Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Malu Loo - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

29 December 2011 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!!

Hier zitten we dan in een regenachtig Peru. We hebben net Machu Picchu bezocht, wat een wereldwonder zeg!! Zal er straks verder over vertellen.

2e kerstdag waren we nog in Arequipa, iets wat ze hier in Peru niet echt vieren. Alles was gewoon open en we konden gelukkig gewoon onze gang gaan. We hebben beetje uitgeslapen, daarna ontbeten en toen nog de stad in. Wat boodschappen gedaan, wat gedronken, heerlijk rustig bijkom dagje.
´s avonds om 20.00 uur de nachtbus naar Cuzco genomen. Toch blijft het niet echt prettig deze nachtbussen..er zit wel een voordeel aan dat je een overnachting bespaart en een hoop tijd. Op zich zijn het prima stoelen, superluxe eigenlijk, maar ja slapen gaat soms wat lastiger. Gelukkig weer veilig oponze volgende bestemming Cuzco aangekomen. We hadden een dag van te voren een hoste gereserveerd met een pickup service naar het hostel vanaf het busstation..we hadden wat vertraging met de bus waardoor de taxi natuurlijk al weg was, gelukkig was er een mevrouw van de busmaatschappij die voor ons wilde bellen. De mensen zijn hier trouwens erg behulpzaam, ze willen je overal mee helpen, en doen ook erg hun best om het helemaal naar je zin te maken overal!
Goed uiteindelijk werden we keurig opgehaald en bij ons hostel afgezet. We waren vroeg, wat wel betekende dat onze kamer nog niet klaar was. Intussen een trip naar Machu Picchu geregeld en de bus om weer naar onze volgende bestemming te kunnen gaan.
Na een ontbijtje te hebben genomen konden we de kamer gelukkig in en hebben we onze spullen gestald en zijn we richting de stad vertrokken. Wat een mooie stad!! Tot nu toe de mooiste die we gezien hebben hier! Mooi plaza del atrmas met mooie gebouwen en huisjes! Wat rond gelopen, we moesten nog erg wennen aan de hoogte, waren echt zo buiten adem. Dus lekker rustig aan gedaan.
Volgende dag werden we om 14.00 opgehaald om naar Machu Picchu te gaan. De ochtend hebben we in de stad gelopen en door nog een leuk wijkje gelopen, nog wat souvenirtjes gekocht! De excursie was in eerste instantie nogal vaag, we werden opgehaald door een mevrouw van de reisagency waarnaar we met haar een taxi namen naar een vage buurt waar we in een klein busje werden gedropt..wij maar hopen dat we goed zouden aankomen. Na op wat hete kolen te hebben gezeten kwamen we gelukkig op tijd aan in Ollantatambo vanwaar we de trein namen naar Aguas Calientes, de laatste stop voor Machu Picchu.De trein vertrok netjes op tijd 16.35. Een erg mooie rit door het andesgebergte en stuk regenwoud. Deze treinreis duurde zo´n 1.5 uur en kwamen we veilig aan in Aguas calientes, wonderbaarlijk stond er iemand netjes op ons te wachten en bracht ons naar het hostel. Prima geregeld en was nog een net hostel ook! hier kregen we wat informatie van de gids voor de volgende ochtend. Hierna zijn we het dorpje ingelopen om een restaurantje te zoeken die we hadden gevonden in de lonely planet. We hadden gelezen dat hier de restaurantjes niet echt goed beschreven werden, behalve deze die hierin stond. Om het zekere voor het onzekere te nemen toch maar voor dat restaurantje gekozen. Hier hebben we zeker geen spijt van, super lekker en erg goed! Door de regen weer terug gelopen naar het hostel en gaan slapen.
Vandaag hebben we om 6.00 ontbeten en zijn we om 7.00 met de bus naar Machu Picchu gegaan. Dit was zo´n 25 min door de bergen met een erg mooi uitzicht. Daar aangekomen met 100en andere toeristen gingen we op zoek naar de gids. Deze was snel gevonden met zn parapluutje en vlaggetje, hahaha! Scheelde dat iedereen bijna zo´n gids had. Goed we voelden ons nu wel echt toeristen, camera om de nek!
Na een behoorlijke trap, waarbij je de hoogte toch wel weer een beetje merkte kwamen uit bij het punt waar je het mooiste uitzicht hebt op Machu Picchu, de zogenaamde ansichtkaart waarop dit altijd te zien is. Echt zooo super mooi!! Helaas wel wat bewolking, dus we hebben het niet helemaal helder kunnen zien, maar toch nog geluk gehad dat het droog was en toch nog wel mooi zicht! Daarna ong 2 uur gewandeld door de ruines en uitleg gekregen over van alles! Daarna hadden we nog wat tijd voor ons zelf, helaas begon het toen wel te regenen(wat het nu dus nog steeds doet) en werd het zicht steeds minder. Echt zo´n geluk gehad dat we het vanmorgen wel hebben kunnen zien! Als je er nu aankomt is het echt een teleurstelling denk ik!
Voordat we weg gingen nog een stempel gehaald in ons paspoort en met de bus terug gegaan naar Aguas Calientes. Onze trein vertrekt vanavond om 18.00 weer naar ollantaytambo, vanwaar we op worden gepikt met een bus die ons naar Cuzco weer brengt. Hier slapen we dan nog een nachtje, morgen vertrekken we met de bus naar Puno aan het Titicacameer. Hier hebben we een trip geboekt naar de drijvende eilanden waar we ook een nacht zullen overnachten bij een lokale familie. Hier vieren we trouwens ook oud en nieuw. We zouden dat eerst in Cuzco doen, maar we lopen voor op ons schema, waardoor we besloten hebben gewoon verder te gaan. Stel dat er nog wat tegenzit, hebben we in ieder geval nog wat speling.

Hoe is het verder in Nederland? Nog wat bijzonders? We houden het nieuws zodra het kan wel in de gaten.

Nou voor als we geen verslag meer plaatsen wensen we jullie alvast een hele fijne jaarwisseling, wij zijn 6 uurtjes later dan jullie!

Liefs ons!

p.s. Broertje ik ben trots op je dat je het gehaald hebt!!! En alvast van harte gefelicteerd met je verjaardag!!

@ Jeroen, jij ook alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

• 29 December 2011 - 19:36

Jolene:

Loetje!!

¡Gracias!!! Feliz Navidad maar alvast!;)

X

• 29 December 2011 - 19:46

Lin:

Hey lieve Malu & Jef! Even twee mooie reisverslagen achter elkaar gelezen :-) Wat maken jullie veel mee en prachtig om te lezen! De nieuwe foto's zijn onderweg? Zwartje en Witje maken het goed :-) Allebei hun vaste stek in huis gevonden, soms staat een van hen samen te eten met Garfield en ze komen regelmatig gezamenlijk gedag zeggen als we thuis komen! Witje en Zwartje hebben rond het middaguur vaak een stoeimoment, waarbij ik dan mijn hart vasthoudt en Garfield verbaasd toekijkt. Gelukkig gaat het altijd goed, ze zijn lief voor elkaar en je ziet ze voor elkaar zorgen. Jullie nog veel mooie avonturen samen gewenst! Uiteraard alvast een spetterende jaarwisseling :-) Liefs!

• 29 December 2011 - 22:14

Lieke:

Ik ben er eens even voor gaan zitten en heb alle verhalen achter elkaar gelezen, geweldig zeg! Na een wat mindere start (gelukkig is dat allemaal goed gekomen) maken jullie nu zoveel leuke dingen mee dat je daar al bijna niet meer aan hoeft te denken ;)
    Haha Malu, moest wel lachen om je verhaal over het Sandboarden. Moest meteen weer denken aan ons op de slee toen met de klas.
    Heb gisteren trouwens jullie kaartje gekregen, thnx!
    Geniet er nog van samen, en een fijne jaarwisseling! Ben erg benieuwd hoe dat daar gaat, maar dat gaan jullie vast in een volgend verhaal vertellen.

Liefs Lieke

• 29 December 2011 - 23:14

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.
    Mooi alweer een verhaal.Jullie houden ons goed op de hoogte leuk hoor.Jullie doen en zien echt veel druk programma zeg.
    Ik wens jullie een hele prettige jaarwisseling geniet er samen van.

Dikke Kus van mij.

• 30 December 2011 - 12:45

Cindy:

Hey Malu en Jeffrey,

Weer mooie reisverslagen en foto's! Voor jullie ook alvast een fijne jaarwisseling en verder genieten van deze supervakantie!

• 30 December 2011 - 20:39

Ria Bakhuis.:

Hallo Malu en Jeffrey, mooi reis verslag. Hebben jullie voor alle dagen zo'n druk reisprogramma staan?? Jullie ook alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst en geniet van al het moois. [We wachten weer op jullie volgende reisverslag].

Groetjes, Ria

• 30 December 2011 - 22:04

Papa Malu:

Hallo Malu en Jeffrey,

Mooie verhalen hoor. Ik lees ze met belangstelling. Ik wens jullie een prettige jaarwisseling aan de andere kant van de wereld. Wij zijn morgenavond bij je broer die 24 jaar wordt.
    Hier ales goed ga morgen weer eens langs bij je huis om de bloemen water te geven.
    Geniet er nog van en bedankt voor de leuke foto's die ik net gekregen heb.

Pa

• 31 December 2011 - 13:29

Benny En Marieke:

Hey Lieve Jeffrey en Malu.

erg mooie foto´s zeg. Hoe ging dat sandboarding?! wij gaan 14 januari met de familie weer snowboarden! Hoe bevalt het reizen met z'n tweeën dan?! gaat dit tot nu toe goed?! ik hoop het wel. wel vermoeiend hoor al die nachtbussen.

Wij wensen jullie ook een heel fijn oud en nieuw en horen graag spoedig in het nieuwe jaar welke belevenissen jullie weer mee hebben gemaakt!

Liefs B&M