Eindelijk een verslag!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Eindelijk een verslag!! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Eindelijk een verslag!!

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

12 Juli 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo lieve mensen,

Hier dan ons 1e verslag vanuit het warme Indonesie.
Zaterdag zijn we na een lange reis via Abu Dhabi aangekomen in Jakarta. Met een taxi vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan,best een luxe hotel. Dat was ideaal om leker bij te komen. Helaas hebben we beide erg last van een jetlag. Erg moe, en niet helemaal fit. We doen leuke dingen en lekker rustig aan, gaat goedkomen!
's middags zijn we meteen naar het treinstation gegaan om tickets te regelen naar Yogjakarta. Ons plan was om dit maandag te doen, helaas zat de trein vol en zijn we dinsdag gegaan. Zondag en maandag hebben we in Jakarta besteed, we zijn naar een vismarkt en een uitkijkpunt, oude stadhuis en museum gegaan in de oude stad zoals dat genoemd wordt hier. Later in de middag hebben we ons met een taxi naar het huis van de overgroot oma van Jeffrey laten brengen, erg interessant om te zien awaar zij vroeger gewoond heeft, mooie wijk met mooie huizen! Nog even een stop gemaakt bij de school waar Obama op heft gezeten.
's avonds zijn we uiteten geweeset in cafe Batavia, een erg mooi oud gebouw aan een plein!Maandags was onze extra dag en omdat we nog niet helemaal fit waren zijn we naar een buurt gegaan aar ze vooral shoppingmalls hebben, helaas niet besteed voor onze portemonnee, maar wel leuk om gezien te hebben.
Dinsdag was het dan zover en zijn we met de trein naar Yogjakarta gegaan, deze reis was erg mooi, ongeveer 8 uur door een mooie omgevind met veel rijstvelden en dorpjes.
's avonds aangekomen in Yogjakarta waar we nu nog zijn. Gelukkig hadden we hotel geboekt tegenover het station zodat we niet zo ver moesten lopen. Meteen bij aankomst voor die avond een voorsdtelling geboekt met een diner erbij. Heerlijk gegeten en een voorstelling gezien waarin een sort sprookje van hier verteld wordt. Eg grappig om te zien en met name mooie mensen die mooi gekleed waren.
Woensdag hebben we een tour Yogjakarta gedaan, hebben de Borobudur en de Prambanan bezocht, 2 grote tempels waarvan 1 boeddhistisch en de ander hindoistisch, erg indrukwekkend en te begrijpen hoe ze dat zo mooi in detail allmeaal gemaakt hebben.
Vandaag hebben we besloten om dagje rustig aan te doen hier in Yogjakarta, uitgeslapen, moesten tussendoor nog van hotel wisselen, omdat de eerste vol zat. Nu wel een bter hotel zonder kakkerlak en wel warm water;)! Vandaag hebben we het paleis van de sultan bezocht en een werkplaats waar Batik wordt gemaakt. Wat je hier overigens erg veel ziet en erg mooi is. Leuk omte zien hoe het gemaakt wordt, nou respect voor de mensen die dat maken!
Vanavond wat gegeten hier in de stad en boodschappen gedaan voor morgen.
Vrijdag vertrekken we richting de Brome(vulkaan). We hebben een prive auto gergeld die ons daar naar toe rijdt, rit van ongeveer 11 uur.. volgende ochtend moeten we rond 3.30 uur op, zodat we de zonsopkomst kunnen zien met de vulkaan. We laten ons verrassen.
Zaterdag als we de vulkaan ook n g hebben beklommen worden we in de volgende plaats Surabaya afgezet.
Vanuit Surabaya vertrekken we zondagochtend met het vliegtuig naar kalimantan(Borneo)hier gaaan we eerst naar een eilanden archipel.

Hiermee een beetje een idee wat we tot nu toe gedaan hebben! Erg leuk en mooi is het hier. Lekker weer ook, hoorden dat het in Nederland niet echt geweldig is...hopen dat we het weer mee kunnen nemen als we terug komen!

We hopen dat we snel weer bericht kunnen plaatsen, ging toch wat lastiger dan we dachten, soms wel WIFI maar geen computer.

Liefs ons..

• 12 Juli 2012 - 15:56

Duane:

Heey jullie twee! Top om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! De sights die jullie gezien hebben komen mij erg bekend voor;) Ben benieuwd wat jullie van Surabaya vinden daar komt mijn oma vandaan. Let op dat jef goed eet he de vorige keer bij bromo was hij niet bepaald fit.

Grt en veel plezier nog!
    X
    Ps saya suka ini!

• 12 Juli 2012 - 18:25

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.

Wat mooi om weer een verhaal te lezen.Jullie zien en doen veel.Ben nu al benieuwd naar wat fotoooos.
    Stuur maar een beetje warmte deze kant op haha tis hier pet.
    Met Poes is alles goed.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.Veel plezier samen geniet ervan.

Dikke Kus van mij.

• 13 Juli 2012 - 16:15

Benny En Marieke:

Heyyyyy Malu en Jeffrey.

Fijn om een verhaal van jullie te lezen. wel super irri dat je zoveel last van de reis/jetlag gehad hebt. Ik hoop niet dat het mooie weer pas komt als jullie terug komen, want dan moeten wij er hier nog meer dan 2 weken op wachten..... ;)

Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Wat is de temperatuur daar? Veel plezier nog samen!

Liefs B en M.