druk druk druk - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu druk druk druk - Reisverslag uit Thika, Kenia van Malu Loo - WaarBenJij.nu

druk druk druk

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

24 Oktober 2008 | Kenia, Thika

haaaj allemaal!!!

Hier weer een bericht vanuit het verre Kenia! Lijkt als of ik er weer een hele tijd ben, lijkt allemaal alweer zo gewoon. Dar in Nederland ook ales goed? Hier is het regenseizoen begonnen en dat hebben we gemerkt..

Maandag was het een nationale feestdag, Kenyatta Day, dat is de eerste president van Kenia. We werden uitgenodigd door de oudste meiden om hier naar het plaatstelijke stadion te gaan, moest erg mooi zijn...nou wij maandagochtend op tijd er uit..het zou om 9u beginnen. Wij waren netjes om half 9 klar om op tijd weg te gaan, want ze zeiden ls je laat gaat moet je staan..gingen de kids om 8.30 het hele huis nog schoonmaken..wij dachten ja straks zijn we te laat, dus zijn we maar vast met zn 6en richting stadion gegaan..daar aangekomen snapten we ook waarom de kids geen hast maakten want de 6 mzungu's waren natuurlijk als eerste aanwezig:) hahahha....ze waren ng alles in alle rust aan het opzetten, maar dat beteknde wel dat we vooraan konden zitten. Uiteindelijk begon het allemaal tegen 10.30 uur. heel gebeuren met de politie enzo en een dweilorkest wat zo vals speelde als wat,. maar goed..we waren weer ff van de straat, hehe! tegen 12u hadden wij het wel weer gezien. We zijn naar huis gelopen met de meiden en hebben daar gelunched om verv0lgens op Nelson te wachten, want we gingen naar verschillende tehuizen hier in Thika. tegen 15u was er nog niemand.//behalve James...die heeft ons uiteindelijk maar meegenomen, maar door tijdgebrek konden we er maar 2 bezoeken. eerst naar eeen opvanghuis voor meiden gweest, waar we nog een dronken man tegen kwamen die ons maar bleef chtervolgen.. erg leuk om te zien hoe hun daar woonden..daarna doorgelopen naar een opvanghuis voor straatjongeren..dit vond ik echt een super goed project. helemaal de achtergrond te horen gekregeneeeee..en hoe en wat over die jongeren..echt onvoorstelbaar hoe ze hjeirvoor leefden, vooral drugs gebruik., lijm snuiven, wat je hier trouwnes elke dag ziet op straat..maar nu hebben ze een veel beter lven, ze gaan naar school. ze zorgen ervoor dat er eten wordt bezrorgd op de school, zodat de jongeren niet de straat op gaa om dara etn te zoeken. we kregen een rondleiding daar...totdat het weer ineens omsloeg...begon keihard te waaien en regenen..zelfs nog onweer, waar ik minder blij mee wsa. snel maar gescuild daar in het kantoortje waar het 40 graden was. uitiendelijk was het beetje droog en zijn wenaar de straat gelopen omdat we daar een boda boda wilde nemen naar de stad, we moesten nog p0ampers kopen voor 2 kinderen..begon het toch ineens weer hard te regenen...stonden we daar met ons goede gedrag..de 2 schotten namen eeen boda boda naar CRC, Marjon, James en ik wachten po een matatu. helaas was elke matatuy vol die langs kwam, begon stedes harder te regenen....opeens stopte er een super opgepimpte matatu met keiharde muziek., we mochten wel meerijden omdat het zo hard regende, eigenlijk nam hij geen passagiers mee..ideaal..heeft ons grtis en voor niks voor de supermarkt afgezet..komen we daar is hij dicht..de stroom was uitgevallen in de hele stad en de generator werkte daar niet, gelukkig was er nog een kleinere supermarkt war we pampers hebben kunnen kopen. door de regen naar hius, daar bleek dus ook geen stroom te zijn, duys ook geen warm water. het wordt hier dur tegen 18.00 al donker..dat was het dus al bijna,. kids al gegeten zodat ze dat nog bij licht konden doen. 's avnds met 3 kaarsjes nog even gezten en op tijd naar bed, want je kunt niks anders hier.
De volgende ochtyend om 6.30 opgestaan en weer nar KOP vertrokken, nmaar de health check. Echt drama om na regen in desoppenwijken te lopen..zakte een poaar cm in de modder,stront, rotzooi weet ik veel waar je op loopt.wil je ook niet weten trouwens...eindelijk bij health check aangekomen, geen mesn te beknnen ivm de regen,. in deloop van deochtend kwamen de patienten..dus wel wat kunnen doen..na aflop zhebben we nog een bezoekje gebracht aan een tehuis voor mensen met aids, middenin de sloppenwijken. nou die mensen hebben nit zo lang meer te leven, zagen er echt niet goed uit. daarna boodschappen gedaan bij tusky's en naar toilet, waag me er nog steeds aan om boven een gat te hangen waar het er omheen vol ligt met van alles en nog wat, haha! nog even een drankje gedaan en toen richting CRC waar blek dt de stroom nog steeds inet terug was/..ik wilde zo graag duchen, dus dan maar koud...brrr..gelukkig kwam vlakvoordat het donker werd de stroom weer terug!!dus ging ales weer verder!
woensdag hebben marjon en ik de kids naar school gebracht, ff boos geworden omdat er kindje niet mee wilde lopen, soms moet dt even omdat ze anders totaal nit luisteren..verder verliep dat goed. Thuis broodje gegeten en is Jeffrey met Marjon en mij meegegaan naar het niweu CRC, zij was er nog niet gweest. helaas nog seeds niks veranders, vraag me af of ze echt in november kunnen verhuizen..daarna hebben we een weeshuis bezocht dat is opgezet door een Nederlander. Helaas was hij niet aanwezig, mar wel een rondleiding gehad, zag er syuper mooiu uit!
terug naar CRC met de matatu en de kinderen weer vn school gehaald. thuis gekomen had James mij gebeld, hij was in het ziekenhuis en die kleine meid mocht naar huis! ik moest har mara komen ophalen, met de auto werd ik opeghaald, marjon wilde oook graag mee dus hebben we haar opgehaald! gaat allemaal goed met haar, wond zit dicht en ze ziet er al; betr uit. ik ben ook ineens moeder, want ze noemen haar allemaal mijn kind, haha! omdat ik overal bij ben geweest. wel blij dat ze thuis is hoor! ze is zo lief, haha!
's vaonds zijn er allemaal niuwe vrijwilligers gekome. 3 uit Spanje, waarvan er 2 tandarten zijn en geen engels spereken, erg handig dus! die andere is hier al eens eerder gwest, en og niet duidelijkw at ze komt doen, denk tolk ofzo!haha! ook 3 nederlandse vrouwen..waronder Jannie, zij is degene die het hele KOP heeft opgezet, war dus de medische post onder valt! en ze heeft 2 vriendinnen meegnomen. zij blijven niet zo lang..ben nog aan het uizoeken of er ng nieuwe vrijwilligers komen in november, anders ben ik tijdj alleen.
meteen wat later in bed door al het gekletst, wel gezellig!
Gisteren op tijd er uit om met aantal naar KOP te gaan. dar hele dag gweest, echt superrr druk. de tandartsen zitten daar nu ook voor 3 dagen. 's ochtends heb ik dara gekeken en geholpen. allemaal mensen die tanden kwamen later trekken...die 4 die ze hadden...haha! nou na ee ntijdje had ik dat ook wel wee gezien, en ben ik beetje overal gaan kijken. mooie foto's ook gemaakt van alle mensen daar! echt hele drukke dag...gewoon mensen nar huis moeten sturen omdat er geen tijd meer was! ze blijven daar totdat de kinderen vrij zijn, anders is het niet veilig genoeg om daar met een paar te zitten.
Vanmorgen weer beetje op tijd eruit...we zijn naar de supermarkt gegaan..de 2 schotten, marjon en ik om voedsel te kopen en pakketten van te maken! we hebben 10 pakketten samen gesteld met van alles erin..bonen,. maismeel, the, brood,. olie enz. alles in de auto geladen en naar KOP gebracht,. daar pakketten gemaakt en zijn w ze in de sloppenwijken uit gaan delen! we hebben zeg maar contact met zo'n 20 famailies, en de volgende keer gaan we de andere 10 doen, omdat het anders te veel tijd kost en je het niet kunt dragen daar. er goed om te zijen,. mensen zijn er erg blij mee, en bedanken je hartelijk. je kan meteen kijkeje nemen in hun hutjes en wer veel foto's gemaakt! en ook weer mijn sponsorgeld gebruikt!! daarna nog even bij de health check geholpen en daarna richtning internet waar ik nu zit!
voor het weeknd heb ik ergleuke plannen!! ik ga op safari!!!! Marjon, Jannie,. Audrey(vrienin van Jannie) en ik gaan met zn 4en. eigen driver, kok gaat mee, tenten en vbezoek brengen aan de Masaai Mara(wild park), en natuurlijk deMasaai stam! heb er erg veel zin in, eventjes weer weg en wat van kenia zien!!! we vertekken mrgen om 7.00 en komen maandavond keer weer terug! laat julie volgende week wel weten hoe het was!!
Nou dit was het wel weer zo'n beetje!!! thnx weer voor de reacties! en oja, foto's is drama hier......uur voor 4 foto's! dus daar begin ik maar niet aan...jullie moeten maar als ik terug ben dagje vrij houden om mij te bezoeken, hahhahaha!!
mensjes, een heel fijn weekend!!

liefs van mij!!

  • 24 Oktober 2008 - 15:58

    Astrid:

    Hoi
    Las dat je aan het uitzoeken was of er vrijwilligers komen. Nu weet ik dat begin november een vrijwilliger komt. Zelf kom ik 1 december. Weet niet of jij er dan nog bent. Misschien gaan we elkaar ontmoeten. Ondertussen lees ik af en toe jullie verhalen. Leuk om te lezen! Nog een mooie tijd!

  • 25 Oktober 2008 - 00:30

    Shirley:

    Ey Malu,

    Zo weer een erg drukke week. Je rent overal naar toe, en helpt waar je kan, en altijd heb je je foto camera bij je. Leuk :D. Jou kennede moeten we dan zeker een hele dag langskomen, want dat heb je echt super veel foto gemaakt. Zijn de foto's van vorig jaar Afrika al allemaal in geplakt :P.
    Je sponsor geld geef je goed uit, leuk om te horen, dat ons geld zo goed besteed wordt. En vooral nuttig.
    Heb net een werk feestje gehad, en iets te veel redbull gedronken, ben klaar wakker thuis.
    Succes daar, en veel plezier met de safari.

    Liefs Shirley,
    Ps mijn sms is aangekomen :D Joepie!

  • 25 Oktober 2008 - 20:59

    Marieke:

    Hey Meis!!!

    Supers zeg om je bericht weet te lezen! leuk om zo op de hoogte gehouden te worden! Ik ben vandaag weer terug te gekomen van het Rode Kruis, Gezinsweek! Weer super. vanmiddag direct weer gaan klussen en ben nu echt bekaf...maar dat zul jij ook wel elke dag zijn...oef... morgen met je moeder en mijn ouders gezellig de hot op!!! ik heb er zin in! Ik spreek je snel weer!

    Veel liefs Marieke

  • 03 November 2008 - 21:08

    Judith Kiers:

    Hoi Malu,

    Ik heb je site via Herman ontdekt. Echt interessant om te lezen hoor! Super bijzonder daar he? Wij uit Aadorp wensen je daar nog veel succes en ook plezier!!!
    Groetjes van de fam Kiers

  • 04 November 2008 - 09:44

    Rien En Yvonne Teuni:

    Hebben via Herman jouw Site gelezen. Fijn dat jhet zo goed naar je zin hebt. Zien uit naar je volgende berichten. Groeten R en Y Teunissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 77338

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: