Borneo - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Malu Loo - WaarBenJij.nu Borneo - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Malu Loo - WaarBenJij.nu

Borneo

Door: Malu van Loo

Blijf op de hoogte en volg Malu

20 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Hè allemaal!!

Hier weer even een verslag van onze reis!We hebben inmiddels Java verlaten en bevinden ons nu op Kalimantan,dit is het Indonesische gedeelte van Borneo.

Het vorige verslag schreven we vanuit Jogyakarta,vanuit hier zijn we de volgende ochtend vertrokken richting de Bromo vulkaan,deze is gelegen in het oosten van Java.Na een reis van zo'n 13 uur in de auto kwamen we daar 's avonds aan.Onderweg ging t gelukkig allemaal goed,scheelde dat we een luxe auto voor ons 2 en hadden!S avonds toen we aangekomen waren hebben we een jeep geregeld voor de volgende morgen om de vulkaan te zien en beklimmen.Merkte meteen dat we wat hoger zaten,omdat het stukje frisser was dan de afgelopen dagen. Verder hadden we niks mee gedaan en zijn we gaan slapen. De wekker ging om 3.15!!! Nee die uitrustvakantie doen we nog steeds niet aan..om 3.30 stond de jeep klaar om ons naar een hoger gelegen uitkijkpunt te brengen vanwaar je de vulkaan kon zien tijdens de zonsopkomst..tussen meerdere toeristen een plekje bemachtigd om de zon zien op te komen en van een prachtig uitzicht te kunnen genieten!Vervolgens je jeep weer terug zien te vinden tussen 100 anderen,gelukkig kon de driver ons beter herkennen. Hierna zijn we richting de vulkaan gereden en kon je klimmen zodat je op de kraterrand kon staan! Even weer wennen aan de hoogte en wat geklim verder stonden we dan eindelijk op die rand,echt suPermooi!Eigenlijk levensgevaarlijk, er was alleen een klein gammel hekje geplaatst...
Naar beneden ging een stuk makkelijker en zijn we even later door de driver afgezet bij het hotel, hier nog ontbeten en spullen gepakt.
De auto die we gehuurd hadden met chauffeur stond ook die dag weer voor ons klaar en heeft ons in Surabaya afgezet! Hier hebben we nacht in een hotel geslapen en zijn we de volgende morgen in het vliegtuig gestapt naar Berau. Berau ligt op Kalimantan aan de kust, vanuit hier kan je nmakkelijk naar Derawan een eilandje gelegen in een archipel. Uiteindelijk kwamen we wat laat aan en hebben we een nachtje in Berau geslapen en zijn we de volgende morgen met een auto naar een haventje gebracht om vanuit daar een bootje te nemen naar Derawan! Echt een mooie route, 1 weg die er is dwars door hele groenrijke omgeving! Aangekomen in de haven konden we meteen een bootje nemen wat betekende dat we half uurtje later waren beland in een paradijs!! Eilandje in de azuurblauw zee, ons verblijf gebouwd op palen in de zee, en het mooiste dat er super grote schildpadden rond zwemmen! Hier hebben we later ook nog mee gesnorkeld,zijn echt niet bang!
Op dit eilandje hebben we 3 dagen genoten van rust, zee, vissen en schildpadden!
Helaas kwam hieraan ook een eind en zijn we gisteren vertrokken naar het vaste land, we werden met de auto afgezet op het vliegveld voor de vlucht naar Banjarmasin, de hoofdstad van Kalimantan en waar de tante van Jeffrey geboren is. Hier kwamen we helaas in het donker aan in een super mooi luxe hotel, heerlijk gegeten en al het zout van de eilandjes afgedouched!!
Vanmorgen wilden we naar de floating market waar deze stad bekend om staat..nou om een lang verhaal kort te maken..deze hebben we helaas niet gezien..de boot was te hoog waardoor we vast kwamen te zitten onder een bruggetje..de driver was niet erg slim door dat verkeerd in te schatten, omvaren kostte te veel tijd helaas...gelukkig wel ons geld terug gekregen en toch wel andere mooie dingen gezien..
Om 13u zijn we weer in t vliegtuig gestapt en zijn we vanmiddag aangekomen in Pankalan Bun,vanuit hier vertrekken we morgen 4 dagen de jungle van Borneo in om oa Orang Utans de spotten en hopenlijk nog veel meer mooie dieren!!
We hebben 4 dagen een eigen bootje waar we ook op slapen, eten enz. we hebben een eigen driver,gids en kok..zijn erg benieuwd! Morgen om 8 uur worden we opgehaald in het hotel!

Zo,jullie zijn weer op de hoogte nog een weekje en dan gaan we alweer terug naar huis..pff gaat nog best s el voorbij!

Liefs ons

• 20 Juli 2012 - 10:36

Papa Malu:

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat en jullie vreselijk veel zien. Lijkt me wel heel vermoeiend maar blijkbaar wel de moeite waard. Hier in Nederland regent het weer voor de afwisseling maar het wordt de komende dagen beter.
    Moet zelf maandag weer aan het werk maar eerst zondagnacht je broertje naar Schiphol brengen.

Geniet er nog van.

Pa

• 20 Juli 2012 - 14:10

Cindy:

Hey Malu en Jeffrey,

Dat klinkt goed allemaal, fijne vakantie verder!

• 20 Juli 2012 - 16:35

Marieke 1:

Wat veel en snelle wisselingen, maar je ziet super veel in korte tijd. Dat snorkelen met schildpadden lijkt mij ook echte super gaaf!!!!! Geniet van jullie laatste dikke week. Hier gaat het wat beter met het weer. Ik moet nu 6 dagen werken tot dinsdag. Dan ben ik 6 dagen vrij en hoor net dat het volgende week hier ook lekker weer wordt!!!! dus lekker vooruitzicht. Veel plezier nog samen.

Liefs Benny en Marieke.

• 20 Juli 2012 - 18:42

Je Moeder.:

Lieve Malu en Jeffrey.

Mooi verhaal weer.Lekker druk geweest en dan heerlijk genieten op het mooie eiland.Echt super met die schildpadden.En nu op naar het voldende denk dat dat ook mooi word.
    De tijd gaat snel geniet ervan samen.

Dikke Kus van mij.

• 21 Juli 2012 - 08:34

Frank En Marieke:

Goed om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben. Frank moet nog 2 dagen werken en ik heb sinds vandaag vakantie..
    Geniet er nog maar van, tijd vliegt voorbij!

Liefs,

F&M