aangekomen! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu aangekomen! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Malu Loo - WaarBenJij.nu

aangekomen!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

11 Maart 2006 | Ghana, Tamale

halloootjes!!

Nou hier zit ik dan in Tamale, gisteren een super lange busreis afgeled. We zaten om 6uur in de bus en we kwamen om 23uur aan in Tamale! We zaten nog maar net in de bus of een of andere ghanees wilde ons mobiele nummer hebben, maar gezegd dat we geen mobiel hadden, haha! Het was een vermoeide maar wel erg indrukwekkende reis..heb echt van alles gezien onderweg, van mooie gebouwen tot echt hutjes in de middle of nowhere, en mensen die dingen verkopen langs de weg en je meot niet vreemd opkijken dat de bus dan stopt, omdat iemand toevallig wat moet kopen. Eenmaal aangekomen in Tamale kwam Razac van SYTO ons ophalen. Ik werd door mijn gastmoeder opgehaald! Heb echt een super leuke familie! als ik het vergelijk met de rest heb ik de beste plek, haha! ik woon gewoon in een huis op een groot terrein wat helemaal van hun is, er lopen geiten, kippen en zelfs 2 katjes echt grappig allemaal! Ik heb een douche en een gewoon toilet! Er woont nog een ander meisjebij de familie en we delen samen een kamer. ZIj werkt ook in het Anfaani children's home. ZIj zit hier al een maandje en blijft nog een maand.het is een duits meisje!
De familie bestaat uit een vader, moeder en 2 kinderen. ze hebben in totaal 6 kinderen, waarvan er 4 het huis al uit zijn en ergens anders studeren!
Vandaag hebben we een soort stadstour gemaakt zodat we een beetje weten waar we alles kunnen vinden! we hebben het ziekenhuis bezocht en mochtenecht overal kijken, was erg interressant! maar best nog wel armoedig soms. gewoon een rontgenapparaat wat al bijna een jaar kapot is, en nog steesd niet gemaakt is. dus als jullie een loterij winnen, dan weten jullie mij te vinden om het hier naar toe te brengen!

vanmiddag hebben we nog 2 andere vrijwilligers ontmoet, 2 nederlandse meiden. In een cafe waar veel vrijwilligers komen met zn allen wat gedronken en toen naar dit internetcafe, waar weer eens de helft niet doet, kan het lage streepje niet vinden, dus msn kan ik denk ik wel vergeten, maar ga zo nog even een poging doen.
Vanavond gaan we ergens uit, geen idee waar maar het wordt vast wel leuk! en morgenvroeg...ja ja jongens...Malu gaat naar de kerk, haha! lijkt me welerg leuk hier heb al watverhalen gehoord dus denk dat het nog wel meevalt! en daarna gaan we als he goed is naar het zwembad! dus best nog wel een druk weekend. waarschijnlijk volgend weekend een uitstapje maken naar de Kintampo waterfalls of het Mole National Park! Ik hoef me tot nu toe nog niet echt te vervelen! Heb t erg naar mijn zin, alleen de warmte moet ik nog erg aan wennen.

maandag begin ik met werken, er zitten geloof ik nog 5 andere vrijwilligers, dus het wordt een drukte! heb er wel zin, want het moeten echt hele lieve kindjes zijn!

owja mijn ghanese nummer werkt nog neit echt wat betrefr het smsen, zijn hier al naar een winkel geweeset van die provider en als he goed is moet ie het maandag doen, ben benieuwd!

nou dit was het dan weer, haha denk dat ik nog een hoop vergeten ben om op te schrijven, maar ik maak ook zoveel mee in een dag, maar dat horen jullie wel als ik weer terug ben!

liefs Malu

  • 11 Maart 2006 - 16:25

    Marieke Bakhuis:

    Hey meis!!!

    klink allemaal erg mooi hoor, word erg jaloers!!
    ik zal je binnenkort ff een keer bellen oke!!! ik kijk wel of je er bent en even tijd hebt om te kletsen!
    Ik ben druk op zoek naar een kamer en de verbouwing gaat hier goed!
    ik spreek je ma regelmatig op de msn!! hahahaa

    geniet maar van je eerste werkdag en hopelijk spreek ik je snel!
    Pas goed op jezelf en lekker genieten, want het is hier behoorlijk koud...

    Veel liefs en kus Marieke

  • 11 Maart 2006 - 18:37

    Herman En Lidy:

    hallo lieve malu gelukkig dat je goed bent overgekomen en fijn dat je alles zo leuk vindt wat een heerlijk lang verhaal heb je geschreven heb het wel twee keer gelezen we horen gauw weer van jou

  • 11 Maart 2006 - 19:01

    Herman En Lidy:

    hay lieve malu. fijn dat je goed bent aangekomen, maar wat een lange reis he. je had genoeg te kijken onderweg dus dat breekt dan nog een beetje.wat een mazzel heb je weer dat je in een huis zit met douche en toilet. ik zag je al in de bosjes zitten met alle gevolgen van dien....haha. zo te horen heb je het helemaal naar je zin. dat is fijn om te lezen. geniet daar maar van het warme weer,het is hier steenkoud min 8 en ook nog een beetje sneeuw. ik heb het helemaal gehad met dat rotweer.de katten liggen allemaal met hun rug tegen de verwarming aan.wat leuk dat je daar ook nog 2 katten hebt. stuur eens een paar fotooooos. is jammer dat je dat snoertje vergeten bent, niet te geloven.....maar goed, misschien kun je daar wat ritselen. nou malu ik wens je nog veel werkplezier toe en ik heb de laptop standby. doei doei dikke kus lidy.

  • 11 Maart 2006 - 19:17

    Je Moeder:

    Hoi Malu

    Ben blij dat je het naar de zin hebt.Mazzel met de toilet en douche.Leuk verhaal weer ben iedere keer weer benieuwd.Ook leuk dat ik je af en toe spreek via telefoon en msn.Ik wacht nog op een foto's.Nou veel plezier nog en geniet ervan.

    DIKKE KUS
    Mevrouw

  • 12 Maart 2006 - 16:02

    Stefanie:

    He Malu!!
    Zo te horen heb je het erg naar je zin!! Leuk!
    Ben jaloers op het mooie weer! Ik ben benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet!
    Nou, heel veel succes morgen met je eerste dag!!

    Liefs Steef!

  • 12 Maart 2006 - 18:20

    Mariël Ten Brinke:

    Heej Malu,

    Echt geweldig als ik dit zo allemaal lees!!! Dat wil ik ook......;)
    Gaaf man!!! Spannend morgen je eerste dag, gaat vast helemaal goed komen met die lieve kindjes.
    Hoop snel weer wat te kunnen lezen!! Veel succes morgen! Liefs, Mariël

  • 12 Maart 2006 - 20:08

    Je Vader:

    Lieve Malu,

    Ben net gisteren van wintersport teruggekomen en kon dus niet eerder reageren. Net je 2 berichten gelezen en ik ben erg blij dat het goed met je gaat. Je moet alleen niet die 2 katjes voor me meenemen hoor.
    Ik zal je blijven volgen en ik heb net van je moeder een inbelnummer en jouw Ghanese mobiele nummer gekregen dus ik bel je binnenkort nog wel een keer.
    Pas goed op je zelf en geniet er maar van.

    Je vader

  • 13 Maart 2006 - 14:00

    Peter Greetje & Kids:

    Ha die Malu,
    Wat leuk dat je het naat je zin hebt... en een douche en toilet heerlijk zal dat zijn na een snikhete dag, is hier niet voor te stellen bij min 8 en veel wind!! heel veel succes met alles en we blijven je volgen groetjes en liefs vanuit een nog altijd winters Zuidlaren

  • 14 Maart 2006 - 10:43

    KretaBob:

    Hee Malu!
    Klinkt wel heel vet hoor! Ik heb me wintersport overleefd zonder wat te breken ;) Doe voorzichtig daar met al die bosjesmannen! En bovenal geniet van wat je ziet.
    Kus Bob

  • 14 Maart 2006 - 13:11

    Je Vriendje:

    Ej lieverd!!

    Je bent al weer 2 dagen aan 't werk. Hoop dat 't je beetje bevalt tussen al die etters :D

    Heb je je sms-probleem nog kunnen fixen trouwens? Ik zie wel een smsje verschijnen dan ;)

    Ik weet niet of je nog op internet komt, maar ik bel je morgenavond wel...

    Lieverd, ik spreek je.
    Dike kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

4e keer Afrika:)

Ik ga voor 5 weken weer terug naar CRC in Kenia!

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Tickets geboekt!!!

28 December 2009

holiday en laatste dagen

28 December 2009

holiday en laatste dagen

12 December 2009

bezoek

03 December 2009

alweer bijna 2 weken hier
Malu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 77411

Voorgaande reizen:

20 Juni 2015 - 19 Juli 2015

Australie!!

21 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Zuidoost Azië

20 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Namibie/Botswana

06 Juli 2012 - 28 Juli 2012

Indonesie

17 December 2011 - 27 Januari 2012

Zuid Amerika

22 Oktober 2010 - 18 November 2010

backpacken in Central America

22 November 2009 - 29 December 2009

4e keer Afrika:)

Landen bezocht: