Eerste dagen in Namibie - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Namibie - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Namibie

Door: Malu

Blijf op de hoogte en volg Malu

25 Juli 2013 | Namibië, Swakopmund

Hallo allemaal!

Hier dan een eerste reisverslag vanuit Namibie! Zondag zijn we veilig aangekomen in Windhoek, gelukkig zonder tegenslagen. Er stond netjes iemand op ons te wachten die ons vervolgens naar het guesthouse heeft gebracht. Diezelfde middag kwam iemand van de organisatie om ons de papieren en alles te overhandigen voor de reis, ze heeft ons de weg uitgestippeld die we het beste zouden kunnen rijden met onze auto. We hadden zelf ook wegenkaarten gekocht, maar via haar ook nog een kaart en de benodigde folders gekregen van de campings waar we gaan overnachten.
Ze gaf aan dat we de volgende ochtend op zouden worden gehaald om de auto in ontvangst te nemen.
Die avond hebben we in het guesthouse wat gegeten.
Voordat we naar Afrika gingen had ik Jeffrey natuurlijk aantal dingen verteld wat typerend is voor dit continent, laat dit nou meteen de eerste avond zijn dat er al iets bevestigd wordt. Ik had verteld dat het vaak is als je in een restaurant bent er gerechten op staan die er niet zijn of dat het op is. Jeffrey dacht een kipschnitsel te kunnen eten...nou helaas! De kip was op. Ik dacht een lekkere pasta te nemen, maar ze wist niet zeker of ze de ingredienten wel zou hebben. Uiteindelijk kreeg ik een pasta met wat ingredienten die wel aanwezig waren en Jeffrey heeft uiteindelijk maar voor beef gekozen wat hem bijna een tandarts bezoek heeft gekost...beeetje te taai:) Maar goed we hadden eten, en tijden het eten hebben we de aAfrikaanse Big Brother gekeken met het enthousiasme van de medewerkers daar!

De volgende morgen na het ontbijt werden we opgepikt om naar het autoverhuurbedrijf te gaan. Ja ja wederom zijn ze op tijd:)
Hier hebben we na al het papierwerk ons huis voor de komende 3 weken in ontvangst mogen nemen...wat een bak zeg!! Mooie auto met alles erop en eraan...airco, radio(waar we onze i pod op aan kunnen sluiten:)) en natuurlijk de tent! Duidelijke uitleg gekrgen hoe we deze moeten installeren en weer inpakken...eerste dagen vast klungelen, maar komt goed!
Rond uurtje of 11.15 rochting Windhoek gereden, waar we al bij de eerste 5m nog net niet beiden zaten te schelden op een tegenligger die naar ons idee aan het spookrijden was..gelukkig hadden we beiden in 1sec door dat we hier natuurlijk links rijden en niet rechts zoals thuis..oeps!! Meteen een goede leer voor de rest van de vakantie.. hier in Windhoek boodschappen gedaan voor de komende dagen...ook hier weer alles te verkrijgen! Val van de ene verbazing in de andere wat betreft Afrika...totaal anders dan ik gewend ben...ideaal voor Jeffrey zo kan hij beetje inkomen en hopelijk vindt hij het zo leuk dat we nog een keer gaan:):) en dan naar het tegenovergestelde...
Nadat we Windhoek zijn uitgereden begint eigenlijk het avontuur voor ons, samen met onze auto op weg....helemaal op ons zelf aangewezen..wel even een klein momentje van waar zijn we aan begonnen, maar het moment dat de auto er is, hij er mooi uit ziet, de wegen goed zijn aangegeven, Jeffrey goed rijdt en ik goed navigeer gaat ons dit helemaal lukken!!
Na een deel asfalt, overgegaan op een gravelweg..onderweg in de rimboe stoppen om te plassen met een paar koeien als pottenkijkers hebben we de lol er wel in:)
Onderweg al blij gemaakt met een paar dieren..struisvogels, oryx, bavianen en stokstaartjes..al zoo mooi om te zien, komen we rond 17.00 aan op de eerste camping in Sesriem. Eerst ons aangemeld om parkfee te betalen mogen we onze plek op, een priveplek onder een boom..echt een mooi plekje. Snel voordat het donker wordt(hier rond 18.00) de tent uitgeklapt en ingericht, viel nog best mee met het geklungel..en tsja..dan begint het donker een maaltijd bereiden op een gaspitje...ging redelijk goed..wel even wennen...tis koud en dan donker..dat je eigenlijk niet echt meer trek hebt..maar toch een bakje pasta gegeten.
's avonds aan de amarula en de nootjes en kregen we gezelschap van een of andere wilde hond/vos.. Beetje op tijd naar bed gegaan, best moe van de reis en alle eerste indrukken..

Voor een eerste nacht best goed geslapen, strak tegen elkaar aan, wel een smalle plek maar goed te doen!
Om 5.00 ging de wekker, ja ja we hebben vakantie maar willen ook wat doen. Snel aangekleed en opgefrist..tent ingeklapt en op weg naar de Sossusvlei waar enorme oranje zandduinen zijn en wij wilden daar op tijd zijn, omdat je dan de zon mooi op ziet komen en het nog qua warmte te doen is om die duinen te beklimmen. Onderweg nog dieren tegengekomen en gefotografeerd en na een ruim half uurtje aangekomen bij de beroemde duin 45 die je als enige duin nog mag beklimmen. Dit konden we natuurlijk niet weerstaan al was het een beste klim, maar zeker de moeite waard, echt een prachtig uitzicht met een mooie zon en omgeving.
Vanuit hier verder gereden richting de deadvlei. De laatste 5km was alleen voor 4x4 terreinwagens, die we gelukkig tot onze beschikking hebben, wij vol goede moed die mulle zandweg op, totdat we ja vast kwamen te zitten..we waren even vergeten dat we de bandenspanning hadden moeten aanpassen, haha. Gelukkig hebben we een compressor bij ons waar we dit ter plekke hebben veranderd en daarna ging het helemaal goed! Daar aangekomen moesten we een stuk lopen, tot er een deadvlei verschijnt tussen de ronde zandduinen..een soort zoutvlakte met al 900jaar oude bomen, hele gek gezicht maar erg mooi! Voordat we weer terug gingen nog even een zelf gemaakt broodje bij de auto gegeten.
Terugweg nog een canyon bezocht en heerlijk op tijd terug bij de camping waar we genoten hebben van het zonnetje en een oryx die even vlakbij kwam grazen.

Volgende ochtend werden we wakker en zagen we allemaal sporen van dieren rond onze auto..erg leuk om te zien..
Rond 7.30 waren we weer bepakt en bezakt en zijn we verder gereden naar Swakopmund, onderweg veel verschillende natuur gezien, gras, droog, bergen vanalles! Ene mooie uitzicht na het andere...
Rond 14.00 kwamen we aan in Swakopmund, ingchecked in het guesthouse, lekker warm gedouched en even de stad verkend...nou dit hadden we na een uurtje al bekeken dat dit niet onze favoriete stad is...in onze ogen, saai en Duits...ze gaan er maar gewoon klakkeloos vanuit dat we Duits zijn..irritant dus! Maar goed we hebben een excursie geboekt voor de volgende dag en 's avonds bij ons guesthouse een heerlijke pizza gegeten wat ons heeft doen besluiten dat we voor de volgende dag maar hetzelfde tafeltje hebben gereserveerd:)

Vanmorgen om 7.30 ontbeten en om 8.00 werden we opgehaald voor een bootexcursie. Deze vertrok vanuit Walvis Bay, op een catamaran zijn we de zee opgegaan om zeehonden, dolfijnen en ons gelukje een walvis gespot! Heerlijke hapjes op de boot en lekker relaxed gedaan. "s middags rondje stad gedaan, in een kroegje wat gedronken, getankt en wat boodschappen gedaan...vanaf morgen komen we niet echt meer een stad tegen dus de rimboe in:)

Morgen vertrekken we richting Twijfelfontein en dan door naar Etosha National Park op zoek naar wild:)

Geen idee wanneer we weer internet hebben...

Alles gaat goed met ons, hebben het erg naar ons zin en zeker geen spijt van wat we hebben gedaan!!

Gaan nu lekker hapje eten hier in het guesthouse!

Tot snel!!

Liefs

• 25 Juli 2013 - 21:54

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.

Ben blij dat alles goed is met jullie.Die auto ziet er echt mooi uit.Jullie liggen mooi hoog en droog hoop ik.
    Al best veel gedaan en gezien in die paar dagen.Ben heel benieuwd naar de mooie fotooos.Zal wel weer een paar uur kijk plezier zijn hahah.Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier en geniet ervan.

Dikke Kus van mij.

• 25 Juli 2013 - 21:56

Lenny En Wim:

Hallo lieverds ! Wat een heerlijke dagen hebben jullie al gehad zeg! En goed geregeld ook door de organisatie, dat is een zorg minder (voor de thuisblijvers ;) ). Malu je verhaal is weer om te smullen, we hebben er van genoten! Veel plezier de komende dagen en geniet van al dat moois daar! Groetjes en liefs m&p

• 25 Juli 2013 - 22:41

Benny En Marieke:

Heeyyyy dappere reizigers :-). Mooi om samen met jullie een eerste indruk te krijgen van het land. Zo cool al die dieren die je nu al hebt gezien. Sweet dreams. X B&M

• 27 Juli 2013 - 20:10

Pa:

Hallo Afrikagangers,

Zat het stuur niet rechts ? Mooi verhaal ik hoop dat het voor
    Malu niet te georganiseerd is maar ik ben er wel blij mee.
    Nog heel veel plezier.

• 30 Juli 2013 - 21:26

Jannie:

Je krijgt maar niet genoeg van Afrika, wat is het toch een prachtig continent. Ik hou het nog steeds bij Kenia, daar ben ik nog lang niet uitgekeken. Geniet er van, lieve groet Jannie