Aan alles komt een eind:( - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind:( - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind:(

Door: Malu

Blijf op de hoogte en volg Malu

09 Augustus 2013 | Namibië, Windhoek

Zoo dit alweer het laatste verslag van opnieuw een onvergetelijke reis met hoogte en dieptepunten;)

Woensdag 7 augustus stonden we om 8u gereed bij de bootjes.. Niemand te bekennen,maar toch ietsje later kwamen er mensen aangelopen en vertrokken we dan toch echt! Het was zon 40min varen naar de plek waar we over zouden gaan in de mokoro(de kano boomstammen). Het was een beetje chaotisch toen we aankwamen, maar al snel kregen wij een peddelaar en bootje aangewezen. Er gingen losse plastic stoeltjes(zeg maar alleen een plastic waar je in een stadion op zit) in de boot waar we op konden zitten. We kregen een lunchpakketje mee en we konden weg:). De peddelaar staat achterin de boot en met een lange houten stuk worden we voort geduwd, wij zitten ongezellig achter elkaar.. Wat een rust zeg, heerlijk varen we tussen het riet door en komen onderweg maar 2 bootjes tegen. Na 1,5 uur gevaren te hebben leggen we aan bij een soort eilandje in de delta, hier maken we een bushwalk en zien zebra's en soort antilope wel sporen van andere dieren, maar helaas niks gezien. Hier in t gras onze lunch gegeten en vervolgens langzaam weer terug gevaren naar de plek waar we weer op zouden worden gehaald. Hier hebben we met degene die ons peddelde nog door z'n dorpje gelopen en uiteindelijk gewacht op de boot. Hier moesten we met een hele groep Japanners op, zij moesten ook naar de lodge waar wij op de camping sliepen.. Wat een vreemde mensen, de grootste camera's hadden ze bij zich en elk vogeltje werd op de foto gezet, erg om hun moeten lachen;)
Aangekomen gedouched en gegeten!

Donderdag 8 augustus beetje kunnen uitslapen en rustig de tent ingepakt en klaargemaakt. Bij de bar is internet en checken nog even een keer de route die we moeten rijden, of er veel zin heeft weten we niet, aangezien hier in Botswana niet veel staat aangegeven.
Uiteindelijk komen we tegen 12.30 aan in Ghanzi, hier tanken we en doen nog even snel wat boodschapjes bij de spar.. Het viel ons meteen op dat het een stadje is met een nare sfeer, we voelen ons hier duidelijk niet op ons gemak en rijden dan ook snel door naar de camping. Hier de tent opgezet en de auto vast beetje opgeruimd en iets schoongemaakt.
Bij de bar een drankje gedaan en boekje gelezen met uitzicht op een drinkplaats waar wat kleine dieren te zien zijn. S avonds hier een hapje blijven eten en beetje op tijd naar bed.

Vandaag 9 augustus vertrekken we om 7.15 op naar Namibië!
Eigenlijk een vrij makkelijke en rechte weg bekijken we voor t kaart dit landschap.. Bij de grens ging gelukkig alles goed en ook snel:). We moeten de auto volgetankt en schoon weer afleveren.. Onderweg in een wat grotere plaats gestopt om te tanken, tevens een jerrycan gevuld zodat we deze vlak voor de luchthaven( waar het autoverhuurbedrijf zit) leeg kunnen gooien en de tank weer vol is:). Ook nog een nieuwe band gekocht, die we lek hebben gereden kon niey meer gerepareerd worden. Schoonmaken gaat m niet worden nadat we bij 5 plekken gevraagd hebben:(
Onderweg gestopt en met wat water en doekjes het ergste vuil van de auto gehaald...
Aangekomen bij t autoverhuurbedrijf liep alles vloeiend, hij deed nergens moeilijk over, krijgen het geld van de band terug, omdat we hier voor verzeker zijn, ook het sterretje in de vooruit en de bullbar die stuk is schijnt een eerder probleem te zijn.. Pffieuw dat scheelt weer! Alle papieren ingevuld en we nemen afscheid van onze trouwe auto en huis die ons deze vakantie 4500!!!km heeft laten rijden;) wel een gek idee dat we nu zonder m moeten...

Aangekomen in Windhoek bij t hostel zijn we nog even naar een shoppingmall gegaan en zijn we uiteten geweest bij een restaurant waar koks worden opgeleid en zij hier zon kans krijgen om dat te doen, super mooie tent en lekker gegeten!

Net de spulletjes allemaal gepakt en we worden straks om 4.30 opgehaald. Guesthouse heeft gezorgd voor een ontbijtje voor onderweg, ideaal:)!

Wij gaan lekker slapen en hopen zondag weer veilig op Schiphol te landen!!

Liefs ons

• 10 Augustus 2013 - 09:39

Benny En Marieke:

Volgens mij een super gave geslaagde vakantie die altijd te kort duurt. Wij zijn erg benieuwd naar de fotos!!!! Goede reis terug Malu en Jeffrey. Tot snel. XB&M