. Bijzondere ervaringen opgedaan en veel geleerd van de cultuur en geschiedenis van deze landen. Vaak minder leuke geschiedenis, maar die echt bij deze landen hoort helaas. Toch erg knap hoe de mensen toch t land weer redelijk op gang hebben gekregen en waar je als reiziger kan komen en dit mee mag maken.

Leuk dat jullie de berichten hebben gelezen en dat we jullie zo op de hoogte hebben kunnen houden. Tevens ook een back up voor ons zelf wat we allemaal hebben gedaan en meegemaakt. Zoals gewoonlijk weer te veel foto's gemaakt die jullie natuurlijk mogen komen bekijken:).

Hopelijk tot snel in t echt of via de site voor weer een nieuwe reis:)!

Liefs ons

• 29 Juli 2014 - 11:08

Charlotte Agema:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Ook al waren ze idd wat lang :) Wat een hoop indrukken zeg! Kom nu maar even lekker rustig thuis en lekker nagenieten! liefs!