Op naar huis - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Op naar huis - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Op naar huis

Blijf op de hoogte en volg Malu

27 Juli 2012 | Maleisië, Kuching

Hallo allemaal!!

Hier dan alweer het laatste verslag van deze reis. Zitten nu in Kuching te wachten op t vliegveld voor de vluchten terug naar huis.

Eerst willen we jullie nog even op de hoogte brengen van onze laatste week, want die was echt super!!

Afgelopen zaterdagmorgen werden we in ons hotel opgehaald door onze gids en een driver(die het gaspedaal nog niet had gevonden, wat een slak zeg!). We werden naar de haven van Kumai gebracht waar we kennis maakten met de crew en onze boot voor de komende 4 dagen. We hadden 4 man personeel die bestond uit een kapitein, kok, gids en een assistent die eigenlijk vanalles deed. Dit allemaal voor ons 2 tjes op een eigen klotok,zo worden de bootjes genoemd!
Toen eenmaal alles aan boord was vertrokken we voor 4 dagen de jungle in in het Tanjung Puting National Park. Dit park staat met name bekend om de vele Orang Utans die hier nog leven, de meesten zijn semi wild, dat betekent dat ze na bv gevangenschap op zijn gevangen en vervolgens klaar worden gemaakt om weer uitgezet te worden in de jungle, de programma's die ze hier hebben houden zich bezig om de Orang Utans bij te voeden en ze in de gaten te houden.
De eerste dag gingen we meteen op zoek naar ze en liepen we naar een platform waar ze op dat moment melk hadden neergezet, nou hier werden we meteen al blij gemaakt met veel Orang Utans, echt zooo mooi om te zien!!
Eenmaal terug op de boot kregen we lunch,de kok kon echt super lekker koken, was echt goed geregeld. We hadden alle dagen ontbijt, lunch en diner! 's nachts sliepen we ook op de boot in de open lucht onder een gigantische sterrenhemel! Werden 2 matrasjes op het dek gelegd en een klamboe opgehangen!
Op zich best goed geslapen tussen de jungle geluiden,haha!
Elke dag gingen we plekken bezoeken waar de Orang Utans gevoerd werden op zo'n platform! Nou echt super veel gezien en erg mooie foto's, die jullie thuis maar moeten komen bekijken!
Soms zagen we langs de water rand ook Orang Utans die zo ver verwijderd waren van een platform dat het goed was eigenlijk,omdat ze toch blijkbaar voldoende voor zichzelf konden zorgen en voldoende voedsel zelf kunnen vinden!
Naast Orang Utans hebben we ook nog andere aapsoorten gezien waaronder de neusaap, deze komt alleen op Borneo voor, verder nergens anders op de wereld..verder big krokodillen,uil,lizards,vogels,vogelspinnen gezien!
Dit waren echt super mooie dagen die voorbij zijn gevlogen,sowieso de hele vakantie wel!
Dinsdag zijn we weer terug gegaan en zouden we weer verder vliegen,netjes op tijd op t vliegveld aangekomen gingen ze ons doodleuk vertellen dat de vlucht vervroegd vertrokken was en dit zonder ons geïnformeerd te hebben!!!sta je daar met je goede gedrag,betekende dat we de vlucht van de volgende dag en hotel wat we geboekt hadden wel konden vergeten!pfff nou toen werden we druk..lang verhaal kort te maken,we hebben besloten om de laatste vlucht van die dag naar Jakarta te nemen en vanuit daar verder te zoeken..aangekomen in Jakarta hebben we weer laatste vlucht naar Kuala Lumpur gevonden en de volgende ochtend dor naar Kuching!Nacht overnacht op een bankje bij de Mc Donalds in Kuala Lumpur en toen door naar Kuching!
Hopen dat we in NL nog t een en ander kunnen regelen aangezien we nieuwe tickets hebben moeten kopen..helaas was het een domper op de mooie 4 dagen met de Orang Utans! Gelukkig wel op tijd in Kuching voor onze vlucht naar huis!
In Kuching hebben we lekker rustig aangedaan, niet zo'n hele bijzondere stad..

Nou dit was het wel weer zo'n beetje,complete verhaal met foto's horen en zien jullie in NL als jullie dat leuk vinden!
Tot snel...

Liefs

• 27 Juli 2012 - 09:05

Marije:

Klinkt weer erg leuk allemaal! Enne als ik de foto's kom bekijken dan hoef ik geen foto's van spinnen te zien hoor....brrrrr ;) goede reis terug!! Xx

• 27 Juli 2012 - 11:41

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.

Jeeee alweer het laatste verslag tijd gaat snel.Ben erg benieuwd naar de fotooos.
    Klinkt mooi allemaal bij de apen een hele ervaring weer.Alleen van die vlucht is wat minder.Ben wel blij dat jullie er morgen weer zijn ik niet alleen maar Poes ook.
    Wens jullie een goede vlucht terug.Tot morgen.

Dikke Kus van mij.

• 27 Juli 2012 - 17:34

Linda & Daan:

Lieve Malu & Jef! Allebei de reisverslagen gezellig kunnen lezen :-) Wat hebben jullie er weer een mooie reiservaring bij! Het klinkt echt super en we zijn benieuwd naar de foto's! Een fijne vlucht en tot volgende week in Nederland. Veel liefs Daan & Linda. P.s. Garfield heeft zijn maatje wel een beetje gemist ;-)

• 27 Juli 2012 - 17:48

Marieke En Benny:

Nou de neusaap hebben wij toevallig recentelijk nog van dichtbij gezien ;)......... maar dan wel in de Apenheul hahahaahahahah. Ik ben echt super jaloers... wat klinken de verhalen super goed zeg, heerlijk, zo apart in de jungle. Ik kom snel jullie foto's bewonderen!!!! Goed vlucht terug. Liefs B&M.